Saab cabrio kopen, maar bij WIE???

Voor alle Saab cabrio rijders
Okin
Geregistreerd lid

Saab cabrio kopen, maar bij WIE???

Bericht door Okin » wo 15 nov, 2006 17:40

Oké. ik ben er nu wel uit, ik wil een 2e hands 9-3 cabrio kopen. Na een paar keer op dit forum te hebben gesnuffeld is mij wel duidelijk geworden dat dit de beste keus is qua veiligheid en comfort.
Maar wat is een goede dealer/handelaar in de omgeving van 't Gooi? Particulier kopen is moeilijk, want ik heb een 5 jaar oude Ford Focus station in te ruilen.
Ik kom op internet regelmatig Cabriocars.nl uit Abcoude tegen. Is dit een betrouwbare tent, heeft iemand daar ervaring mee? Zijn er andere aanraders en/of afraders??

Ik hoor het graag!!!!

GRTZ Nico

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 15 nov, 2006 17:54

wat wil je er ongeveer aan uitgeven (en is dat bedrag met of zonder inruil van je Ford), en wat voor eisen stel je aan de garantie, motor, bouwjaar, km-stand en uitrusting?

davidjoost

cpulles
Geregistreerd lid

Bericht door cpulles » wo 15 nov, 2006 18:18

Inderdaad belangrijk te weten waar je naar op zoek bent. Ik heb zelf mijn 9-3 cabrio begin dit jaar gekocht na een lange zoektocht langs allerlei bedrijven. Uiteindelijk toch bij een Saab dealer (van Jaarsveld in Veenendaal) terechtgekomen aangezien deze gewoon voor mij het meest betrouwbaar en kundig overkwam, goede service bood incl 6 maanden garantie en een redelijke prijs vroeg.

Heb nu net ivm gezinsuitbreiding mijn cabrio moeten inruilen voor een 9-5 estate (ook niet verkeerd uiteraard) en ga deze zaterdag ophalen. Ook bij een Saabdealer en ook een die zeer goede service biedt (Kroymans Rotterdam). Die van mij zal dus binnenkort wel bij hen te koop staan neem ik aan dus wie weet.... :wink:

Okin
Geregistreerd lid

Bericht door Okin » wo 15 nov, 2006 18:38

Bedankt coor jllie snelle reacties.

Bij verschillende handelaren vind je 9-3 cabrio's vanaf zo'n 12-13.000 met tussen de 100 en 180k op de teller. Garantie is met een auto van deze aanschafprijs eigenlijk een must.
Ervanuit gaande dat mijn Ford (met 75k op de teller zo'n 7-7.500 opbrengt) gaat het dus om 4 a 5000 bijbetalen (na onderhandeling).

Weet er iemand een betrouwbaar adres voor aankoop keuringen in de omgeving van het Gooi???

Mvrgr Nico

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 15 nov, 2006 20:46

Okin schreef:Bij verschillende handelaren vind je 9-3 cabrio's... Garantie is met een auto van deze aanschafprijs eigenlijk een must.
Als je een auto van een handelaar koopt, heb je altijd 6 maanden garantie, ongeacht de prijs.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 nov, 2006 20:49

72sonett-III schreef:
Okin schreef:Bij verschillende handelaren vind je 9-3 cabrio's... Garantie is met een auto van deze aanschafprijs eigenlijk een must.
Als je een auto van een handelaar koopt, heb je altijd 6 maanden garantie, ongeacht de prijs.
Dat mag dan zo zijn maar pakt helaas toch nog wel eens anders uit, garantie hebben of garantie krijgen...

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 15 nov, 2006 20:52

verde900 schreef:Dat mag dan zo zijn ...
Dat klopt, maar als je van een Saab of BOVAG garage koopt valt dat wel mee.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 nov, 2006 20:57

72sonett-III schreef:
verde900 schreef:Dat mag dan zo zijn ...
Dat klopt, maar als je van een Saab of BOVAG garage koopt valt dat wel mee.
dat is inderdaad de nuance die mij voor ogen stond

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 16 nov, 2006 17:25

Okin schreef:Bedankt coor jllie snelle reacties.

Bij verschillende handelaren vind je 9-3 cabrio's vanaf zo'n 12-13.000 met tussen de 100 en 180k op de teller. Garantie is met een auto van deze aanschafprijs eigenlijk een must.
Ervanuit gaande dat mijn Ford (met 75k op de teller zo'n 7-7.500 opbrengt) gaat het dus om 4 a 5000 bijbetalen (na onderhandeling).

Weet er iemand een betrouwbaar adres voor aankoop keuringen in de omgeving van het Gooi???

Mvrgr Nico
Garantie is geen must!
Als je de zelfde auto voor 2000 euro minder koopt zonder garantie, heb je 2000 euro voor evt mankementen :wink:

Voor een keuring kijk op www.dekra.nl of www.anwb.nl (mobiele keuring bij het betreffende bedrijf)

BNL-cars boxtel is ook een leuk bedrijf, Cabriocars.nl ken ik niet, cabrioland.nl daarintegen is een prima bedrijf.( als je er komt doe Jack dan de groeten )

Succes

Okin
Geregistreerd lid

Bericht door Okin » do 16 nov, 2006 20:46

Hallo Red76,

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat garantie geen must is, maar dan neem je wel een zeker risico.
Dat kun je dan weer beperken door een aankoop keuring bij de ANWB.

Bedankt voor je hulp

Grtz Nico

Okin
Geregistreerd lid

Bericht door Okin » do 16 nov, 2006 20:49

Kun je een btje vooruit komen met n 2,0 ongeblazen of moet je toch voor de turbo gaan. Die lijken me wat onderhouds gevoeliger en dus duurder in onderhoud.

Grtz Nico

Okin
Geregistreerd lid

Bericht door Okin » do 16 nov, 2006 20:49

Is er iemand die wél ervaring heeft met Cabriocar??
Dat zit nl. wat dichter in mijn buurt dan de bedrijven die Red76 aangaf. Er staan ook aardig wat Saabs te koop tegen (zo te zien) redelijke prijzen, maar t is geen Bovag- of merkdealer.
Vandaar mijn twijfels bij deze garage.

Ik hoop dat er iemand reageert.

Grtz Nico

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 17 nov, 2006 11:17

Ik heb anderhalf jaar geleden een vriend van me geassisteerd bij de aanschaf van een 9-3 Viggen cabrio bij een handelaar. We hebben, na de auto uitvoerig te hebben bekeken en ermee te hebben gereden, voor gekozen de auto voor de absolute minimum prijs mee te nemen, dus met garantie tot de deur. Scheelde op 20k zeker 2000 euro. Ook met de redenering dat je a) een hoop pech kan hebben voordat je 2000 euro verspijkerd hebt aan mankementen die binnen 6 maanden aan het licht komen en b) dat je eigenlijk bij zo'n handelaar uberhaupt niet in zo'n garantiediscussie terecht wil komen, waarbij je uiteindelijk ofwel aan het kortste end trekt, of eindeloos met rechtsbijstandverzekeringen in de weer bent.
Hij heeft er geen seconde spijt van gehad (wel een paar slapeloze nachten vlak na aankoop, het gaat immers niet om een broodje tonijn) en heeft een probleemloze Viggen gekocht.

Mijn zwager heeft een jaar later een precies evenoude 9-3 Aero cabrio gekocht van een dealer. Dus bij aankoop een jaar ouder dan de Viggen. Ongeveer dezelfde kilometerstand (beide ongeveer 120d). Kostte hem ongeveer 24 mille. Dat stukje zekerheid kost dan wel heel veel geld hoor.

Okin
Geregistreerd lid

Bericht door Okin » vr 17 nov, 2006 11:26

Hoi Wimz,
Je hebt daar wel een punt. Met een handelaar in een discussie over garantie terecht komen wil je idd niet. Jullie hebben toch wel een keuring laten doen?
En dat van die slapeloze nachten snap ik ook wel!!
Thnxs Nico

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 17 nov, 2006 11:37

Nee, we hebben geen keuring laten doen, maar wel zelf zeer grondig naar de auto gekeken. Ik weet er zelf ook wel het een en ander van. Ook het rijden met de auto gaf veel informatie (lees vertrouwen).
We hebben op diverse dingen gelet, ook of er schade was geweest. Zo was de neus van de auto duidelijk origineel, te zien aan mini steenslagjes en zandstralingssporen aan koplampen en grille. Verder zag de auto er zeer netjes uit aan de onderzijde en in het motorruim en was er een NAP en klopte het onderhoudsboekje. De remblokken en schijven voor waren wel aardig ver heen dus zouden binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden, maar a) dat mag bij die kilometerstand wel en duidde erop dat de wielophanging die solide aanvoelde bij het rijden de originele was (dus geen schade) en b) als we dat hadden laten vervangen bij de koop, was dat bij de prijs opgeteld. Bovendien wil je dan zelf bepalen wie dat doet, want die handelaar laat dat gewoon bij een of andere beun doen.

Plaats reactie