Antenne versterker Saab 9.3 cabrio 2008
-
Sytske
- Geregistreerd lid
Antenne versterker Saab 9.3 cabrio 2008
Ik vermoed dat de antenne versterker van mijn Saab 9.3 cabrio 2008 niet goed meer functioneert. De ontvangst is matig, afhankelijk waar ik rij. In EPC zie ik dat deze 'aan de voorzijde' is geinstalleerd (dus achter het dashboard). Om gericht te kunnen zoeken wil ik graag weten waar te demonteren. Weet iemand waar deze versterker zich precies bevindt?
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Re: Antenne versterker Saab 9.3 cabrio 2008
Ik dacht onder de A-stijl ongeveer, maar weet het niet zeker. Download de WIS of check die online. Die moet meer gedetailleerde informatie bevatten dan de EPC.
-
Injectie
- Moderator
Er zit een antenneversterker in de voet op de tonneaucover.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Jep, het ding vooraan in de antennekabel is een filter volgens mij
-
rademaker
- Donateur (6x)

Klopt, de antenneversterker zit onder de tonneau afdekkingsplaat, bij de antenne dus. Verwijderen moet met voorzichtigheid, breekt vaak af door ondeskundig geweld. De aanvoerkabel moet je namelijk eerst indrukken om hem te verwijderen/uittrekken, dus tegengesteld aan wat je normaliter zou verwachten.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
hier was laatst iemand waarbij vervangen van een nieuwe antenne spriet al een opmerkelijk verschil was
mvg werner
hier was laatst iemand waarbij vervangen van een nieuwe antenne spriet al een opmerkelijk verschil was
mvg werner
-
Sytske
- Geregistreerd lid
Het heeft even 'stilgelegen' maar ik wil er weer mee verder. Inmiddels ontdekt dat dit type antenne versterker niet meer te koop is. Weet iemand of er bedrijven zijn die ze bijvoorbeeld herstellen of reviseren? Heeft iemand een tip waar ik een gebruikte antenne versterker kan kopen? Bvd Michael
-
Scoloo
- Donateur

Je kan Peter Jonkers even vragen. Maar het is wel roofgoed. Zijn lastig aan te komen en schrik niet van de prijs.
-
rademaker
- Donateur (6x)

Je bedoelt artikel nummer 12833657. Die heb ik gebruikt op voorraad. Bij interesse, stuur me svp een pb.
-
Sytske
- Geregistreerd lid
Iedereen dank voor de reacties. Ik heb vandaag bij Peter Jonkers een gebruikt exemplaar gekocht. Waarvoor dank.
-
g.j.bos
- Geregistreerd lid
Sytske, mag ik vragen wat zo'n antenne versterker kostte?