Na enkele nachtelijke zoektochten tijdens mijn diensten om erachter te komen hoeveel pK mijn toekomstige Saab-bolide heeft, oet ik toch maar mijn vraag direct aan het forum stellen. Ik weet het, het is dom het niet goed zelf te weten, maar het was liefde op het eerste gezicht...
Het volgende:
Ik heb bij Cabriocentrum Nederland in Emst (kent iemand dit bedrijf, a.k.a. Keizer personenauto's?) een 9-3 SE 2.0 (T?)turbo cabriolet uit 12-2001 (volgens verkoper 2002 uitvoering met lederen panelen in de portieren) gekocht en mag hem waarschijnlijk zaterdag a.s. gaan ophalen. De verkoper weet niet zeker hoeveel pK deze Saab heeft (?) en of het hier dus een LPT of FPT betreft. Er staat "turbo" in de lederen stoelen, hij heeft een zeer ingetogen, maar mooie spoiler en 17 inch velgen (voor de geinteresseerden: check www.cabriocentrumnederland.nl). Misschien is dit voor de echte kenner genoeg om een onderscheid te kunnen maken en mij dus uit het ongewisse te halen. Ik heb nog geen kentekenplaten, daar het een importauto is uit Duitsland, dus de RDW kan me ook (nog) niet uit de brand helpen.
Vast bedankt voor jullie antwoord!