Vraag over kleurstelling interieur Saab 9-3 Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Denlub
Geregistreerd lid

Vraag over kleurstelling interieur Saab 9-3 Cabrio

Bericht door Denlub » ma 28 jul, 2025 13:54

Ik maak graag gebruik van jullie kennis op dit forum; ik ben in de markt voor een Saab 9-3 Cabrio (2008) als opvolger van mijn huidige 9-3 Cabrio uit 2004. Ik ben daarbij een zeer mooi exemplaar tegenkomen in de kleur rood. De foto's laten mooie rode accenten zien in het interieur. Ik heb inmiddels veel verschillende Saab interieuren gezien, maar nog geen enkele met deze rode accenten. De huidige eigenaar geeft aan dat de auto volledig origineel is. Is hier iemand die deze kleurstelling herkend en kan aangeven of dit echt een originele afwerking is? Volgende week ga ik de auto bekijken, dus alle informatie is welkom.

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Vraag over kleurstelling interieur Saab 9-3 Cabrio

Bericht door busy » ma 28 jul, 2025 13:56

De eigenaar heeft gelijk dat auto origineel is. Alleen de rode accenten zijn niet door SAAB geleverd

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 28 jul, 2025 16:51

Zo te zien een Amerikaanse import auto. Ik zou beginnen met chassisnummer opvragen en/of een carfax rapport op kenteken van de auto opvragen..

Die rode accenten zijn absoluut niet origineel (en ik vind ze persoonlijk ook afgrijselijk lelijk, zeker icm dat hout).

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » ma 28 jul, 2025 17:02

busy schreef:
ma 28 jul, 2025 13:56
.Alleen de rode accenten zijn niet door SAAB geleverd
Waarschijnlijk door AlieExpres. :?

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 28 jul, 2025 19:17

Er zijn bepaalde bedrijven die schade auto’s saab die vrijwel Total loss zijn in oost Europa laten herstellen en verkopen als nieuw. Vandaar schade verleden checken. Zijn voorbeelden te vinden op het forum

Denlub
Geregistreerd lid

Bericht door Denlub » ma 28 jul, 2025 20:26

Dank voor alle reacties. Ik had al zo´n vermoeden dat deze kleurstelling niet vanuit de fabriek was geleverd en geeft het interieur jammergenoeg een beetje een Temu-achtige look.

Het betreft inderdaad een importauto uit Amerika. De eigenaar zegt hem zelf geïmporteerd te hebben en al 7 jaar in bezit. Ik ben zelf ook sceptisch over auto's uit Amerika, maar in dit geval ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar het verhaal achter de auto..

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 28 jul, 2025 23:50

Het kan ook gewoon een eerlijke auto zijn hè, bijvoorbeeld belastingvrij meegenomen als verhuisgoed.
En de rode uhm upgrades kun je zo weer downgraden.
Zoals al aangegeven , goed het verleden checken. Persoonlijk vind ik de kleur (van de auto dan) waanzinnig mooi.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 29 jul, 2025 9:42

Daar gaan we weer… niet alle import is verkeerd inderdaad!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 29 jul, 2025 11:40

Orphy schreef:
ma 28 jul, 2025 23:50
Persoonlijk vind ik de kleur (van de auto dan) waanzinnig mooi.
Eensch! Een zwart leren interieur was een nog een betere combi geweest met dat felrood

Plaats reactie