Zijn cabrio's gay?

Voor alle Saab cabrio rijders
taaffert
Geregistreerd lid

Zijn cabrio's gay?

Bericht door taaffert » wo 21 mar, 2007 10:08

Klik

Maar voor de liefhebber die niet wil klikken:

Een existentiële vraag, zo met het voorjaar op de stoep. Vorige week althans, want nu sneeuwt het weer even, maar het kan niet lang meer duren of de lente barst in volle hevigheid los, waarna het weer lijkt alsof zo ongeveer de helft van het Nederlandse wagenpark uit cabrio's bestaat. Door Sacha Prins/Autoblog

De aanleiding voor deze column is een kleine woordenwisseling die mijn Autoblog collega Wouter en ik hadden, nadat ik zijn favoriete automerk had beledigd door de Alfa Spider voor homobak uit te maken. Hij pareerde dit door te stellen dat alle cabrio rijders nu eenmaal homo zijn. Ik rijd zelf namelijk een cabrio dus daar had hij mij mooi even tuk. Affijn, u begrijpt, dit was een volwassen discussie op hoog niveau met goede argumenten en zonder te generaliseren, die een beetje uit de hand liep. Bij auto-hooligans geldt immers: Kom je aan de auto, dan kom je aan de hooligan.

Alles met een oprechte knipoog natuurlijk, want wij weten wel beter dan dat homoseksualiteit een (dis)kwalificatie is, of dat het rijden in een kappersauto automatisch homoseksualiteit tot gevolg heeft alsof het een besmettelijke aandoening is. Bovendien voltrok de 'discussie' zich over de e-mail, daar Wouter als correspondent in Genève zat, waardoor we door de omstandigheden niet met elkaar op de vuist konden gaan.

Gay

Het zette mij echter wel aan het denken toen ik vorige week in een zonovergoten Nederland een beetje doelloos heen en weer aan het crossen was voor mijn op handen zijnde rij-impressie in de Nissan 350z roadster. Uiteraard met open dakje en coole zonnebril op. Tijdens het rijden bekroop mij hetzelfde onbestemde gevoel wat ik ook heb als ik in mijn eigen cabrio rijd. Een gevoel wat ik nooit goed heb kunnen benoemen. Maar terugdenkend aan het onderhoud met mijn collega schoot opeens het woord 'gay' door mijn hoofd. Niet de seksuele betekenis, maar gewoon 'gay' in de breedste, uiteraard meest positieve zin van het woord: Cabrio's zijn gay.

Na bestudering van de term 'gay' werd het me al snel duidelijk. Één van de definities die wordt gehanteerd is "Gay is sometimes used to describe an object of particular flamboyance". Bovendien ben je in de cabrio met open dakje weliswaar een volwaardige weggebruiker, maar toch net even anders dan de rest, waardoor je wat vaker wordt nagekeken en soms zelfs aangesproken bij het stoplicht, al dan niet in vriendelijke bewoordingen (mooie bak! patser!). Daarnaast zou het mij niets verbazen als daadwerkelijk 10% van alle personenauto's in Nederland een cabriolet uitvoering is.

Gezelschap

Het komt wel heel nauw hoor. Want zodra het dakje dicht is, is het niet meer gay. En zodra je met gezelschap in de open cabrio zit is het ook niet meer gay. Roadsters (tweezitters) zijn iets minder gay dan vierzitters, maar, desalniettemin nog steeds gay. En het aantal peekaas, merk of model maken ook niet uit.

Fijn dat we dat opgehelderd hebben. Vandaag is de winter-, zomerbanden wissel, dus ik hoop dat het snel weer mooi weer wordt, dan kan ik weer lekker cruisen in mijn cabrio.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 mar, 2007 10:10

nu je het zegt, tref wel "vaak" mannen met roze kledingstukken in SAAB's aan..... :wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 21 mar, 2007 10:11

[]haha, geen idee :roll: waar je het over hebt ;)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 21 mar, 2007 10:14

Ik vind alleen de typische vrouwen-cabrio's gay, denk aan 206CC en Golfjes cabrio.

Ennuh Verde, wat is er mis met roze kledingstukken :P ? Een beetje metroseksuele hetero man heeft toch wel minimaal 1 roze kledingstuk in z'n kast hangen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 21 mar, 2007 10:16

[]Zolang het in de kast hangt heb ik er ook geen problemen mee...

Vind een MB SLK 200 of een Z3 1.8 Gay

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 21 mar, 2007 10:17

[][] :lol:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 21 mar, 2007 11:47

Ik noem het daarom ook meestal een gaybrio.... :lol:

arvid
Geregistreerd lid

Bericht door arvid » wo 21 mar, 2007 12:32

Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Als je als man een z3 mooi vindt moet je die gewoon kopen. Ik hou het bij een saab.

hanswim
Donateur
Donateur

Bericht door hanswim » wo 21 mar, 2007 14:57

Gelukkig heb ik hem net verkocht ;)

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 22 mar, 2007 10:33

Cabrio's zijn niet gay. Gays zijn wel cabrio :wink:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » do 22 mar, 2007 14:18

Ik ken in mijn omgeving 1 gay in een cabrio en dat is een VW EOS full options. Zou het niet zo kunnen zijn dat gay`s kiezen voor een cabrio coupe (hard dak dus)? Tocht niet zo :wink:

BTW : Ik heb trouwens niks tegen homo`s.(artikel klinkt zo negatief) Enkele vrienden van ons zijn het en kan er erg goed mee opschieten terwijl ik hetero ben. :P

9000H
Geregistreerd lid

Re: Zijn cabrio's gay?

Bericht door 9000H » do 22 mar, 2007 20:24

saab is niet gay, maar als als je het wel "bent geworden".....

http://www.tibethealth.com/product_deta ... gory_id=57

zal wel typfoutje zijn, maar wel grappig!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » vr 13 mar, 2009 22:37

even een oud topic uit de sloot halen.. Ik kwam deze foto tegen op het net. Wie verzint deze kleur zeg? Beetje gay toch wel :oops:

Afbeelding

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » vr 13 mar, 2009 22:48

[]helmut lotti's Saab :wink:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 13 mar, 2009 22:49

Ik vond de volgende zin wel lollig met het onderwerp van dit stukje in het achterhoofd.
Het komt wel heel nauw hoor.
:lol:

Verder: cabrio's zijn idd gay. Enzo Ferrari vond ze voor playboys, maar dat was in de tijd dat cabrio's voor rijke mooiboys waren. Tegenwoordig vind ik de meeste mensen in een cabrio vooral sneu. Ik kom iets te vaak van die kijk mij eens lekker open rijden, woohoo! figuren tegen in mijn geboortestad en hoewel ik dat vroeger echt waanzinnig tof vond, kan ik er nu alleen nog maar om huilen.

Sorry als ik er iemand mee beledig. En misschien heb ik later ook wel een cabrio, om me vast even in te dekken ;) maar wel voor mezelf, en niet om indruk te maken op de buren...

Plaats reactie