Start niet na vervanging instrumentenpaneel

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Flyplan37
Geregistreerd lid

Start niet na vervanging instrumentenpaneel

Bericht door Flyplan37 » zo 10 aug, 2025 15:34

Beste Rijders, ik heb jullie hulp nodig.

Vandaag mijn niet werkende instrumentenpaneel (9-3 Cabrio Aero uit 2005, het bekende probleem) vervangen door een mooi werkend exemplaar van Peter Jonkers.
Alles ging vrij soepel en dan komt het moment dat de vraag "werkt alles?" beantwoord gaat worden.
Helaas kreeg ik de foutmelding "Immobiliser failure. Try starting again. Contact Service."

Heb ik een tech2 nodig om dit probleem op te lossen?
Zo nee, wat is het euvel en hoe los ik dit op?

Afbeelding

Afbeelding

LarsJanse
Donateur
Donateur

Re: Start niet na vervanging instrumentenpaneel

Bericht door LarsJanse » zo 10 aug, 2025 16:30

[]

Een vervangend instrumentenpaneel moet je inderdaad via tech2 aanmelden, anders start de auto niet.

Via tech2 zou je dan ook de kilometerstand weer gelijk kunnen zetten aan de originele, zolang als de vervangende unit een lagere kmstand heeft dan de oude (je kunt kmstand wel omhoog bijstellen maar niet meer omlaag)

Maar lang verhaal kort, zonder aangemeld instrumentenpaneel zal hij niet starten. Dus oude unit er weer in, en ergens waar tech2 beschikbaaar is de operatie opnieuw uitvoeren.

Flyplan37
Geregistreerd lid

Re: Start niet na vervanging instrumentenpaneel

Bericht door Flyplan37 » zo 10 aug, 2025 19:13

LarsJanse schreef:
zo 10 aug, 2025 16:30
Maar lang verhaal kort, zonder aangemeld instrumentenpaneel zal hij niet starten. Dus oude unit er weer in, en ergens waar tech2 beschikbaaar is de operatie opnieuw uitvoeren.
Dank Lars je bevestigd mijn vermoeden!

Plaats reactie