Hoeveel?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
duccoen
Geregistreerd lid

Hoeveel?

Bericht door duccoen » ma 06 nov, 2006 20:18

Wat is mijn rode cabrio eigenlijk waard in Nederland

Ik probeer haar te verkopen voor een zachte tot redelijke prijs en blijkbaar is niemand geinteresseerd!

zeg nu zelf: 1991, rood, turbo 16V automaat met nog geen 100k op de teller, met originele tonneau , nieuwe banden, uitlaatpot etc
Heeft nieuwe kap nodig en een paar kleine dingetjes maar rijdt verder heel goed en is zeer gezond, geen roest en dergelijke...
Mijn vraagprijs is zo'n 7000 euries!

Als ik zie wat er in Nederland wordt verkocht( kilometers)en aan welke prijzen dan denk ik dat mijn cabriootje haar prijs zeker waard is, of zie ik dat helemaal verkeerd?

Wou toch eens eventjes jullie idee lezen!

Thanks

koen

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Hoeveel?

Bericht door Tenfour » ma 06 nov, 2006 20:50

duccoen schreef:Ik probeer haar te verkopen voor een zachte tot redelijke prijs en blijkbaar is niemand geinteresseerd!
Wellicht kunnen mooie foto's helpen bij jouw verkoop :o

Suc6!

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 06 nov, 2006 21:10

Nieuwe kap en automaat zijn wel dingen die afschrikken. Maar foto's kunnen inderdaad helpen.

duccoen
Geregistreerd lid

Bericht door duccoen » ma 06 nov, 2006 21:27

Tja,

foto's zijn hier te zien:

http://s89.photobucket.com/albums/k236/levanteblu/

Over die kap; ik vermoed dat een duizend euro's hiervoor wel genoeg zullen zijn!
Zo'n kap kan je trouwens in de US kopen voor 270USD, je moet dan enkel op zoek naar een goede installateur
Het grote voordeel is natuurlijk dat je dan een nagelnieuwe kap hebt en je dus gerust bent voor X aantal jaar

Automaat al dan niet, ikzelf wil niets anders meer, en eens je eraan gewoon bent is het toch oh zo makkelijk, zeker in het stadsverkeer

Een ander topic op dit forum wijst toch uit dat de automaat zeker zijn voorstanders heeft??

Nu ja, ze zal haar koper wel vinden zeker?

Bedankt voor jullie reacties!

groetjes

koen

Afbeelding

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 06 nov, 2006 21:32

Tuurlijk zijn er voorstanders van een automaat, zeer zeker. Maar het grootste gedeelte heeft toch liever een handbak. Maar er zijn vast liefhebbers voor te vinden. Als de auto verder in goede staat is moet je 'm voor die prijs zeker kwijt kunnen raken.

Succes met verkoop
Greets Thomas

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 06 nov, 2006 22:07

Lijkt me voor een rode en geen aero uitvoering een mooie prijs. Indien hij een donkere kleur had gehad (b.v. zwart, donker blauw) en aero met handbak, dan doen ze z`n 10.000 euro Wielen zijn ook erg bepalend.

Ik zou even geduld hebben. (km stand werkt zeker in het voordeel).

eirikur
Geregistreerd lid

Bericht door eirikur » wo 08 nov, 2006 17:31

ik zie op de foto's dat er een belgisch kenteken op de auto zit, het zal wellicht ook mensen afschrikken de auto te importeren, wellicht is het handig om uit te zoeken wat dat nog aan extra kosten en handelingen met zich meebrengen en daar een korte omschrijving van op deze site te zetten, je markt wordt dan in ieder geval vergroot

duccoen
Geregistreerd lid

Bericht door duccoen » wo 08 nov, 2006 19:36

Tja,

Het is een auto met Belgische papieren zonder kenteken(is dus Belgisch maar is niet ingeschreven) maar ik geloof niet dat dit een ernstige koper kan tegenhouden!
Kijk maar eens hoeveel USA auto's werden/worden ingevoerd met veel meer miles en dan nog eens de extra kosten van het Europees maken
Jullie zijn dan ook een verdomd moeilijk land om auto's in te voeren met die BPM, ik dacht dat die BPM voor een auto met deze leeftijd een 10% van de catalogus waarde bedraagt min een aantal vrijstellingen of zoiets?

't is eigenlijk wel jammer want iemand die er zo'n 1500 a 2000 euries kosten aan doet heeft een prima cabrio met nieuw dak en een lage kilometerstand én een automaat :wink:

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » do 09 nov, 2006 10:19

suggestie: steek er zelf een nieuw dak op. Dat is gelijk een sterk verkoopsargument.

Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » zo 19 nov, 2006 18:47

Misschien zit de tijd van het jaar wat tegen :cry: ,
in het begin van het voorjaar te koop aanbieden is de kans groter op succes, want met mooi weer zijn meer mensen op zoek naar een cabrio. :lol:

Plaats reactie