Saab 9-3 cabriolet advies

Voor alle Saab cabrio rijders
pieter78
Geregistreerd lid

Saab 9-3 cabriolet advies

Bericht door pieter78 » vr 02 mar, 2007 21:19

Hallo,

Ik kan een Saab 9-3 cabriolet kopen (2.0i) uit 1999 met 89.000 km op de teller, prijs 14.500 euro. Lijkt mij een goede deal, maar zijn jullie bekend met euvels van deze wagen? Moet ik serieus bedacht zijn op addertjes, zijn er problemen met deze Saab (geen 900 model dus, specifiek de 9-3) of kan ik dit gewoon doen?

Recente ervaringen met BNL Cars? Lijken mij betrouwbaar, zijn er mensen die daar slechte ervaringen hebben opgedaan?

Wat zijn jullie gedachten / ervaringen?

Merci,

Pieter

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 03 mar, 2007 0:08

hey pieter

een 2.0i is een goede betrouwbare motor maar ga even de turbo ook rijden al is het maar even om het verschil te voelen
koop pas als je dit gedaan hebt het kan een verschil maken

mvg werner

pieter78
Geregistreerd lid

Bericht door pieter78 » za 03 mar, 2007 15:23

Dank je... Ik heb van die turbo wat wisselende verhalen gehoord, en uit mijn ervaring als motorrijder weet ik hoe frustrerend het is als je op een machine zit die veel meer kan dan dat het verkeer en de snelheidslimieten om je heen toelaten.

Ze hadden bij die dealer ook een turbo staan, maar met 250.000km op de teller... dat vind ik toch wat teveel. En voor hetgeen ik wil, lijkt me die 2.0i prima. Ik heb erin gereden, op de economy stand, en het is inderdaad geen racekanon.. maar hij reed aangenaam, en dat vind ik belangrijker.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » za 03 mar, 2007 19:30

Probeer dan misschien nog een 2.3 te vinden, net dat beetje meer pit, en verbruik valt nog steeds mee...

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » zo 04 mar, 2007 1:48

als je van alles wil weten van de 9-3 cabrio gebruik de zoekfunctie op de woorden:
multiriem, acc, sid, antenne, kraak, schokbreker, zenders

(ben je wel een avondje mee zoet)

pieter78
Geregistreerd lid

Bericht door pieter78 » zo 04 mar, 2007 12:58

Ik zal die avond nog wel reserveren... maar waar komt het samengevat op neer, bij een rustige rijstijl en ca 10.000km per jaar: doen of vooral vanaf blijven?

Pieter

Caspar

Bericht door Caspar » ma 05 mar, 2007 8:59

heb nooit in een 2.0 gereden..wel in een 2.3 en heb zelf een 2.o LPT coupe.. wat een hele soepele ,motor is.. zou zeker een keer een proefrit wagen..en voor 14.500 moet ook wel een lpt te krijgen zijn..

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » ma 05 mar, 2007 9:36

Persoonlijk zou ik liever een 2.0t willen.
14.500 vind ik ook erg hoog (zeker voor 2.0i), maar ja als ie mooi is en met die kmstand....

Zoek trouwens ook even op: italie, import en kmstand

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 05 mar, 2007 20:19

.. denk dat jij als motorrijder met een 2.0i niet happy wordt ..

pieter78
Geregistreerd lid

Bericht door pieter78 » ma 05 mar, 2007 20:21

Wel, ex-motorrijder inmiddels... het is heel leuk hoor, zo'n 80 paarden onder je gat... maar waar kun je die hier in NL ergens gebruiken? Op het circuit ja, maar op de openbare weg??

En mijn rijstijl heeft zich wat aangepast aan mijn leeftijd, ik ben er inmiddels toch al bijna 30! 8) 8)

GJK
Geregistreerd lid

Bericht door GJK » ma 05 mar, 2007 21:19

Recente ervaringen met BNL Cars? Lijken mij betrouwbaar, zijn er mensen die daar slechte ervaringen hebben opgedaan?
Integendeel. Vriendelijke mensen (Erik en Kees), mooie auto's en kwamen op mij erg betrouwbaar over. Voor mij in ieder geval betrouwbaar genoeg om er m'n geld achter te laten voor een mooie 93 Cabrio (afgelopen zaterdag).

pieter78
Geregistreerd lid

Bericht door pieter78 » ma 05 mar, 2007 21:22

Dat is een antwoord dat ik graag hoor!

Ik ben er vrijdag geweest, en kreeg dezelfde indruk... Ik hoop morgen de deal rond te kunnen maken.

Pieter

geert S
Geregistreerd lid

Bericht door geert S » ma 05 mar, 2007 22:29

Wij hebben nog nooit iets gehad aan de 9-3 (2.0i cab. se), uit 1999 en 210000 kms, best veel geluk, of hele goede auto. Verbruik gemiddeld 7.5 - 8 ltr/100 km. Heerlijke winterharde cabrio. Nu voor het eerst nieuwe remschijven voor gemonteerd. Verder heeft de radio een stukje geheugen verloren (batterij misschien), is hier vaker te lezen.
Kortom, geen snelheidsmonster, wel heerlijk comfortabel en beslist niet traag.

pieter78
Geregistreerd lid

Bericht door pieter78 » ma 05 mar, 2007 22:31

Ook fijn om te weten... ik verheug me er telkens meer op. Dank je!

Caspar

Bericht door Caspar » di 06 mar, 2007 17:28

blauwe cabrio

dat lijkt mij dit toch een aantrekkelijkere optie..

Plaats reactie