150 of 185 pK?

Voor alle Saab cabrio rijders
Sjong
Geregistreerd lid

150 of 185 pK?

Bericht door Sjong » ma 16 apr, 2007 21:04

Geacht forum,

Na enkele nachtelijke zoektochten tijdens mijn diensten om erachter te komen hoeveel pK mijn toekomstige Saab-bolide heeft, oet ik toch maar mijn vraag direct aan het forum stellen. Ik weet het, het is dom het niet goed zelf te weten, maar het was liefde op het eerste gezicht... :D
Het volgende:
Ik heb bij Cabriocentrum Nederland in Emst (kent iemand dit bedrijf, a.k.a. Keizer personenauto's?) een 9-3 SE 2.0 (T?)turbo cabriolet uit 12-2001 (volgens verkoper 2002 uitvoering met lederen panelen in de portieren) gekocht en mag hem waarschijnlijk zaterdag a.s. gaan ophalen. De verkoper weet niet zeker hoeveel pK deze Saab heeft (?) en of het hier dus een LPT of FPT betreft. Er staat "turbo" in de lederen stoelen, hij heeft een zeer ingetogen, maar mooie spoiler en 17 inch velgen (voor de geinteresseerden: check www.cabriocentrumnederland.nl). Misschien is dit voor de echte kenner genoeg om een onderscheid te kunnen maken en mij dus uit het ongewisse te halen. Ik heb nog geen kentekenplaten, daar het een importauto is uit Duitsland, dus de RDW kan me ook (nog) niet uit de brand helpen.

Vast bedankt voor jullie antwoord!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 16 apr, 2007 21:22

ik mis een turbodrukmeter bij die van 2001, volgens mij is dat een lpt

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 16 apr, 2007 21:32

Allereerst even opmerken dat het een prachtige auto is :!: . Verder mis ik ook de turbodrukmeter, maar waren er ook geen 9-3's zonder turbodrukmeter mét 185pk? Zoiets dacht ik weleens gelezen te hebben.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 16 apr, 2007 21:34

De Flok schreef:Allereerst even opmerken dat het een prachtige auto is :!: . Verder mis ik ook de turbodrukmeter, maar waren er ook geen 9-3's zonder turbodrukmeter mét 185pk? Zoiets dacht ik weleens gelezen te hebben.
een 185pk is toch altijd een fpt geweest? (die ken ik niet zonder turbodrukmeter)

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 16 apr, 2007 22:09

verde900 schreef:
De Flok schreef:Allereerst even opmerken dat het een prachtige auto is :!: . Verder mis ik ook de turbodrukmeter, maar waren er ook geen 9-3's zonder turbodrukmeter mét 185pk? Zoiets dacht ik weleens gelezen te hebben.
een 185pk is toch altijd een fpt geweest? (die ken ik niet zonder turbodrukmeter)
Er zijn inderdaad FPT's geweest zonder turbo-druk meter, dit betroffen anniversary uitvoeringen die op voorraad stonden als lpt toen (op het laatst) fpt zonder meerprijs werd geleverd... ze zijn toen gemodificeerd tot FPT (andere bougies en andere trionic ECU)... het zullen er slechts enkele zijn.

Sjong
Geregistreerd lid

Bericht door Sjong » ma 16 apr, 2007 22:17

Beste mede-Sabofielen,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Het blijkt dus dat niet alleen ik verward ben door alle uitvoeringen die Saab heeft uitgebracht, om nog maar te zwijgen van de niet EU-uitvoeringen... :? Ik denk dus dat ik gewoon moet wachten tot ie op kenteken staat en ik gewoon op de RDW-site kan checken wat het vermogen is. 150 of 185, LPT of FPT; het blijft een beauty van een wagen! :wink:
Dank je voor het compliment, ben er ook al heel trots op, al heb ik 'm nog niet in bezit. Iemand bekend met dat bedrijf?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 16 apr, 2007 23:05

rdw is ook niet zaligmakend in deze... legio voorbeelden van typeringsfoutjes

wellicht dat de zog. Vin decoder ook nog wat uitkomst kan bieden

http://www.saabnet.ru/vin.htm

Serienummer intypen en je krijgt een uitdraai (beknopt) hoe de auto bij zelf geregisteerd staat

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 16 apr, 2007 23:45

Zo chique de friemel!!

Ik denk lpt, waren die ombouw naar fpt niet alleen NL'se wagens? Dit is een import.

Sjong
Geregistreerd lid

Bericht door Sjong » di 17 apr, 2007 0:21

Bedankt voor alle links en tips... Begin steeds meer into Saab te komen en dat zal vanaf zaterdag alleen maar erger worden als ik jullie forum zo doorlees. 8)
Waar kan ik het VIN vinden? Ik heb wel een chassisnummer, maar dat is blijkbaar niet hetzelfde.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 17 apr, 2007 6:56

Cabriocenter in Emst????????
Moet hier vlakbij zijn. maar ik ken het bedrijf niet.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » di 17 apr, 2007 9:46

Sjong schreef:Bedankt voor alle links en tips... Begin steeds meer into Saab te komen en dat zal vanaf zaterdag alleen maar erger worden als ik jullie forum zo doorlees. 8)
Waar kan ik het VIN vinden? Ik heb wel een chassisnummer, maar dat is blijkbaar niet hetzelfde.
Dacht dat dit wel hetzelfde is.

Sjong
Geregistreerd lid

Bericht door Sjong » di 17 apr, 2007 10:38

Het chassisnummer dat ik heb bestaat uit 9 cijfers; de VIN-decoder heeft een nummer nodig dat bestaat uit 17 cijfers! Misschien zit het chassisnummer er wel in verwerkt, maar het serienummer (VIN) en het chassisnummer zijn dus niet hetzelfde.
Ik moet jullie overigens complimenteren n.a.v. alle snelle reacties, zeer actief forum! Hoop dat ik anderen later ook kan helpen via dit forum, maar dan moet ik eerst nog meer ingewijd raken met Saab, want dit wordt mijn eerste! Nogmaals dank.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 17 apr, 2007 10:41

het VIN nummer staat voor Voertuig Identiteits Nummer, dat is hetzelfde als het chassisnummer

Sjong
Geregistreerd lid

Bericht door Sjong » di 17 apr, 2007 10:50

Style&Co schreef:rdw is ook niet zaligmakend in deze... legio voorbeelden van typeringsfoutjes

wellicht dat de zog. Vin decoder ook nog wat uitkomst kan bieden

http://www.saabnet.ru/vin.htm

Serienummer intypen en je krijgt een uitdraai (beknopt) hoe de auto bij zelf geregisteerd staat
Als ik bovenstaande link gebruik en het chassisnummer intoets, geeft ie een foutmelding dat ie 17 cijfers nodig heeft... Klopt het door de verkoper opgegeven chassisnummer misschien niet, want dan krijg ik het een beetje benauwd... :oops:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 17 apr, 2007 10:55

Niet alleen de nummers moet je invullen, maar ook de letters.

Dus beginnend met YS3... etc.

Plaats reactie