900 Classic Cabrio Klotsend water tussen de panelen???

Voor alle Saab cabrio rijders
Royal Viking
Geregistreerd lid

900 Classic Cabrio Klotsend water tussen de panelen???

Bericht door Royal Viking » ma 30 aug, 2004 15:44

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden maakte ik melding van lekkage in mijn kofferbak. Het water kwam middels de elastieken (ter bevestiging van de tonneau-tas) in de bak terecht. Gisteravond bemerkte ik (de radio uit!) dat ik water hoorde klotsen (en dat heb je niet van een klein beetje water!!) links-achter me bij het uitkomen van een bocht. MIjn idee is nu dat het water pas via de elastieken komt wanneer het water een bepaald peil bereikt) Nu heb ik vanochtend met een sateh-prikker aan de onderkant het afvoerrubbertje doorgeprikt maar deze was niet verstopt. Rara waar zit het water en hoe zorg ik dat het er weer uit komt. Weet iemand iets?

alvast bedankt!
Rosa

autopilot
Geregistreerd lid

Re: 900 Classic Cabrio Klotsend water tussen de panelen???

Bericht door autopilot » ma 30 aug, 2004 16:44

Rosa,

Kun je zien dat er water naar binnen is gelekt? Nu ken ik de anatomie van een cabrio niet, maar wanneer de afvoeren niet verstopt zijn kan ik zo gauw niet bedenken waar water kan blijven staan.

Maarre, hoe weet je dat het WATER is dat je hoort klotsen? Misschien is het benzine? Gooi de tank eens helemaal nokje vol en probeer of je het voor en na het tanken nog hoort. Het is maar een idee.

Succes en groeten,

JP

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 30 aug, 2004 19:08

:offtopic: Gister zoveel saabtechneuten bij elkaar. En dan vraag je niks.

Royal Viking
Geregistreerd lid

Bericht door Royal Viking » di 31 aug, 2004 8:43

De reden dat ik zondag niets vroeg is omdat ik het toen nog niet hoorde!! ik hoorde het voor het eerst toen ik naar huis reed. Hedenochtend bemerkte ik dat het vloeistof peil volgens mij stijgende is...Ik weet niet waar de benzinetank zit (vuldop wél :lol:) maar ik hoor het overduidelijk achter mij (terwijl ik rijd). Nog even en ik heb een besloten zwembad op wielen.

tenhallers
Geregistreerd lid

Bericht door tenhallers » di 31 aug, 2004 10:03

Hoi Rosa,

De benzinetank zit ongeveer midden onder achter. Kan niet missen. Opgehangen aan 2 spanbanden.

Als je wilt zoeken naar lekkage kan je in ieder geval beginnen door (na een natte rit) met de hand over de bekleding te vegen m.n. in de koffer bak dan. (Vergeet de klep rechts naast het reserve wiel ook niet even te openen)...

Succes in ieder geval!

Olivier

autopilot
Geregistreerd lid

Bericht door autopilot » di 31 aug, 2004 16:48

Wanneer het vloeistofpeil volgens jou stijgende is, dan moet het toch water zijn. Het lijkt me verstandig om naar een garage te gaan die de Saab cabrio goed kent.

Ik zou er niet te lang mee wachten, zo voorkom je wellicht grotere probelemen.

Succes,

JP

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 17 sep, 2004 23:29

Royal Viking schreef:... water hoorde klotsen
In mijn 95 staan de deuren vaak vol water als de auto buiten in de regen geparkeerd gestaan heeft. De rubber strip boven op de deur, tegen het glas sluit niet goed meer af. Als ik het draingaatje onder in de deur doorprik loopt het water er met een straal uit.

sabefrans
Geregistreerd lid

Bericht door sabefrans » vr 01 okt, 2004 23:05

IK had ook het water geklots, bij mij was het water in de dorpels onder de bodem de aflaatrubber waren verstopt opengemaakt en klaar het water liep eruit.Succes

Royal Viking
Geregistreerd lid

Bericht door Royal Viking » ma 04 okt, 2004 12:09

Dat was het bij mij ook. Blijkt dat er per balk 2! afvoerpunten zijn. De achterste had ik doorgeprikt maar dat veranderde niets. De voorste leverde het gewenste resultaat.

Sabrio
Geregistreerd lid

Klotsen en lekkage langs de elastieken

Bericht door Sabrio » wo 26 mar, 2008 20:46

Had ook klotsende cabrio, da's weg maar na de sneeuw en regen van de afgelopen dagen wel lekkage langs de elastieken (en vroeg mij af of die ergens aan vast moesten zitten, maar zijn dus voor de hoes met de kappen?

Heb de gaatjes gechecked maar geen water van betekenis, nog andere suggesties?

fritjof
Geregistreerd lid

Bericht door fritjof » do 27 mar, 2008 12:00

sabefrans schreef:IK had ook het water geklots, bij mij was het water in de dorpels onder de bodem de aflaatrubber waren verstopt opengemaakt en klaar het water liep eruit.Succes
Dat was het bij mij ook. heb het bij 2 cabrio's gehad. Die afvoergaten moet je regelmatig even goed door prikken. Bij mij liep er een flink aantal liters water uit.

sijmons
Geregistreerd lid

Bericht door sijmons » do 27 mar, 2008 17:38

fritjof schreef:
sabefrans schreef:IK had ook het water geklots, bij mij was het water in de dorpels onder de bodem de aflaatrubber waren verstopt opengemaakt en klaar het water liep eruit.Succes
Dat was het bij mij ook. heb het bij 2 cabrio's gehad. Die afvoergaten moet je regelmatig even goed door prikken. Bij mij liep er een flink aantal liters water uit.
Ik heb het zelfde probleem, water in de kofferbak en kletsnatte elastieken.
Jullie hebben het over afvoergaten regelmatig goed door prikken.
Waar zitten die gaten dan???

Gr. Koert Sijmons

fritjof
Geregistreerd lid

Bericht door fritjof » do 27 mar, 2008 17:43

Die gaten zitten in de dorpels, nogal achteraan. Maar die zijn volgens mij alleen om het water uit de dorpels te laten wegstromen. Als daar water zit hoor je inderdaad een klotsend geluid. Water in de kofferbak is een ander verhaal, dat heeft waarschijnlijk met het dak of de rubbers te maken.

aenri
Geregistreerd lid

klotsend water

Bericht door aenri » ma 31 mar, 2008 21:57

Wanneer je met je hand in de ruimte voelt waar de 2 elastiekjes met haakjes uit komen (in de kofferbak boven de wielkast kun je net langs de afgesloten ruimte komen), voel je zo laag mogelijk het water staan. Het komt via je achterraam in deze ruimte.
Oplossing: gaatje boren, slangetje aansluiten en via gaatje door je bodemplaat laten afwateren.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: klotsend water

Bericht door 72sonett3 » ma 31 mar, 2008 22:04

aenri schreef:Wanneer je met je hand in de ruimte voelt ....
Je kunt toch ook het dak open doen en dan de knop loslaten als de afdekkap en de achterruit omhoog staan? Dan kun je er gewoon van buiten/boven bij... Volgens mij heeft die opbergbak ook afwatering.

Plaats reactie