Dak 9-3 Cabrio hangt beetje slapjes
-
ildotore
- Geregistreerd lid
Dak 9-3 Cabrio hangt beetje slapjes
Hallo Allemaal,
Het dak van mijn 9-3 cabrio(2000) hangt een beetje slap aan de voorkant , net als of het een beetje ingedrukt word.
Weet iemand een remedie...?
aanspannen mogelijk?
Het doek is nog als nieuw verder.
Ik hoop wat te horen,
Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten Edward
Het dak van mijn 9-3 cabrio(2000) hangt een beetje slap aan de voorkant , net als of het een beetje ingedrukt word.
Weet iemand een remedie...?
aanspannen mogelijk?
Het doek is nog als nieuw verder.
Ik hoop wat te horen,
Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten Edward
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Viel het je op terwijl het dak vochtig of nat was? Want in de nattigheid lijken alle 9-3 cabrios op een huifkar. Dat hoort... Bij mooi weer staat het weer vanzelf strak. Kou zou er inderdaad ook nog een rol in kunnen spelen, maar dan meer omdat de metalen dakbogen meer krimpen dan het doek zelf in droge toestand zou doen. Bij nattigheid zet het doek zelfs uit, terwijl de bogen zijn gekrompen...
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Dit is ook mijn visie.WimZ schreef:Viel het je op terwijl het dak vochtig of nat was? Want in de nattigheid lijken alle 9-3 cabrios op een huifkar. Dat hoort... Bij mooi weer staat het weer vanzelf strak. Kou zou er inderdaad ook nog een rol in kunnen spelen, maar dan meer omdat de metalen dakbogen meer krimpen dan het doek zelf in droge toestand zou doen. Bij nattigheid zet het doek zelfs uit, terwijl de bogen zijn gekrompen...
Hangt nu ook slapjes, terwijl in de zomer mooi strak.
Zou me geen zorgen maken.
-
ildotore
- Geregistreerd lid
-
plafundum
- Geregistreerd lid
De lineare uitzettingcoefficient van aluminium is 23,2*10-6WimZ schreef:Kou zou er inderdaad ook nog een rol in kunnen spelen, maar dan meer omdat de metalen dakbogen meer krimpen dan het doek zelf in droge toestand zou doen.
Laat dat hele stuk metaal 4 meter zijn, en laat het van 20 naar -10 graden gaan: de krimp is 30 (graden) * 400 (cm) * 23,2 * 10-6 = 0,2796 cm krimp. Zou dat echt invloed hebben?
-
maurice1970
- Geregistreerd lid
-
Red76
- Geregistreerd lid
-
aelberts
- Geregistreerd lid
Mijn dak hing ook wat slapjes aan de voorkant. Viel me vooral op met het dichtdoen van de deuren. Bij Cabriocare in Naarden nagevraagd en blijkt vaak voor te komen bij SAAB. Zij hebben voor mij het dak weer strak gezet. Kostte me ong. 75 euro. Dit doen ze overigens vaker en ik moet zeggen dat het resultaat fantastisch is! Superstrak.....
-
vanschipstal
- Geregistreerd lid
-
aelberts
- Geregistreerd lid