Beste Cabrio liefhebbers.
Ik kan een Saab 9-3 2.0T Aero uit 2002 kopen waar onder garantie in 2007 bij 128.000km een nieuwe motor is gestoken (vermelding onderhoudsboekje). Hoe kan ik checken dat dit geen gebruikte motor is geweest? Kun je dat bv uit motorbloknummer halen ? Alvast dank.
Nieuwe motor geplaatst ?
-
Mickyman
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe motor geplaatst ?
maakt het na 16 jaar nog wat uit of deze motor destijds nieuw was of niet? bij 16 jaar moet je sowieso een goede check doen, ook al was hij destijds nieuw dan zgt het helaas niets over de staat nu 
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als er niets vermeld was over het vervangen van de motor in 2007, dan had je geen behoefte gehad aan nadere info daarover.
Nu de verkoper dat wél vermeld heeft wil je daar meer over weten. Maar wat is de toegevoegde waarde van die info anno 2022?
Volgens mij is de vraag of dat een nieuwe motor was anno 2022 niet zo relevant meer.
Kijk wel vooral even goed naar het onderhoud van de afgelopen vijf jaar en probeer te achterhalen WAAROM deze cabrio te koop staat.
Soms zijn verwachte dure reparaties op korte termijn (bijv. voor de APK) aanleiding om een auto te verkopen of in te ruilen.
Dat is wél zeer relevante informatie.
Nu de verkoper dat wél vermeld heeft wil je daar meer over weten. Maar wat is de toegevoegde waarde van die info anno 2022?
Volgens mij is de vraag of dat een nieuwe motor was anno 2022 niet zo relevant meer.
Kijk wel vooral even goed naar het onderhoud van de afgelopen vijf jaar en probeer te achterhalen WAAROM deze cabrio te koop staat.
Soms zijn verwachte dure reparaties op korte termijn (bijv. voor de APK) aanleiding om een auto te verkopen of in te ruilen.
Dat is wél zeer relevante informatie.
-
Zwerverh
- Geregistreerd lid
Dank voor jullie reactie, ik heb besloten deze auto links te laten liggen en voor een iets jonger bouwjaar (vanaf 2004) te gaan.