ICE CUBE met (dode) spin.

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

ICE CUBE met (dode) spin.

Bericht door rauwers » ma 02 jun, 2025 16:25

Hallo allemaal,

ik zag onlangs dat in een van mijn achterlichten (ice cube) een tweetal dode spinnen zitten.
Heb dit achterlicht al gedemonteerd en geprobeerd eruit te blazen met luchtdruk, maar helaas.

Ze zitten in dat gedeelte waar de USA versie die rode reflecterende zijmarkering heeft zitten.
Iemand een idee hoe deze te verwijderen?

Hou mij aanbevolen voor uw reacties en bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groet,
Frank.

Afbeelding

wbsmit
Geregistreerd lid

Re: ICE CUBE met (dode) spin.

Bericht door wbsmit » ma 02 jun, 2025 16:33

Kun je erbij komen door een opening voor een lamp? Dan met iets zachts op een metalen haak erdoorheen.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 02 jun, 2025 17:43

Niet blazen maar zuigen...

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » vr 06 jun, 2025 14:20

GELUKT .... en had er een hele middag voor uitgetrokken.
Eerst een plastic (benzine)slangetje op een stofzuigermondstuk getaped en kwam wel aan de binnenzijde een eindje ....... maar niet ver genoeg.
Dus toen met een dun ijzerdraadje erin, buigen-drukken-prikken en alles wel voorzichtig. Zo kon ik die 2 droge spinnen (1 echt grote)
"in stukjes prikken". De ruimte in de hoek waar die USA zijmarkeringen zouden zitten, is net voldoende voor een dun ijzer draadje
om er redelijk bij te komen.
Uiteindelijk met de hoge luchtdruk slang weer ingeblazen en de stukjes (spin) vlogen door de binnenzijde heen en waren er toen
zo uit te schudden. Zitten nog wel op die spinnenplek wat hele lichte stipjes maar nauwelijks zichtbaar en zeker als je het niet weet.

Dus opgelost binnen een uurtje en blij natuurlijk.
Dank voor de inbreng c.q. tips Funky Dude en wbsmit, want is uiteindelijk een mix geworden van jullie tips!

Met vriendelijke groet,
Frank

Plaats reactie