Uiteraard zijn beide deurmodules voorzien van pinch protection, zijn ze ingeleerd en heb ik met mijn Tech 2 alles nagelopen en staat het als actief. Omdat de deurmodule de bekende verfafbladdering had, heb ik een in perfecte staat verkerende andere gevonden en die ingebouwd, hopende dat er ook een fout in de andere module zat. Helaas.....
Zou het kunnen zijn dat een der vorige eigenaren er een andere raammotor heeft ingestopt? Is dat op een of andere manier te testen zonder dat ik het deurpaneel moet loshalen. (Dat doe ik inmiddels blind haha) Maar ook de plastic isolatielaag. Dat is een crime om dat eraf te halen maar vooral om weer strak terug te plakken. Dus als dat niet nodig is dan liever niet.
Ik las dat bij een 5 deurs er 6-polige stekkers inzitten als er pinch protection op het raammechanisme zit en anders maar 2. Geen idee hoe dat bij de Cabrio is maar kan me voorstellen dat dit hetzelfde is. Dus als het mechanisme aan beide zeiden ooit vervangen is door een standaard versie, dan zal het nooit werken. Mijn vraag, zit ik op het goede spoor en zo ja, hoe zie ik dat met Tech 2 of visueel zonder alles los te halen. Eventuele andere suggesties zijn ook welkom.
Nog een zijdelingse vraag, bij een eerdere cabrio van een inferieur merk, gingen de ramen iets omlaag zodra je het dak sloot. Als dak dicht was, gingen de ramen weer dicht. Bij deze auto gebeurt dat niet en ik lees ook nergens of dit wel of niet zou moeten. Oftewel een vraag ter verrijking van mijn kennis.
Nu we toch bezig zijn, nog een vraag vanuit de Tech 2, ik zie dat als comfort opening wil activeren, je ook de keuze hebt tussen openen en sluiten. Nu lees ik van andere fora dat Comfort Closing niet aanwezig is maar ik zie het wel staan. Is dit een loze functie die gedeactiveerd is? Lijkt me wel handig om dak te sluiten met de sleutel.....