Tot hoe ver moet je de kap sluiten?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Sabrio
Geregistreerd lid

Tot hoe ver moet je de kap sluiten?

Bericht door Sabrio » wo 04 apr, 2007 11:29

Heb soms het idee dat de kap te strak staat (afdruk van het frame staat er in)

Is er een optimaal punt of kun je de knop voor het sluiten blijven indrukken totdat ie niets meer doet?

maurice1970
Geregistreerd lid

Bericht door maurice1970 » wo 04 apr, 2007 15:21

een foto doet wonderen, weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » do 05 apr, 2007 17:33

Wat voor model heb je?

De classic moet je sluiten tot pakweg een cm of 10 a 15, dan de handgrepen openen (want die laat je niet openstaan met open kap, anders mol je je kap met die grepen) en met het knopje de kap verder sluiten. Op een gegeven moment gaat ie niet verder. Dat is het moment om te stoppen. Grepen dicht en klaar. Hoever je de kap elektrisch had gesloten maakt niet veel uit, want na het afsluiten wordt het systeem drukloos en zit de kap puur op de haken vast. Er is maar 1 stand. Laat de motor in ieder geval niet langer draaien dan nodig, want daar kan ie vast niet goed tegen.

Bij de NG900 weet ik het niet, maar volgens mij is de zaak daar elektronisch afgesteld, net als in de 9-3, dus hoor je op een gegeven moment een piepje dat je vertelt dat de kap vastgezet kan worden (klopt dat, NG900 rijders?)

Bij de (oude) 9-3 is de zaak zoals gezegd ingeprogrammeerd dus moet je gewoon op t piepje wachten en dan de kap afsluiten. Overigens komt bij de 9-3 de kap ook na enige seconden na het laten bewegen drukloos te staan en zal de spanning volledig afhankelijk zijn van de mechanische factoren als de maat van het doek en de afstelling van de bogen. Ook hier kan je daar niets aan veranderen door langer of korter op t knopje te drukken.

Sabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Sabrio » do 05 apr, 2007 20:02

900 Classic uit 1992

Ok, helder dus als ik het idee heb dat de kap te strak zit kan dit niet liggen aan hoe ver ik 'm sluit? Dank voor de uitleg!

Rizzibizzi
Geregistreerd lid

Bericht door Rizzibizzi » vr 06 apr, 2007 23:49

WimZ schreef:Wat voor model heb je?

Bij de NG900 weet ik het niet, maar volgens mij is de zaak daar elektronisch afgesteld, net als in de 9-3, dus hoor je op een gegeven moment een piepje dat je vertelt dat de kap vastgezet kan worden (klopt dat, NG900 rijders?)
Er klinkt inderdaad een piepje, bovendien draait de motor van de kapbediening ook niet meer door als de kap niet verder open of dicht kan.

Plaats reactie