Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 615
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ik hoorde van een Saab bedrijf bij mij in de buurt: https://orphyum.nl/
Ik ken ze niet, ik ga er dinsdag even kijken. Een goede garage in de buurt is wel fijn.
Ik ken ze niet, ik ga er dinsdag even kijken. Een goede garage in de buurt is wel fijn.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: zo 24 jan, 2021 20:59
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Hij heeft in ieder geval koffie die te pruimen is en verder is het een hele aardige kerstman ondernemer waar je prima terecht kan voor onderdelen of reparaties. Ik spreek uit ervaring 
-
Fredje65
- Donateur (5x)

- Berichten: 490
- Lid geworden op: vr 25 mei, 2012 9:48
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Schenk geen aandacht aan degenen die het van horen zeggen hebben en dan op het forum de deskundige lopen uit te hangen.RonnieW schreef: ↑di 26 dec, 2023 23:45Koop geen V6, wat een ellende.
Geniet van je mooie v6!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Daar heb je weer een opmerking van iemand die denkt "ik roep ook maar eens wat".ico9-3 schreef: ↑di 26 dec, 2023 23:17Een euvel met de v6 is nog niet genoemd. Er is geen nieuwe benzinepomp meer te krijgen. Toch niet origineel, en degene die wel te krijgen is geeft na 4000km de geest....
Er is een originele SAAB reparatieset verkrijgbaar voor de B284:

Bron: https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD93183433
Keep on smiling!
-
MVE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 751
- Lid geworden op: di 07 feb, 2017 0:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Neem het niet zo persoonlijk…RonnieW schreef: ↑di 26 dec, 2023 23:45Koop geen V6, wat een ellende.
De V6 is duurder in onderhoud (feit) en heeft dat strikter nodig (mening).
De V6 is ook onzuiniger (feit) en een gavere ervaring om mee te rijden (mening).
@9_Surplus
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
Moos Saabloos.
Ex: ‘90 900 Coupé i8 | ‘98 9-3 Coupé LPG | ‘05 9-3 Cabrio Hirsch | ‘06 9-3 Combi V6| ‘08 9-3 Combi TTID
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Ik heb het van een bekende saabgarage die al maanden een auto niet kan herstellen. En hij koopt ook bij RenDRoelandV schreef: Daar heb je weer een opmerking van iemand die denkt "ik roep ook maar eens wat".
Er is een originele SAAB reparatieset verkrijgbaar voor de B284:
Bron: https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD93183433
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
@Ice9-3: heb je het nou over een Saabgarage of over een Slaapgarage..

By the way: we hebben zelf in het verleden drie jaar lang een Saab 9-3 2.8T V6 gehad.
Toen hij wegging stond er meer dan 340.000 km op de teller en hij rijdt bij de nieuwe eigenaar
nog steeds als een zonnetje.
Heb wel een serieus advies:
1. Koop een Saab 9-3 2.8T V6 tot en met modeljaar 2007 (250 pk)
2. Controleer regelmatig de twee slangetjes tussen de motor en het expansievat
3. Vervang op tijd de bobines en de bougies
4. Wacht met wegrijden totdat het toerental gezakt is
De kans op problemen is groter bij een 2.8T V6 vanaf Modeljaar 2008.
By the way: we hebben zelf in het verleden drie jaar lang een Saab 9-3 2.8T V6 gehad.
Toen hij wegging stond er meer dan 340.000 km op de teller en hij rijdt bij de nieuwe eigenaar
nog steeds als een zonnetje.
Heb wel een serieus advies:
1. Koop een Saab 9-3 2.8T V6 tot en met modeljaar 2007 (250 pk)
2. Controleer regelmatig de twee slangetjes tussen de motor en het expansievat
3. Vervang op tijd de bobines en de bougies
4. Wacht met wegrijden totdat het toerental gezakt is
De kans op problemen is groter bij een 2.8T V6 vanaf Modeljaar 2008.
Keep on smiling!
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Het is Ico, en het is een Saab garage. Ze zien daar heus wat meer V6 dan jij. Niet altijd geloven hoe dingen aangekondigd worden
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 615
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
In het kader van verbruik heb ik besloten geen V6 te nemen. Dan blijft de 2.0T, de 2.0t en de 1.8t over.
Ik ga morgen een hele mooie 1.8t Hirsch Griffin bekijken. Ik heb echter gehoord dat deze motor niet zo betrouwbaar is. Dan zou de 2.0T de meest interessante kunnen zijn, omdat deze wat dichterbij de V6 komt qua vermogen.
Ik hoor graag jullie mening over de 1.8t.
Ik ga morgen een hele mooie 1.8t Hirsch Griffin bekijken. Ik heb echter gehoord dat deze motor niet zo betrouwbaar is. Dan zou de 2.0T de meest interessante kunnen zijn, omdat deze wat dichterbij de V6 komt qua vermogen.
Ik hoor graag jullie mening over de 1.8t.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
1.8 t en 2.0t zijn hetzelfde, enkel andere mapping.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 615
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Okay, Thx en t.o.v. de 2.0T?caspar schreef: ↑do 04 jan, 2024 21:101.8 t en 2.0t zijn hetzelfde, enkel andere mapping.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
caspar
- Donateur (5x)

- Berichten: 1964
- Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 15:07
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Wat verschillen met turbo’s, maar de basis is hetzelfde.frits 9-3 schreef: ↑do 04 jan, 2024 21:15Okay, Thx en t.o.v. de 2.0T?
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 615
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Inmiddels het nodige gevonden en gelezen. Het blijkt dat de 1.8i de mindere is.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 
-
ico9-3
- Donateur (4x)

- Berichten: 2699
- Lid geworden op: zo 01 jul, 2007 13:18
- Regio: - kies een regio
Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Je vermeldt een Griffin. Er is nog een andere 2.0T motor in de 93 gelegd. Namelijk in de laatste griffin reeks van 2012. De aero had dan de 2.0T die ook in de 9-5ng gelegd is. Deze is echt een andere motor! Leuk, maar gevoeliger op andere plaatsen.
Laatst gewijzigd door ico9-3 op do 04 jan, 2024 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
saab 9-3 sportcombi 2.0T - aero - my2010
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
saab 900 Coupé Trionic - my1992
saab 900 Cabrio S - my1992
vorige saabs
saab 9-3 cabrio 2.0t - aero - my2009
saab 9-3 - 1.9 tid - Hirsch - '09
saab 9-5 - 1.9 tid - Hirsch - '06
saab 9-3 - 2.0 fpt - turbo - '00
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

- Berichten: 615
- Lid geworden op: vr 30 sep, 2011 21:11
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008
Goed om te weten, dank! Deze Griffin is ouder.ico9-3 schreef: ↑do 04 jan, 2024 23:06Je vermeldt een Griffin. Er is nog een andere 2.0T motor in de 93 gelegd. Namelijk in de laatste griffin reeks van 2012. De aero had kans op de 2.0T die ook in de 9-5ng gelegd is. Deze is echt een andere motor! Leuk, maar gevoeliger op andere plaatsen.
Van Saab Sport Estate 1.9 TID, Sport Estate 1.9 TTID, V70 D5 Summum, XC60 D3, XC70 D4, XC60 T5 naar XC70 T5 Nordic+ en Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (facelift). 