Mal voor gaten spoiler in kofferbak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
inactief
Geregistreerd lid

Mal voor gaten spoiler in kofferbak

Bericht door inactief » di 10 apr, 2007 17:36

Hallo wijze forumbewoners,

bij aanschaf van mijn 9-3 cabrio, modeljaar 2001 heb ik een spoilertje bij de wagen mogen ontvangen. Helaas echter was dit spoilertje niet gemonteerd en zat er ook geen mal bij voor het plaatsen van de gaten.

Uiteraard vraag ik me nu dus af, is er iemand die deze betreffende mal (nog) heeft liggen, danwel een andere uitweg voor dit probleem kan aandragen?

Vol spanning blijf ik op het puntje van mijn stoel ververs klikken!

Bedankt!

rien900
Geregistreerd lid

mal voor spoiler

Bericht door rien900 » di 17 apr, 2007 20:55

Hoi ik heb pas een spoilere op m'n 900 cabrio gezet en had ook geen mal, een tip heb ik wel: doe (af)plakband op de plaats waar de schroeven de spoiler ongeveer moeten komen.
Doe dan wat verf (of typ-ex ofzo) aan de draadeinden die uit de spoiler steken en zet de spoiler zo goed mogelijk op z'n toekomstige plek (begin in het midden) en daar heb je de goede plaats voor het boren en er is nog niets met je auto gebeurd.
Dan wordt het eng, je moet boren.
Tot je schrik merk je dan dat de kofferbak dubbel-laags is en dat de draad einden te kort zijn. Je moet de gaten in de binnenkant dus groter boten (c.a. 10 mm. en dan de moeren met een pijpsleuteltje vastmaken.
Het kan overigens wel zijn, dat e.e.a. bij de 9.3 binnen in de kofferbak, onder de bekleding is voorgeboord, dan heb je geluk en kun je beter van binnen naar buiten boren.

John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » vr 27 apr, 2007 8:54

Dealer heeft de mallen liggen en zijn vaak niet te beroerd om deze even af te tekeken op de kofferbak, of je het zelf te laten tekenen.
Suc6
John

Plaats reactie