Balen kap gaat niet meer open..

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Balen kap gaat niet meer open..

Bericht door Paul Viking » ma 02 apr, 2007 20:49

Gisteren de eerste tocht gemaakt na de winterstop zonder problemen.
Vanmiddag wil ik vertrekken van me werk, wil de kap openen lukt niet ik hoor enkel een klik achterin zal wel het relais zijn.
Ik vind het erg vreemd want gisteren zonder problemen een paar keer open en dicht gemaakt, (en tijdens de winterstop ook?).
Zal dan wel aan de motor liggen, (relias doet het tenslot van rekening) hoe kom ik hierbij via de kofferbak of via binnen, wie heeft hier ervaring mee, ik vind ook niet echt iets op het forum hier over (of heb niet goed gekeken) zijn het trouwens 1 of 2 motoren?.
Kan iemand me wat tips :idea: geven alvast bedankt.
Betreft hier een classic.

Paul

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 02 apr, 2007 20:52

Rechts onder de afdekkap van de ruimte waarin je cabriodak verdwijnt zit in de bekleding van d eachterwand van je bagageruimte een klein luikje, daar achter zit een messing kraantje, haal je de druk van het hydraulische systeem kun je iig handmatig je kap open en dicht doen..

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » ma 02 apr, 2007 21:46

Dank je ik ga is kijken of dat bij mij ook is.
Ik doe nog verslag wat voor akties dit gaan worden :lol:
[/quote]

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 02 apr, 2007 21:52

1. kraantje moet rechtsom - met de klok mee
2. check zekering- en

volgens boekje 1x onder achterbank
volgens anderen onder motorkap

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » ma 02 apr, 2007 23:17

Yesssssssss THANKS !!
Was dus idd de zekering rechtsvoor in de motorruimte, trouwens zitten daar niet echt beschermd geen kastje eromheen of zo, wel :lol: want een van de 2 zekeringen had een afschermkapje laat die nou net doorgebrand zijn.
Maar goede les voor me weet nu ook het luikje te vinden voor handmatig bedienen in :? noodgevallen.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » di 03 apr, 2007 20:48

Leuk, hehe,eindelijk - voor het eerst in bijna twee jaar dat ik iemand in technisch opzicht verder help :-) en dat met geleende kennis

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » wo 04 apr, 2007 21:02

900 SE C schreef:Leuk, hehe,eindelijk - voor het eerst in bijna twee jaar dat ik iemand in technisch opzicht verder help :-) en dat met geleende kennis
Dat wel, maar een zekering brandt toch niet zomaar door? Zit er niet ergens een storing? Lijkt me dat er een oorzaak voor is. :roll:

robert wiering
Geregistreerd lid

Bericht door robert wiering » wo 04 apr, 2007 22:31

waarschijnlijk loopt de cabriokappompmotor te zwaar, die is nogal duur als je hem moet vervangen, dus je kunt beter een zak 30 a zekeringen kopen.

groeten

rob sc haarlem

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » do 05 apr, 2007 20:50

robert wiering schreef:waarschijnlijk loopt de cabriokappompmotor te zwaar, die is nogal duur als je hem moet vervangen, dus je kunt beter een zak 30 a zekeringen kopen.

groeten

rob sc haarlem
:? :shock:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 05 apr, 2007 21:04

cobra427 schreef:
robert wiering schreef:waarschijnlijk loopt de cabriokappompmotor te zwaar, die is nogal duur als je hem moet vervangen, dus je kunt beter een zak 30 a zekeringen kopen.

groeten

rob sc haarlem
:? :shock:
Hij had ook aan kunnen bieden de kapmotor gewoon te vervangen, had SC mogelijk ook iets meer aan gewonnen...

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » do 05 apr, 2007 21:34

waarschijnlijk loopt de cabriokappompmotor te zwaar
Is deze pompmotor dan niet zelf te reviseren ?
Overigens ik heb sinds die nieuwe zekering nog geen problemen gehad.
(maar ik roep niet te hard :? )
Voor mijn gevoel loopt ie ook niet zwaar, ik wacht nog maar ff af......
Na 1 zekering doorbranden ga ik nog geen gekke dingen doen.

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » do 05 apr, 2007 21:39

Zwaardere zekering erin :D , niet al te zwaar anders branden er andere dingen door. :cry:

Plaats reactie