Beste Forum genoten,
ik heb helaas als het hard heeft geregend dat er allemaal water 'uit' het dak van mijn cabrio loopt op de bestuurder en bijrijder stoel en ook met name direct erachter op de achterbank. Het lijkt erop dat het water niet goed wegloopt in de buisjes van mijn cabrio dak.
Heeft er iemand 1) ervaring met dit euvel en nog belangrijker 2) een oplossing?
Dank alvast
Saab 93 (2002) lekkage buisjes ih dak
-
coppe218
- Donateur (3x)

Re: Saab 93 (2002) lekkage buisjes ih dak
Welke buisjes bedoel je? Ik denk dat je dak gewoon lek is. Heel soms te verhelpen met een impregneermiddel, maar de enige definitieve oplossing vaak is een nieuw dak.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Begin inderdaad eerst maar met het een of twee keer goed impregneren, mijn ervaring is dat vaak al een wereld van verschil maakt.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Er zitten ook afwateringsbuisjes door het rubber langs de a stijl. Die kun je heel(!!) voorzichtig proberen door te steken met bv een stugge electradraad.
Maar impregneren van je dak (bv Fabsil Gold) maakte bij mij 100% verschil (lees al jaren lekvrij)
Maar impregneren van je dak (bv Fabsil Gold) maakte bij mij 100% verschil (lees al jaren lekvrij)
-
Whats'aab
- Donateur (2x)

Doorblazen met perslucht busje van de action werkt ook topSonab schreef: ↑di 02 sep, 2025 9:42Er zitten ook afwateringsbuisjes door het rubber langs de a stijl. Die kun je heel(!!) voorzichtig proberen door te steken met bv een stugge electradraad.
-
jansen
- Donateur (7x)

En ook alle rubbers lekker invetten met zuurvrije vaseline geeft ook een waterdichte afdichting, zeker als je hem winterklaar gaat maken.
-
Roelof123
- Geregistreerd lid
Dank allen,
idd Fabsil gekocht en nadat ik het dak heb schoongemaakt opnieuw geimpregneerd maar vlgs mij nog niet DE oplossing.
Ps: Bij fabsil wordt het nog niet waterafstotend zoals bij andere middelen trouwens
Maar de tip vh zuurvrij invetten zal ik zeker eens gaan doen, mss dat dit nog kan helpen voor met name de winter.
Een nieuw dak vind ik een beetje drastisch. In de auto is het droog, alleen de afwatering 'in de buisjes' verloop niet goed soms.
idd Fabsil gekocht en nadat ik het dak heb schoongemaakt opnieuw geimpregneerd maar vlgs mij nog niet DE oplossing.
Ps: Bij fabsil wordt het nog niet waterafstotend zoals bij andere middelen trouwens
Maar de tip vh zuurvrij invetten zal ik zeker eens gaan doen, mss dat dit nog kan helpen voor met name de winter.
Een nieuw dak vind ik een beetje drastisch. In de auto is het droog, alleen de afwatering 'in de buisjes' verloop niet goed soms.
-
rvdb
- Donateur (6x)