krakende ophanging

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Deeble
Geregistreerd lid

krakende ophanging

Bericht door Deeble » di 13 mar, 2007 11:45

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar dat komt omdat er ook nog geen saab voor de deur staat, maar daar zijn we wel meebezig ! !

Wij overwegen om een nieuwe saab 9-3 cabrio vector type 2007 aan te schaffen. Ik begrijp van dit forum dat er verschil zit in de vorige modellen.

Een aantal weken geleden hebben wij proef gereden in deze auto en dat beviel heel erg. Alleen bij het insturen van bochten hoorden wij de ophanging / veren / dempers (ik weet niet precies wat kan kraken) kraken.

Ik vroeg mij af of dit bij meer mensen is opgevallen en of dit te verhelpen is voordat wij ook daadwerkelijk overgaan tot aanschaf...

Alvast bedankt voor de reacties :computer1:

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 13 mar, 2007 12:38

klinkt als een gare fuseekogel, maar het kan zoals je zelf zegt ook iets met de vering/schokbrekers zijn.
Als je er zelf geen verstand van hebt kun je misschien voorgaande aan een nieuwe proefrit een afspraak maken bij de saabdealer of ander garagebedrijf en em daar te laten checken.
Dergelijke zaken kosten niet veel tijd om te controleren en dan weet je gelijk wat het kost om te laten maken.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 13 mar, 2007 13:13

dasdaas schreef:klinkt als een gare fuseekogel, maar het kan zoals je zelf zegt ook iets met de vering/schokbrekers zijn.
Als je er zelf geen verstand van hebt kun je misschien voorgaande aan een nieuwe proefrit een afspraak maken bij de saabdealer of ander garagebedrijf en em daar te laten checken.
Dergelijke zaken kosten niet veel tijd om te controleren en dan weet je gelijk wat het kost om te laten maken.
Een gare fuseekogel? Bij een nieuwe auto?

Deeble
Geregistreerd lid

Bericht door Deeble » di 13 mar, 2007 16:39

Owja voor de duidelijkheid.. Het was een nieuwe 9-3 cabrio... Die auto had nog geen 100 kilometer gedraaid toen wij hem meekregen... Mochten wij een nieuwe 9-3 bestellen dan komt deze nieuw af fabriek i.v.m opties die wij er nog in en op willen.

Ik had trouwens ook nog een vraag over het interieur.. De bovenkant van de deuren, net onder het raam, zijn meegespoten in de carrosierkleur.. Zijn er hier mensen die daar last van hebben ondervonden ivm bijv. de zon ?

wingman
Geregistreerd lid

Bericht door wingman » di 20 mar, 2007 8:37

De onze wordt in mei een jaar en heeft 30.000km en van gekraak of iets dergelijks niets te merken.
Wel wat andere problemen zoals roetfilter (lijkt opgelost), linker spiegel weigert voor de derde maal in te klappen, nieuwe module besteld. Ramen niet meer te bedienen via afstandsbediening (ligt naar het schijnt aan zelfde module).

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 20 mar, 2007 9:02

Kijk anders ook effe bij het topic:
Krakende voorwiel suspemsion, bij het forum-gedeelte:
9-3 Sport Sedan en Estate. :wink:

Deeble
Geregistreerd lid

Bericht door Deeble » di 27 mar, 2007 2:16

Bedankt, Ik zal daar eens kijken....

Auto is inmiddels anderhalve week geleden besteld en het wordt een lime yellow kleurige. Begin mei wordt de auto geleverd. Ik kan niet wachten :D

Plaats reactie