motor van de cabrio kap

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
ber2000
Geregistreerd lid

motor van de cabrio kap

Bericht door ber2000 » vr 23 mar, 2007 22:37

Wie weet waar ik een motor van de cabrio kap kan halen en wat kost dat?? ik hoor graag van jullie

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » za 24 mar, 2007 12:54

Hier heb ik ze gezien, ga eerst even goed zitten voor je naar de prijs kijkt :lol: :lol:

http://www.thesaabsite.com/900old/c900c ... eparts.htm

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 24 mar, 2007 13:43

Auw auw auw, wat een geld! Daar valt toch niet tegen te werken.

Hansa
Geregistreerd lid

Bericht door Hansa » za 24 mar, 2007 15:35

Volgens zeggen zou SaabConsult daar wel redelijke prijzen voor rekenen.

Effe bellen dus :D

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: motor van de cabrio kap

Bericht door 72sonett-III » za 24 mar, 2007 15:40

ber2000 schreef:Wie weet waar ik een motor van de cabrio kap kan halen en wat kost dat?? ik hoor graag van jullie
Zie ook viewtopic.php?t=2163
De elektro-hydraulische pomp van Vetus zou dezelfde zijn als gebruikt in de 900 - vanaf 505 euro.

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » di 27 mar, 2007 18:53

Ik kwam op ebay.de deze site ook nog tegen, wie weet??

http://www.verdeckhydraulik.de/4481.html

RedArrow-110
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow-110 » di 27 mar, 2007 23:05

Mijn vader heeft vroeger ook een 900 cabrio gehad waarvan de cabrio-kap motor niet goed werkte. Na het vervangen van de koolborstels en het afdraaien van het anker werkte deze weer zo goed als nieuw. Dus zolang het hydraulische systeem niet lekt misschien het proberen waard.

ber2000
Geregistreerd lid

motor

Bericht door ber2000 » wo 28 mar, 2007 0:07

bedankt voor je reactie.. ik moet dus de koolborstels vervangen van het motortje. nou is het zo dat het motortje olie lekt bij het kapje .. hoe krijg ik dat het beste dicht? nou ik hoor het wel ...

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » wo 28 mar, 2007 0:30

Lekkage bij het kapje kun je verhelpen met vloeibare pakking. Er zit een o-ring die niet meer afdicht. door het pasvlak binnen de boutgaten te voorzien van vloeibare pakking en de boutjes kruislings aan te draaien sluit het weer perfect af. Werkt bij mij al 3 jaar en de kap gaat bij ieder blauw hemeltje open.

ber2000
Geregistreerd lid

motor lek

Bericht door ber2000 » wo 28 mar, 2007 17:12

hey harstikke bdankt voor je reactie.. nou vroeg ik me af hoeveel olie moet erin en welke olie precies? en moet je het motortje ook onluchten? nou ik hoop snel op een reactie.. groetjes bernard

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » za 31 mar, 2007 0:01

Ik heb afgevuld met voorvorkolie van Motul (demperolie) Ontluchten doe je door de kap een aantal keren open en dicht te doen. De vloeistof in het reservoir zakt dan, dus even bijvullen. Na verloop van tijd is het systeem ontlucht.

Succes

Plaats reactie