Uitkomsten inventarisatie veiling aankoop 2.0t Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
MrPianola
Geregistreerd lid

Uitkomsten inventarisatie veiling aankoop 2.0t Cabrio

Bericht door MrPianola » wo 15 feb, 2023 20:25

Well, that was obvious.

Vandaag bij Peter Mink geweest voor inventarisatie van mijn blinde aankoop op BVA van een op het oog prima 9-3 2.0t Cabrio. Goed, de km-stand van 411k deed vermoeden dat ik e.e.a. kon verwachten. Hetgeen geschiede:
- Remmen trillen (rondom vervangen)
- Koppeling slipt onder vollast
- Thermostaat defect, motor komt slecht op temperatuur (al was dat na het aansluiten van een losse kabel (vacuumslang) wel weg zo lijkt het)
- Nice to haves: spiegelschakelaar werkt niet volledig, bekerhouder zit vast, kentekenplaatverlichting, mistlicht achter, richtingaanwijzer linkerflank, lichtbeeld mistlicht rechtsvoor)
- 4x dakcilinders lek
- Diverse nader te bepalen olielekkages
- Vacuumslangen los/oud
- startmotor maakt lawaai
- distributieketting rammelt

Oftewel - we proberen het een seizoen en wellicht bevalt het zo goed dat ik toch langzamerhand e.e.a. ga vervangen. Voor nu staan de eerste 3 bullets op de planning. Ookal gaf hij aan dat alles wat er nu ingaat, verloren geld is. Het trekt toch wel aan zo'n cabrio.

Iemand nog een setje banden liggen toevallig? Evt met velg, ik heb er nu 195/60/R15 onder liggen maar die waren vrij droog.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Uitkomsten inventarisatie veiling aankoop 2.0t Cabrio

Bericht door Gårdarket » wo 15 feb, 2023 21:10

Ik kan je verder niet helpen.
Maar petje af als je blind een auto koopt bij BVA. Blind kopen is sowieso al een dingetje maar in combinatie met BVA wordt het al gauw een "ding". Succes met de auto.

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » wo 15 feb, 2023 21:20

Oeh best een avontuur inderdaad, maar leuk dat je een gokje waagt. Als je zelf ook het e.e.a kunt aanpakken dan kan het wel de moeite waard zijn maar als je het meeste moet laten doen dan kun je er aardig op leeglopen. Succes en hopelijk veel rijplezier ermee :)

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 15 feb, 2023 22:00

Oef, dat is nogal een lijstje.... En Peter Mink kennende, als het niet moet komen ze er ook niet mee. Heb je ook een indicatie gekregen van de kosten mocht je het allemaal laten doen? Misschien ook wel beter van niet... Ik vrees dat het vies tegen zal vallen.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 15 feb, 2023 23:02

Mijn ongevraagd advies? Weet waar je aan begint, zoals Mink al aangaf, iedere euro die erin gaat is eigenlijk verloren.
Het zijn best dure reparaties allemaal en voor je het weet heb je een bovengemiddelde cabrio geïnvesteerd in een cabrio die nooit z’n waarde gaat houden.

Nu je er nog niets aan gedaan hebt kun je alles nog heroverwegen , als je er eenmaal geld in hebt zitten niet meer en kan het een enorme moneypit worden.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » wo 15 feb, 2023 23:36

-Distributieketting rammelt :shock:

Als je daar gewoon mee gaat blijven rijden beproef je de gok nog zwaarder dan hij al was.

Cabrio rijden is heerlijk en ik gun het je van harte. Maar bezint eer ge begint. Als je alle bovenstaande onderdelen zou aanpassen zit je nog met een rijwielgedeelte en bak die wel al 4 ton gelopen hebben. Dan nog even rekeninghoudend met roest op de bekende plaatsen...

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » wo 15 feb, 2023 23:44

Ik zeg nu van genieten als het nog kan maar beter de centen verder investeren in een exemplaar wat er technisch beter voor staat...

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 16 feb, 2023 9:18

Maar dat zal de aanschafprijs dan ook weer hoger van liggen...

Ik zou wel wat meer puntjes aanpakken voor je het seizoen in gaat... zeker simpele zaken als het vacuum traject, verlichting...

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » do 16 feb, 2023 10:00

Als je zelf het als hobby auto hebt en je wil er langere tijd van genieten en je kunt het zelf dan kun je deze rustig opknappen Als het voor de handel is dan kun je ‘m beter in onderdelen verkopen

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 16 feb, 2023 10:48

gewoon (behalve remmen) niks aan doen en als reserve-onderdelen-wagen gebruiken voor een ander kansje dat voorbij komt; je weet nu waar je op moet letten 8)

MrPianola
Geregistreerd lid

Bericht door MrPianola » do 16 feb, 2023 13:34

Thanks voor de reacties. Dat laatste is inderdaad het plan en dan in onderdelen maar wegdoen idd. Als ik alles zou laten herstellen dan schatte hij € 8/9K in. Dat gaat uiteraard niet gebeuren.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » do 16 feb, 2023 15:43

Ik hou zelf ook wel van een gokje maar handel ook naar het gezegde "cut your losses". Sometimes you win, sometimes you loose, als de ervaring zelf maar een leuke is ;-)

jovamu48
Geregistreerd lid

Bericht door jovamu48 » do 16 feb, 2023 17:21

Ik heb een set velgen, origineel Saab van een 900NG cabrio met zomerbanden met meer dan voldoende profiel ( ong. 5, 4 mm). Ze liggen in mijn garage omdat ik een set aero velgen erop heb laten zetten met 17 inch banden. Ook de velgen zijn in goede staat.
Afbeelding
Ik woon vlakbij Maastricht, net over de Belgische grens.
gr. jovamu48 :O: :O: :O:

jovamu48
Geregistreerd lid

Bericht door jovamu48 » do 16 feb, 2023 17:32

Mijn cabrio heb ik vorig jaar 'blind' gekocht na een bod, ook bij BVA auctions. Er waren heel wat foto's bij en de 900NG zag er goed uit en nog slechts 197000km op de klok na 28 jaar. Ik ben geen sleutelaar, maar mijn garagist heeft hem direct geheel nagekeken en die was en is nog steeds enthousiast. Omdat hij geen gelijkvormigheidscertificaat had en dat ook niet meer beschikbaar was in Zweden, staat hij op Nederlands kenteken van een familielid aan de andere kant van de grens. Ik ben er heel gelukkig mee. Geen turbo, geen airco, geen cruise control, maar wel automaat en elektrisch verstelbare verwarmbare stoelen. Dak werkt elektrisch en dat vind ik ook een pluspunt. Ik heb namelijk een 9-3 gehad met nogal dure hydraulische dak problemen. ........Ik heb wel wat probleempjes met de automatische bak gehad, maar dat is verholpen. Soms heb je geluk......gr. jovamu48 :O: :O: :O:
Afbeelding

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 16 feb, 2023 17:43

soms kun je van een oud bot nog een boel afkluiven. Dus geniet de komende zomer van het cabrio-gevoel; weet je gelijk of het echt iets voor je is.

Plaats reactie