Oprechte vraag: waarom zo duur?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Oprechte vraag: waarom zo duur?
Hieronder een link naar een Cabrio die te koop staat bij Saab Apeldoorn.
Vooraf: Ik ken ze als een goed bedrijf. We hebben er in het verleden meerdere Saabs nieuw gekocht. Daar wil ik niks over zeggen of dat ter discussie stellen. ik heb wel een oprechte vraag over een witte Cabrio die er te koop staat. Wat maakt het dat de vraagprijs daarvoor zo hoog is? De lage km-stand kan toch niet de enige reden zijn? Is het een unieke uitvoering?
https://www.autofirst-apeldoorn.nl/occa ... erformance
Nogmaals, en nadrukklijk: een oprechte vraag uit nieuwsgierigheid. Niet om het verkoop- en prijsbeleid van een goed bedrijf af te fakkelen.
Vooraf: Ik ken ze als een goed bedrijf. We hebben er in het verleden meerdere Saabs nieuw gekocht. Daar wil ik niks over zeggen of dat ter discussie stellen. ik heb wel een oprechte vraag over een witte Cabrio die er te koop staat. Wat maakt het dat de vraagprijs daarvoor zo hoog is? De lage km-stand kan toch niet de enige reden zijn? Is het een unieke uitvoering?
https://www.autofirst-apeldoorn.nl/occa ... erformance
Nogmaals, en nadrukklijk: een oprechte vraag uit nieuwsgierigheid. Niet om het verkoop- en prijsbeleid van een goed bedrijf af te fakkelen.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Oprechte vraag: waarom zo duur?
Lage km-stand, unieke uitvoering en waarschijnlijk gewoon het idee “je hebt maar een koper nodig”.
En er zijn garages die hun “staande” voorraad qua kapitaal hoog waarderen om bedrijfs economische redenen.
En er zijn garages die hun “staande” voorraad qua kapitaal hoog waarderen om bedrijfs economische redenen.
-
wbsmit
- Geregistreerd lid
Met deze kilometerstand is het eigenlijk een gloednieuwe auto.
-
FSC
- Geregistreerd lid
TurboX, mooi gespecced. Ik begrijp het wel. Als er iemand komt met 80k brandend in zijn zak is het prima. In het geval van serieuze interesse valt er vast te praten. En vooral: Zoek maar eens een 2e!
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik denk dat je de vraag niet hoeft te stellen ,het antwoord staat in de tekst omschrijving !
"Zeg je Saab, dan zeg je turbo. Zeg je Hirsch, dan weet je: dit is geen gewone 9-3. En deze al helemaal niet. Wat je hier ziet, is een Saab 9-3 Cabriolet Aero TX Edition Hirsch Performance uit 2011 met het originele Hirsch Performance-pakket én – hou je vast – slechts 17.084 kilometer op de teller! Volledig gedocumenteerd, geen wazige historie, gewoon een nette auto van de tweede eigenaar, in een staat die je nooit meer tegenkomt. Misschien is dit wel de minst gereden 9-3 Cabrio die nog bestaat."
enkele jaren terug werd er 50,000 voor 1 van de laatste cabrio's betaald gewoon om in de showroom te stallen niet om mee te rijden !
wat denk je dat die gaan gaan in de toekomst
mvg werner
ik denk dat je de vraag niet hoeft te stellen ,het antwoord staat in de tekst omschrijving !
"Zeg je Saab, dan zeg je turbo. Zeg je Hirsch, dan weet je: dit is geen gewone 9-3. En deze al helemaal niet. Wat je hier ziet, is een Saab 9-3 Cabriolet Aero TX Edition Hirsch Performance uit 2011 met het originele Hirsch Performance-pakket én – hou je vast – slechts 17.084 kilometer op de teller! Volledig gedocumenteerd, geen wazige historie, gewoon een nette auto van de tweede eigenaar, in een staat die je nooit meer tegenkomt. Misschien is dit wel de minst gereden 9-3 Cabrio die nog bestaat."
enkele jaren terug werd er 50,000 voor 1 van de laatste cabrio's betaald gewoon om in de showroom te stallen niet om mee te rijden !
wat denk je dat die gaan gaan in de toekomst
mvg werner
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Ja, maar de auto is toch 15 jaar oud. Dus mag je verwachten dat je wel kosten gaat krijgen op de techniek, zeker als deze maar erg weinig gebruikt is. Langere afstanden zijn vaak beter dan korte ritjes. Als ik naar mijzelf kijk, denk ik dat ik in die van mij toch net zoveel rijplezier beleef tegen aanzienlijk minder aanschaf kosten.wbsmit schreef: ↑wo 14 jan, 2026 12:31Met deze kilometerstand is het eigenlijk een gloednieuwe auto.
Maar ieder zijn meug uiteraard als je het ervoor wilt betalen.
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Met zo weinig kms in 15 jaar. Stilstand is altijd achteruitgang, hoe dan ook.
-
verde900
- Donateur

Toch gaat zo’n unieke auto echt n unieke prijs brengen, er staat zomaar geen tweede.
Een C900cabrio met zo’n stand zal duurder zijn
Een C900cabrio met zo’n stand zal duurder zijn
-
J.vandermeulen
- Donateur

Zit er ook roest op het subframe?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik begrijp dus dat er geen maatstaf is (andere auto's) en dat deze vraagprijs -grofweg- een optelsom is van factoren.
Dank voor alle antwoorden.
Dank voor alle antwoorden.
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Eens. Tot zover wat mij betreft de emotie. De ratio bij mij zegt: een bespottelijke vraagprijs. Hoe geweldig en uniek ook. Gelukkig voor garagisten en andere verkopers is er bij het kopen van een auto bij velen sprake van het eerste.FSC schreef: ↑wo 14 jan, 2026 12:37TurboX, mooi gespecced. Ik begrijp het wel. Als er iemand komt met 80k brandend in zijn zak is het prima. In het geval van serieuze interesse valt er vast te praten. En vooral: Zoek maar eens een 2e!
-
RonnieW
- Donateur (3x)

Het is geen Turbo-X. Dan was hij helemaal uniek met een 2.8 V6 onder de kap.FSC schreef: ↑wo 14 jan, 2026 12:37TurboX
-
Orphy
- Donateur (5x)

Het is een TX uitvoering, geen turbo X
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Klopt Ronald. In beide gevallen zou het mijn mening hierover in ieder geval niet veranderen. Maar zoals al wel vaker terecht geopperd: er is maar één liefhebber nodig die een bedrag in die richting ervoor wil neerleggen. Ik ga in plaats daarvan wel vissen met Werli, ook leuk.