900 Cabrio vs 9-3 Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
paulbos
Geregistreerd lid

900 Cabrio vs 9-3 Cabrio

Bericht door paulbos » do 25 mei, 2023 12:20

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een 900 C 16 Turbo uit 1991. 246 K km. Ik kom uit een Amazone 1966 (ook Cabrio) dus qua rij comfort ben ik er een stuk op vooruit gegaan. Aan de 900 mag nog wel wat gedaan worden (hier en daar nog wat laswerk). De stoelbekleding is al volledig vernieuwd. Ben best tevreden. Maar, voordat deze 900 voorbij kwam (die ik dus niet kon laten staan :)) had ik mijn zinnen al gezet op een 9-3 uit zeg 2006/2007. Nog veel meer comfort, modernere techniek. Ik ben 71, een auto dus waar ik tot het einde van mijn tijden met een gerust en blij hart zou kunnen rijden. En financieel gezien ontloopt het elkaar niet zoveel (opbrengst 900 vs aanschaf 9-3) Nu zegt mijn omgeving dat ik niet moet overstappen. Een 900 zou, ondanks zijn leeftijd, minder technische problemen opleveren dan een 9-3.

Is hier over een objectieve mening te geven?

Groeten, Paul Bos

beekemm
Geregistreerd lid

Re: 900 Cabrio vs 9-3 Cabrio

Bericht door beekemm » do 25 mei, 2023 18:02

Ik zou lekker bij de 900 blijven, maar wedden dat de 9.3 rijders het er niet mee eens zijn :D

paulbos
Geregistreerd lid

Bericht door paulbos » do 25 mei, 2023 18:49

Ik vraag ook bewust om een OBJECTIEVE mening :)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 25 mei, 2023 19:48

Ik zou die classic 900 houden. Is technisch wat eenvoudiger dus makkelijker zelf te onderhouden. Is nog een 'echte' Saab dus behoudt zijn waarde. Een 9-3 wordt alleen maar minder waard.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 25 mei, 2023 22:54

Een 9³ is ook best goed aan te sleutelen, onderdelen is goed aan te komen, qua computers kan het wel een dingetje zijn want tech2 vaak nodig. Denk dat ook de goede 9³ cabrio's best waardevast zijn en niet meer gaan dalen. Daar komen er geen meer van bij, worden er alleen maar minder...

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » vr 26 mei, 2023 10:06

paulbos schreef:
do 25 mei, 2023 18:49
Ik vraag ook bewust om een OBJECTIEVE mening :)
Nou stop dan maar want je gaat die niet krijgen.

Een objectieve mening bestaat namelijk niet. Iets dat voortkomt uit een object is objectief, iets dat voortkomt uit een subject is per definitie subjectief ;-)

Je kunt hooguit een mening krijgen van iemand die met het desbetreffende onderwerp meer ervaring/kennis heeft waardoor de mening waardevoller kan zijn. Maar hij blijft subjectief ;-)

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 26 mei, 2023 10:46

Ja en op een SAAB-forum zijn we allemaal niet echt objectief met al die roze brillen Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 26 mei, 2023 11:09

ik heb beide cabrio's en alhoewel een classic 900 cabrio zeer karakteristiek is vind ik de 9-3 cabrio de beste auto. En dan vanaf 2007 met al het vernieuwde dashboard. De koets is veel stijver en (in geval van een 4 cilinder turbo) betrouwbaarder; de B207 blokken zijn denk ik de meest storingsvrije en sterke motortype dat Saab ooit geleverd heeft. Zeker als je een automaat overweegt zou ik voor de 9-3 cabrio gaan.

paulbos
Geregistreerd lid

Bericht door paulbos » di 30 mei, 2023 15:02

Dank allen voor de waardevolle inzichten. Vooral de mening van Style&Co vind ik toch wel redelijk objectief, hij heeft met beiden ervaring. Dit jaar zal ik toch niet gaan wisselen en lekker genieten van het mooie open rijden. Nu eerst de Amazon Cabrio restaureren en verkopen, dan heb ik budget :)
Groeten, Paul Bos

Plaats reactie