Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 614
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Een lange tijd niet meer hier geweest na mijn 1.9 estate TID en een nieuwere TTID.
Ik heb de kriebels voor een cabrio vanaf 2008. Dit model heeft een hele mooie kop, welke ik prachtig vind.
Nu zie je de 1.8 en de 2.0 als motor . Welke is beter?
Ik heb de kriebels voor een cabrio vanaf 2008. Dit model heeft een hele mooie kop, welke ik prachtig vind.
Nu zie je de 1.8 en de 2.0 als motor . Welke is beter?
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
busy
- Donateur (4x)

- Berichten: 4808
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Het zijn dezelfde motoren. NL allebei de B207. De tweede 2.0 heeft iets meer pk’s dan de 1.8
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver
SAAB HobbyClub Amersfoort
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 614
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Dank. Maar de cilinderinhoud is wel wat groter. Is deze dan een betere keuze?
Heb geen ervaring met de benzine motoren. Ik rij tot heden diesel.
Heb geen ervaring met de benzine motoren. Ik rij tot heden diesel.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
hebben dezelfde cilinderinhoud. Misschien ben je in de war met de 1.8i maar die is nooit in de cabrio geweest.
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: wo 13 dec, 2017 12:09
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Bij de modellen uit 2008 hebben de 1.8t en 2.0t problemen met de kleppen (dit kan al verholpen zijn), bij de biopowers (in feite zelfde blok alleen geschikt om óók op Ethanol te rijden) speelt dit probleem niet. Vanaf 09 is dit probleem ook voor de 'normale' varianten geen probleem meer. Is er een reden dat je de 2.8 niet overweegt?
Saab 900 Turbo 16 -87 (als eerste auto
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
)
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
Saab 9-3 1.8t SS -03 als onderdelen magazijn. Iets nodig? Stuur gerust een berichtje
Saab 9-3 1.8t SS -03 automaat, met Dion kuur
Saab 9-5 NG turbo6 XWD -10
EX:
Caab 9-3 1.8t -06 20 Years edition Hirsch
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -04
Saab 9-3 1.8t SS -03
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 614
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
[q]
De 6 cilinder zou zeker mijn voorkeur hebben. Maar is deze betrouwbaarder dan de 4 cilinders?
De 6 cilinder zou zeker mijn voorkeur hebben. Maar is deze betrouwbaarder dan de 4 cilinders?
Laatst gewijzigd door Vyv op vr 01 sep, 2023 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote
Reden: onnodige quote
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
MVE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 751
- Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Nee. En veel duurder als er iets aan moet gebeuren.
Maar ga er maar eens een rijden.
Maar ga er maar eens een rijden.
@9_Surplus
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
-
busy
- Donateur (4x)

- Berichten: 4808
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
De B207 is een betrouwbare motor met dezelfde cilinderinhoud Je kunt je hier inlezen: viewtopic.php?f=18&t=11337
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver
SAAB HobbyClub Amersfoort
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 614
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ga ik zeker doen. Heb nu 480 Nm koppel van een 5 cilinder diesel. Ben wel benieuwd.MVE schreef: ↑do 31 aug, 2023 22:16Nee. En veel duurder als er iets aan moet gebeuren.
Maar ga er maar eens een rijden.![]()
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

- Berichten: 31543
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Dat koppel zal met de V6 ook wel gaan lukken 
Loslaten is achterom kijken zonder spijt en vooruitkijken zonder verwachtingen.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 614
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Volgende week donderdag weet ik het. Ben benieuwd. Iemand nog tips waar op te letten?
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
busy
- Donateur (4x)

- Berichten: 4808
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Je kunt je hier inlezen: viewtopic.php?f=18&t=11337
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver
SAAB HobbyClub Amersfoort
-
MVE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 751
- Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Bij een MY06 heb je de minste kans op een distributieketting die aan vervanging toe is. Niet het einde van de wereld, en het kan natuurlijk voorkomen. Dus een koude start is voor mij een must bij alle bouwjaren.frits 9-3 schreef: ↑vr 01 sep, 2023 19:10Volgende week donderdag weet ik het. Ben benieuwd. Iemand nog tips waar op te letten?
Let op scherp tikken van achter het motorblok; dit kan duiden op een lek uitlaatspruitstuk en dat loop al gauw in de papieren. (Afhankelijk van hoe grondig je het aanpakt gaat het al gauw richting de 1500 euro)
Geef een paar keer goed gas en voel of hij niet hapert of trilt. Dit kan duiden op een brandstofpomp die zwakker word of bobines die op zijn. Als die laatste ouder dan 5 jaar zijn zal je die toch op korte termijn moeten vervangen om het allemaal optimaal te krijgen.
Er zijn natuurlijk allemaal standaard dingen (KVS slangen, geen blauwe rook bij koude start, geen rare bijgeluiden, koppeling goed testen, komt ‘ie op temperatuur) maar die gelden voor alle autos, niet perse V6’en.
Welke ga je bekijken?
@9_Surplus
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 614
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Deze ga ik bekijken: https://www.terbraake.nl/autos/saab/9-3 ... m/2704304/
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

- Berichten: 1029
- Lid geworden op: di 01 nov, 2005 22:34
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Fraai!
Mocht je m zakelijk kunnen rijden op 2ehands, de Belgische marktplaats staan twee TTid cabrio’s van 2008. En die zijn dus 15 dus bijtelling vriendelijk
Mocht je m zakelijk kunnen rijden op 2ehands, de Belgische marktplaats staan twee TTid cabrio’s van 2008. En die zijn dus 15 dus bijtelling vriendelijk
99 1975
900 turbo 1982 (zwarte driedeurs :) “el Turbo negro”
9-3 TTiD Aero 2008
900 turbo 1982 (zwarte driedeurs :) “el Turbo negro”
9-3 TTiD Aero 2008