RDW code AD 75 LX Sport 1

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
900 SE C
Geregistreerd lid

RDW code AD 75 LX Sport 1

Bericht door 900 SE C » wo 27 dec, 2006 18:21

Wat betekent deze omschrijving?

Merk SAAB
Handelsbenaming AD 75 LX SPORT 1 CABRIOLET
Kleur(en) Grijs

AD,
Klaas

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 27 dec, 2006 18:39

Doorgaans betekend een dergelijke benaming niets, het is veelal een eigen interpretatie van een "ijverige ambtenaar" van b.v. een oorspronkelijk kentekennummer als zijnde een buitenlandse "handelsbenaming" (het kan ook een andere combinatie van letters en cijfers zijn die op het oorspronkelijke kenteken stond) had als handelsbenaming op een SAAB C900i US ooit staan "900 T16 U9" dat kwam weliswaar een beetje in de buurt maar sloeg toch nergens op.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » wo 03 jan, 2007 21:35

Nou :o ... die RDWambtenaar zal een even grappige broer hebben: nog een:

Saab AD75LX 1 Cabriolet
Merk Saab Bouwjaar 1989 Carrosserie Onbekend Brandstof Benzine Kleur Zwart Saab Cabrio 900 Turbo met elektrisch dak nieuwe Cabrio kap zit er op Auto heeft Airco Ingevoerd 11 07...

..van Marktplaats

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 03 jan, 2007 22:13

Heel toevallig met iemand over gehad van de week, zijn, als ik het verhaal goed begrepen heb, de type-goedkeuringen zoals ze bij de RDW staan, een soort code dus. Die code is normaal gesproken gekoppeld aan de 'normale' benaming, wat hier dus niet het geval is geweest.
En het is dan ook nog waarschijnlijk dat de twee van het zelfde RDW keuringsstation komen, voorheen al zo eentje gehad, dus deze heet ook zo en klaar. Niks exact opzoeken. Echter als ik mij de advertenties van die auto goed herinner is het wel een oud en nieuw type 900.

Dit naar aanleiding van de 900 --> 9000 van Annatje

Tegenwoordig zijn er veel meer regels verbonden aan de handelsbenamingen, kijk maar naar de rechtlijnigheid nu. Franse fabrikanten zijn hier mee aan het stunten geweest, zo had je van een bepaald type de 'sunroof' versie, zo stond ie ook in de papieren, tot er ook auto's zonder sunroof ineens als 'sunroof' op het kenteken stonden.
Bij een Saab kun je aan de hand van de VIN niet zien wat voor uitvoering het is, tenzij het een Aero is, die hebben een dermate duidelijk VIN dat daar uit af te lezen is dat het een Aero is, maar een Linear, Arc, Vector etc. zijn daarin niet te onderscheiden.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » za 06 jan, 2007 10:30

Hi Eelco -

het antwoord ligt dichter bij huis dan we dachten. Een voorbeeld van een chassisnumer van een auto waar ik mee bezig ben is YS3AD75LXM7654321 (de laatste cijfers heb ik veranderd). Waar het om gaat is dat je hierin de AD75LX terugziet uit de rdw-benaming. Een ambtenaar die het zekere voor het onzekere kiest.

Hier kan wmb een slotje op.

Klaas

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 06 jan, 2007 11:54

Kortom een combinatie van letters en cijfers die toevallig op het kenteken stond....

Plaats reactie