900 Classic Cabrio Klotsend water tussen de panelen???
-
Royal Viking
- Geregistreerd lid
900 Classic Cabrio Klotsend water tussen de panelen???
Hallo allemaal,
Enige tijd geleden maakte ik melding van lekkage in mijn kofferbak. Het water kwam middels de elastieken (ter bevestiging van de tonneau-tas) in de bak terecht. Gisteravond bemerkte ik (de radio uit!) dat ik water hoorde klotsen (en dat heb je niet van een klein beetje water!!) links-achter me bij het uitkomen van een bocht. MIjn idee is nu dat het water pas via de elastieken komt wanneer het water een bepaald peil bereikt) Nu heb ik vanochtend met een sateh-prikker aan de onderkant het afvoerrubbertje doorgeprikt maar deze was niet verstopt. Rara waar zit het water en hoe zorg ik dat het er weer uit komt. Weet iemand iets?
alvast bedankt!
Rosa
Enige tijd geleden maakte ik melding van lekkage in mijn kofferbak. Het water kwam middels de elastieken (ter bevestiging van de tonneau-tas) in de bak terecht. Gisteravond bemerkte ik (de radio uit!) dat ik water hoorde klotsen (en dat heb je niet van een klein beetje water!!) links-achter me bij het uitkomen van een bocht. MIjn idee is nu dat het water pas via de elastieken komt wanneer het water een bepaald peil bereikt) Nu heb ik vanochtend met een sateh-prikker aan de onderkant het afvoerrubbertje doorgeprikt maar deze was niet verstopt. Rara waar zit het water en hoe zorg ik dat het er weer uit komt. Weet iemand iets?
alvast bedankt!
Rosa
-
autopilot
- Geregistreerd lid
Re: 900 Classic Cabrio Klotsend water tussen de panelen???
Rosa,
Kun je zien dat er water naar binnen is gelekt? Nu ken ik de anatomie van een cabrio niet, maar wanneer de afvoeren niet verstopt zijn kan ik zo gauw niet bedenken waar water kan blijven staan.
Maarre, hoe weet je dat het WATER is dat je hoort klotsen? Misschien is het benzine? Gooi de tank eens helemaal nokje vol en probeer of je het voor en na het tanken nog hoort. Het is maar een idee.
Succes en groeten,
JP
Kun je zien dat er water naar binnen is gelekt? Nu ken ik de anatomie van een cabrio niet, maar wanneer de afvoeren niet verstopt zijn kan ik zo gauw niet bedenken waar water kan blijven staan.
Maarre, hoe weet je dat het WATER is dat je hoort klotsen? Misschien is het benzine? Gooi de tank eens helemaal nokje vol en probeer of je het voor en na het tanken nog hoort. Het is maar een idee.
Succes en groeten,
JP
-
Injectie
- Moderator
-
Royal Viking
- Geregistreerd lid
De reden dat ik zondag niets vroeg is omdat ik het toen nog niet hoorde!! ik hoorde het voor het eerst toen ik naar huis reed. Hedenochtend bemerkte ik dat het vloeistof peil volgens mij stijgende is...Ik weet niet waar de benzinetank zit (vuldop wél
) maar ik hoor het overduidelijk achter mij (terwijl ik rijd). Nog even en ik heb een besloten zwembad op wielen.
-
tenhallers
- Geregistreerd lid
Hoi Rosa,
De benzinetank zit ongeveer midden onder achter. Kan niet missen. Opgehangen aan 2 spanbanden.
Als je wilt zoeken naar lekkage kan je in ieder geval beginnen door (na een natte rit) met de hand over de bekleding te vegen m.n. in de koffer bak dan. (Vergeet de klep rechts naast het reserve wiel ook niet even te openen)...
Succes in ieder geval!
Olivier
De benzinetank zit ongeveer midden onder achter. Kan niet missen. Opgehangen aan 2 spanbanden.
Als je wilt zoeken naar lekkage kan je in ieder geval beginnen door (na een natte rit) met de hand over de bekleding te vegen m.n. in de koffer bak dan. (Vergeet de klep rechts naast het reserve wiel ook niet even te openen)...
Succes in ieder geval!
Olivier
-
autopilot
- Geregistreerd lid
Wanneer het vloeistofpeil volgens jou stijgende is, dan moet het toch water zijn. Het lijkt me verstandig om naar een garage te gaan die de Saab cabrio goed kent.
Ik zou er niet te lang mee wachten, zo voorkom je wellicht grotere probelemen.
Succes,
JP
Ik zou er niet te lang mee wachten, zo voorkom je wellicht grotere probelemen.
Succes,
JP
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
In mijn 95 staan de deuren vaak vol water als de auto buiten in de regen geparkeerd gestaan heeft. De rubber strip boven op de deur, tegen het glas sluit niet goed meer af. Als ik het draingaatje onder in de deur doorprik loopt het water er met een straal uit.Royal Viking schreef:... water hoorde klotsen
-
sabefrans
- Geregistreerd lid
IK had ook het water geklots, bij mij was het water in de dorpels onder de bodem de aflaatrubber waren verstopt opengemaakt en klaar het water liep eruit.Succes
-
Royal Viking
- Geregistreerd lid
Dat was het bij mij ook. Blijkt dat er per balk 2! afvoerpunten zijn. De achterste had ik doorgeprikt maar dat veranderde niets. De voorste leverde het gewenste resultaat.
-
Sabrio
- Geregistreerd lid
Klotsen en lekkage langs de elastieken
Had ook klotsende cabrio, da's weg maar na de sneeuw en regen van de afgelopen dagen wel lekkage langs de elastieken (en vroeg mij af of die ergens aan vast moesten zitten, maar zijn dus voor de hoes met de kappen?
Heb de gaatjes gechecked maar geen water van betekenis, nog andere suggesties?
Heb de gaatjes gechecked maar geen water van betekenis, nog andere suggesties?
-
fritjof
- Geregistreerd lid
Dat was het bij mij ook. heb het bij 2 cabrio's gehad. Die afvoergaten moet je regelmatig even goed door prikken. Bij mij liep er een flink aantal liters water uit.sabefrans schreef:IK had ook het water geklots, bij mij was het water in de dorpels onder de bodem de aflaatrubber waren verstopt opengemaakt en klaar het water liep eruit.Succes
-
sijmons
- Geregistreerd lid
Ik heb het zelfde probleem, water in de kofferbak en kletsnatte elastieken.fritjof schreef:Dat was het bij mij ook. heb het bij 2 cabrio's gehad. Die afvoergaten moet je regelmatig even goed door prikken. Bij mij liep er een flink aantal liters water uit.sabefrans schreef:IK had ook het water geklots, bij mij was het water in de dorpels onder de bodem de aflaatrubber waren verstopt opengemaakt en klaar het water liep eruit.Succes
Jullie hebben het over afvoergaten regelmatig goed door prikken.
Waar zitten die gaten dan???
Gr. Koert Sijmons
-
fritjof
- Geregistreerd lid
-
aenri
- Geregistreerd lid
klotsend water
Wanneer je met je hand in de ruimte voelt waar de 2 elastiekjes met haakjes uit komen (in de kofferbak boven de wielkast kun je net langs de afgesloten ruimte komen), voel je zo laag mogelijk het water staan. Het komt via je achterraam in deze ruimte.
Oplossing: gaatje boren, slangetje aansluiten en via gaatje door je bodemplaat laten afwateren.
Oplossing: gaatje boren, slangetje aansluiten en via gaatje door je bodemplaat laten afwateren.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: klotsend water
Je kunt toch ook het dak open doen en dan de knop loslaten als de afdekkap en de achterruit omhoog staan? Dan kun je er gewoon van buiten/boven bij... Volgens mij heeft die opbergbak ook afwatering.aenri schreef:Wanneer je met je hand in de ruimte voelt ....