Hallo zit met een probleem wie kan mij helpen.
De Saab 9,3 V6 2,8 van 2006 is gisteren voor de apk geweest en is verder goed gekeurd maar er is geconstateerd dat de radiateur lekt niet veel een heel klein gaatje.
Maar wij gaan aankomende vrijdag op vakantie maar ik wil er zo niet mee rijden.
Wie kan mij helpen om een nieuwe radiateur te plaatsen gewoon bij mij thuis of ergens anders uiteraard tegen betaling of koffie en een lunch bij mij thuis.
Wil graag het zelf doen maar hebt het nog nooit gedaan.
Hebt al verschillende garage opgebeld geen 1 heeft tijd.
Woon in de kop van Overijssel Hebt zelf een loods waarin gesleuteld kan worden ook al het gereedschap.
Of als iemand een complete beschrijving heeft in het Nederlands hoe ik de radiateur moet vervangen en vullen moet specifiek voor een V6
Bij deze bedankt voor het lezen
groetjes Henk
Help Radiateur Lek
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Help Radiateur Lek
saab meppel een optie voor je? En idd ff blazen op de snelweg en dan knalt ie er definitief uit.
-
Oosthoek
- Donateur

Dit moet jou enigszins verder kunnen helpen: https://saabwisonline.com/b3/wis/9-3/20 ... v6-petrol/
-
jansen
- Donateur (7x)

Gewoon radiator leak stop erin, dicht ie dat kleine gaatje wel, lekker op vakantie gaan en als je terug bent en hij lekt nog steeds dan vervangen. reis en krediet brief anwb mee wat kan je gebeuren.
-
gj.stegeman
- Donateur

Neem gewoon veel water mee en na elke stop je koelsysteem bijvullen met water. Ding zal al langer hebben gelekt. Een klein gaatje wordt meestal groter.
Hangt ervan af waarnaar je op vakantie gaat.
Ga op vakantie met geknepen billen en hopen dat het goed gaat. Na de vakantie moet de radiateur toch vervangen worden vandaar water. Is wel een klus om deze te vervangen.
Hangt ervan af waarnaar je op vakantie gaat.
Ga op vakantie met geknepen billen en hopen dat het goed gaat. Na de vakantie moet de radiateur toch vervangen worden vandaar water. Is wel een klus om deze te vervangen.
-
HenkVeen
- Geregistreerd lid
Re: opgelost Help Radiateur Lek
De nieuwe radiateur zit er in wel veel werk er zaten een paar schroeven goed vast moest door gezaagd worden.
iedereen bedankt.
iedereen bedankt.
-
Arthurj
- Donateur (4x)

Re: opgelost Help Radiateur Lek
Gelukkig, hier is ie ook keduuk geweest, olie bij de koelvloeistof, hoop werk en geduld geweest maar uiteindelijk helemaal goed gekomen (na andere pech tijdens de vakantie wat wel een gevolg was van.... maar dan moet je mijn topic maar eens lezen voor de details daarover...).HenkVeen schreef: ↑vr 06 sep, 2024 21:51De nieuwe radiateur zit er in wel veel werk er zaten een paar schroeven goed vast moest door gezaagd worden.
iedereen bedankt.