Kap defect

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jimm
Geregistreerd lid

Kap defect

Bericht door Jimm » zo 11 jul, 2004 12:05

Gisteren heelijk open dak. Aan het eind van de dag wil de kap niet meer dicht????? Nooit ergens last van gehad en maakte ook nooit rare geluiden?
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en wat zou het kunnen zijn?

verde900
Donateur
Donateur

Re: Kap defect

Bericht door verde900 » zo 11 jul, 2004 12:23

je hebt (relatief gezien dan) geluk dat je een classic 900 cabrio hebt, als je de druk van het
hydraulisch systeem haalt (het messing kraantje r.o. het opbergvak van de kap in de kofferruimte)
kun je de kap simpel handmatig sluiten (en weer openen uiteraard)
kom daar maar eens om bij een 900NG

Jimm
Geregistreerd lid

Bericht door Jimm » zo 11 jul, 2004 15:10

Hoe krijg je daarna de druk er weer op? Heb het idee dat het een zekering is geweest?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 11 jul, 2004 17:35

kraantje dicht draaien dan bouwt tie weer druk op, je hebt de olie er toch niet uit laten lopen?
(het hydraulisch deel kan natuurlijk ook lekken, dan bouwt het geen druk meer op)

Jimm
Geregistreerd lid

Bericht door Jimm » wo 14 jul, 2004 15:44

niets geen zekering dus....
Waarschijnlijk een lek? Iemand ervaring of dit goed te maken is? Veel werk?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 14 jul, 2004 18:00

Jimm schreef:niets geen zekering dus....
Waarschijnlijk een lek? Iemand ervaring of dit goed te maken is? Veel werk?
als tie lekt moet er onder je achterbank olie liggen, al gekeken?

Jimm
Geregistreerd lid

Bericht door Jimm » zo 25 jul, 2004 13:15

't was toch de zekering. Hij was inderdaad niet kapot, maar de contactpunten waren licht geoccideerd. Jahoe hij doet het weer :P :P

mike1984
Geregistreerd lid

Bericht door mike1984 » wo 29 mei, 2013 20:51

Sinds 1,5 maand heb ik een classic cabrio (MY93). Geweldig. Heb er een paar vraagjes over.
verde900 schreef:je hebt (relatief gezien dan) geluk dat je een classic 900 cabrio hebt, als je de druk van het
hydraulisch systeem haalt (het messing kraantje r.o. het opbergvak van de kap in de kofferruimte)
kun je de kap simpel handmatig sluiten (en weer openen uiteraard)
...
- Heeft iemand een foto van de locatie van dit kraantje? Ik zie 'm dus niet, heb het idee dat de kofferbak opnieuw bekleed is en er vergeten is een uitsnede te maken.

- Daarnaast lees ik veel over het vrij maken van de water afvoer aan de achterkant (1 of 2 afvoerslangetjes). Waar vind ik deze afvoer precies?

- En mn laatste vraag: Hoe kom ik bij de ruimte onder de zak waar het dak in ligt wanneer deze open ligt? Als ik mn hand erin wring via de kofferbak, dan voel ik een licht vochtige laag. Zou daar graag eens een kijkje willen nemen en wat schoon willen maken en kijken of vanuit daar het water netjes afgevoerd wordt.

Mijn dank is groot :)

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 29 mei, 2013 22:20

1. De kraan voor de hydrauliek zit rechtsonder achter de bekleding in de kofferbak. Er zit een gat in het metalen schot van de rugleuning.
2.met de waterafvoer worden waarschijnlijk de gaatjes in de rubber spoiler bedoeld, deze kan je doorblazen.
3. Je kunt bij de " zak" waar het dak in ligt eenvoudig bijkomen, maak de schroeven aan de bovenzijde los ( volgens mij 4) en je kunt hem zo naar beneden halen. Zie je meteen je kraan.

Er zijn maar weinig Caabs die droog zijn, water in de zak vangen er veel, eveneens als condens onder de achterklep. De constructie is niet optimaal van de kap.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 30 mei, 2013 0:01

er bestaat een pdf je van, kan hem ff niet zo snel vinden

mike1984
Geregistreerd lid

Bericht door mike1984 » do 30 mei, 2013 10:08

Maus, dank voor je reactie. Ik ga eens kijken vanavond, ook naar het weghalen van de zak. Waterafvoer in spoiler is me nu duidelijk. Zit er geen afvoer direct achter het kleine zijraampje (na raam aan bestuurders- en bijrijderskant)?

Ik ga eens zoeken naar een pdf turbopilot, dank.

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » do 30 mei, 2013 12:08

Het water in het achterzijden loopt via twee gaten onderin weg, de gaten zijn voorzien van twee rubber doppen, deze kan je zo verwijderen en terugzetten. Op deze plaats komt vaak roest voor.

Plaats reactie