Tijdje geleden de omlijsting (alu) van de voorruit behandeld en weer mat zwart gespoten.
Ik ergerde mij al een tijdje aan de kier tussen de voorruit en de A-styl waarin die ruit in is geplaatst.
Toen ik deze cabrio NG 2006 net had, brokkelden de verdroogde harde stukken rubber geleidelijk aan eruit, tot een "kale kier".
Heb gemeten en gezocht op o.a. Aliexpress en gewoon wat rubbers besteld om te proberen die kier op nette en strakke
manier te dichten. 3 meter voor nog geen tientje thuis bezorgd na ongeveer 8 dagen.
Uiteindelijk een passend (te maken) rubber gevonden en zie de foto's voor het resultaat.
Het onderste randje (plm. 1-2 mm) eraf geknipt over de volle lengte. In de twee bochten bovenin tot ongeveer 20 cm.
voor- en na de bocht het onderste lipje in de lengte er schuin afgeknipt. Uiteinden ook redelijk schuin afgeknipt.
Ik denk hierdoor ook de waterafloop goed te hebben (zoniet ..... dan trek ik het rubber er weer uit en knip de onderste
lip er in de volle lengte af).
Dan het rubber erin drukken met de platte zijkant tegen de A-styl en dan drukken en masseren tot alles goed op de plaats
zit. Bij twijfel ..... lostrekken en nog een keer proberen en zonodig WD40 gebruiken.
Nu kijken hoe het bevalt en hoelang het zich goed houdt! Als het een paar jaren is ...... dan druk ik er weer gewoon
een nieuwe in!
Zie hier de link: https://www.aliexpress.com/item/1005008 ... 18026Ki7NI
Het is model nr. 2 voor een opening van 4-5 mm. Er zijn daar heeeeeeeel veel rubbers te krijgen in tig- vormen en kleuren!
Als je er twee of drie van hetzelfde besteld, krijg je ze in één lengte (rsp. 6 of 9 meter) aangeleverd.
Ik ben er tevreden mee op dit moment en het ziet er goed (origineel) uit!
De originele voorruitrubber is volgens mij niet meer te krijgen en zag ergens een prijs van € 290 voor een gebruikt exemplaar.
Mss kunnen anderen er nog hun voordeel mee doen en hoor graag hun ervaringen.
Succes en met vriendelijke groet,
Frank.