Hallo allemaal,
ik erger mij al geruime tijd aan het belabberde geluid van de Saab geluidsinstallatie in mijn cabrio 2006.
Bij toeval kwam ik er achter dat de front speaker (ICM 3 en amplifier) wel helemaal aan zijn einde is.
Zou een mooie gelegenheid kunnen zijn om alle boxen (behalve die BOOMBOX achter de achterbank) eens goed onder
de loep te nemen en te vervangen.
1 x mid dashboard voor
1 x dashboard links en 1 x dashboard rechts
1 x portier links en 1 x portier rechts
1 x achterbank links en 1 x achterbank rechts.
Wie heeft er een goede TIP voor de samenstelling van deze 7 boxen voor een betaalbare prijs voor een normale kwaliteit.
Hoef geen DJ optredens te geven!
Als je bruikbare info hebt over de afmetingen, merk en type boxen dan houd ik mij ook aanbevolen.
Bij voorbaat dank,
Frank.
Speaker(set) of TIP cabrio 2006.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Re: Speaker(set) of TIP cabrio 2006.
Hoi Frank,
Ik ben dat heel erg met je eens. En dan heb ik een basissetje speakers/audio. Wel navi maar geen versterker etc. Vier armetierige speakertjes..
Al enige tijd ben ik op zoek naar een oplossing. Om te beginnen heb ik de speakers in het dashboard vervangen: kicker Speaker 8,7 cm Kicker coaxiaal CSC35
Het type waar je veel over leest, is al erg lang niet meer verkrijgbaar. Dit zou een vervanger zijn.
Het is beter maar verwacht geen wonderen. Ze passen prima, ff wat knutselen met de aansluiting, en geven inderdaad beter geluid. Ik heb begrepen dat dit type ook de vervanger zou zijn voor de speakers naast de achterbank. Ik ben daar nog niet aan begonnen.
Ik heb overwogen een versterker in te bouwen. Helaas heb ik nog geen goede instructie gevonden voor de cabrio. Ik zie ook geen beschikbare glasvezel connectors waar ze zouden kunnen liggen. Misschien is dat voor de cabrio anders dan voor de sedan. Of heb ik ze niet, ik denk dat ik een heel vroeg model heb.
Zo'n SAAB is geweldig speelgoed maar dit zou ik graag verbeterd willen hebben.
Succes!!
Martin
Ik ben dat heel erg met je eens. En dan heb ik een basissetje speakers/audio. Wel navi maar geen versterker etc. Vier armetierige speakertjes..
Al enige tijd ben ik op zoek naar een oplossing. Om te beginnen heb ik de speakers in het dashboard vervangen: kicker Speaker 8,7 cm Kicker coaxiaal CSC35
Het type waar je veel over leest, is al erg lang niet meer verkrijgbaar. Dit zou een vervanger zijn.
Het is beter maar verwacht geen wonderen. Ze passen prima, ff wat knutselen met de aansluiting, en geven inderdaad beter geluid. Ik heb begrepen dat dit type ook de vervanger zou zijn voor de speakers naast de achterbank. Ik ben daar nog niet aan begonnen.
Ik heb overwogen een versterker in te bouwen. Helaas heb ik nog geen goede instructie gevonden voor de cabrio. Ik zie ook geen beschikbare glasvezel connectors waar ze zouden kunnen liggen. Misschien is dat voor de cabrio anders dan voor de sedan. Of heb ik ze niet, ik denk dat ik een heel vroeg model heb.
Zo'n SAAB is geweldig speelgoed maar dit zou ik graag verbeterd willen hebben.
Succes!!
Martin
-
rauwers
- Donateur (12x)

Re: Speaker(set) of TIP cabrio 2006.
Hoi Martin,
Dank je wel voor jouw bericht en ben er mee bezig.
Als ik er helemaal uit ben, zal ik dat hier berichten. Kijk zeker ook naar die Kicker speaker.
Hopelijk komen er nog wat meer ervaringen en/of tips, waar we ook wat mee kunnen.
Succes en groeten,
Frank.
Dank je wel voor jouw bericht en ben er mee bezig.
Als ik er helemaal uit ben, zal ik dat hier berichten. Kijk zeker ook naar die Kicker speaker.
Hopelijk komen er nog wat meer ervaringen en/of tips, waar we ook wat mee kunnen.
Succes en groeten,
Frank.
-
rauwers
- Donateur (12x)

Re: Speaker(set) of TIP cabrio 2006.
Hola allemaal,
Inmiddels bezig geweest met wat brede oriëntatie voor de boxen c.q. de
geluidsverbetering in de Aero-ES.
Uiteindelijk ben ik bij Peter Jonkers geslaagd in een leuke boxenset (9x)
met bijpassende versterker en alles van Bose.
Moet wel op zoek naar een audiospecialist hier in ES om e.e.a. aangesloten
te krijgen met de juiste kabels en stekkers.
Mijn Aero komt eind december na een respray in NL weer terug naar ES.
Dus ben benieuwd ..... ook om het een en ander hier geïnstalleerd te krijgen
........ en vooral om weer te genieten van die V6!
Peter Jonkers is bij deze ook bedankt voor het meedenken- en meewerken.
Saludos,
Frank.
Inmiddels bezig geweest met wat brede oriëntatie voor de boxen c.q. de
geluidsverbetering in de Aero-ES.
Uiteindelijk ben ik bij Peter Jonkers geslaagd in een leuke boxenset (9x)
met bijpassende versterker en alles van Bose.
Moet wel op zoek naar een audiospecialist hier in ES om e.e.a. aangesloten
te krijgen met de juiste kabels en stekkers.
Mijn Aero komt eind december na een respray in NL weer terug naar ES.
Dus ben benieuwd ..... ook om het een en ander hier geïnstalleerd te krijgen
........ en vooral om weer te genieten van die V6!
Peter Jonkers is bij deze ook bedankt voor het meedenken- en meewerken.
Saludos,
Frank.