DO88 BigPack 9-3NG II

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

DO88 BigPack 9-3NG II

Bericht door Mrwhoopie » di 10 jan, 2023 21:52

Ik zoek ervaringen van mensen die de DO88 Bigpack hebben geïnstalleerd op een B207R Cabrio.

Volgens D088 moet het kruis aan het subframe verlaagd worden. Zij stellen voor om dit met rondellen te doen en langere bouten. Echter is dit een oplossing die op niets trekt en die de grondspeling nog eens gaat verminderen.

Daarom volgende vragen
  • Hebben de buizen echt meer nut dan de D088 siliconen slangen
  • Hebben jullie ook spacers gebruikt, en zo ja, hoeveel verschil moet er gecreëerd worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: DO88 BigPack 9-3NG II

Bericht door BergenB » wo 11 jan, 2023 21:11

Ik heb het frame aan de voorzijde dmv. spacers ongeveer 1.5cm laten zakken, verder naar achter worden de spacers kleiner tot zo'n 8mm. Ik heb wel de buis wat vervormd (lees platter gemaakt) omdat ik idd grondspeling ging verliezen als ik hem liet zoals hij was en nog grotere spacers moest monteren.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » vr 13 jan, 2023 20:42

Thx voor de reply

Hmm...zouden de metalen buizen veel voordeel hebben ten aanzien van de siliconen slangen?

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door BergenB » za 14 jan, 2023 16:52

Ik denk dat, net als met zoveel van dit soort onderwerpen de meningen zullen verschillen of het al dan niet beter is om metalen buizen of siliconen slangen te gebruiken. Feit is wel dat de buizen van DO88 groter zijn als de originele en mijn inziens meer lucht kunnen doorlaten en koelen. Ook is het volgens mij niet handig om onder de auto de buizen te vervangen door slangen.
Zoals ik de buis nu gemonteerd heb, heb ik voldoende grondspeling en ook nog eens een stuk grotere doorstroom oppervlakte dan de standaard buis. Het was alleen mooier geweest als DO88 de buis op de plaats van het frame al zelf af geplat had.

Plaats reactie