Kabels binnen verlichting

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
PaKu
Geregistreerd lid

Kabels binnen verlichting

Bericht door PaKu » za 16 jun, 2007 9:07

Ik heb eeb saab 900SE cabrio uit 1995. Nu zijn de vier kabels van de stekker van de binnen verlichting, waar tevens ook de ruit sensor zit, eruit getrokken. Hierdoor weet ik de juiste volgorde niet meer. Wie kan mij ff helpen.
Met dank :oops:

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » za 16 jun, 2007 12:16

Ook ik heb een 900SE Cabrio van 1995, Alleen geen idee over welke stekker je het hebt....en ruitsensor? ik geloof niet dat ik die heb...
Maar als ik ff kan kijken zonder daarvoor het hele dash af te breken, doe ik dat graag voor je....
Ik heb ook 2 soorten garage cd´s geinstalleerd staan, misschien dat ik daar de info vindt die je zoekt....als ik weet waar ik moet zoeken..

PaKu
Geregistreerd lid

stekkerJE

Bericht door PaKu » zo 17 jun, 2007 9:32

je heb de 2 lampjes van de binnen verlichting bij de voorruit. Daar zit de sensor tussen in , die bij inschakelen van het alarm een eventuele inslag van een ruit signaleerd en dan het alarm activeerd. Als je nu dit gehele kapje naar buiten trekt, dan zie je een zwarte stekker met vier kabels. Twee zwarte en een blauw rood en een blauw geel. Nu had ik graag de volgorde gehad van links naar rechts. Alvast bedankt

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » zo 17 jun, 2007 10:21

Je bedoelt de binnenverlichting, boven de achteruitkijk spiegel?
Die heb ik ff losgehaald, maar daar zit bij mij geen zwarte stekker aan, maar 3 losse draadjes.... en een sensor kan ik ook niet vinden......

PaKu
Geregistreerd lid

stekker

Bericht door PaKu » zo 17 jun, 2007 10:29

Daan, heb je een origineel alarm, want daar is die sensor een onderdeel van. Het is zo´n rond dingetje met daar naast een knopje voor hem handmatig aan of uit te zetten. Links en rechts daarvan zitten de lampjes van de binnen verlichting. Ik zit momenteel aan de Mozel in Duitsland anders had ik ff een fot erbij gezet.

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » zo 17 jun, 2007 10:37

Ik heb gevonden op m´n All Data cd´s dat de sensor optioneel is geweest, ik heb ´m dus niet, sorry...
enige wat ik kan vinden is dat Sensor voltage pin 1 moet zijn, en Ground pin 2 ......
EPC zegt er niets over behalve dat het een extra optie was :?

Daantje
Geregistreerd lid

Re: stekker

Bericht door Daantje » zo 17 jun, 2007 10:39

PaKu schreef:Daan, heb je een origineel alarm, want daar is die sensor een onderdeel van. Het is zo´n rond dingetje met daar naast een knopje voor hem handmatig aan of uit te zetten. Links en rechts daarvan zitten de lampjes van de binnen verlichting. Ik zit momenteel aan de Mozel in Duitsland anders had ik ff een fot erbij gezet.
Neen, ik heb een texalarm, niet orgineel saab......foto zal niet nodig zijn, ik heb het plaatje gezien op de garage cd´s, en ik heb idd een andere lichtunit met 3 lampjes zitten, zonder sensor, en zonder zwarte stekker....helaas...

PaKu
Geregistreerd lid

stekker

Bericht door PaKu » zo 17 jun, 2007 21:09

Daan , jammer, dan moet ik maar ff wachten todat een ander lid mij kan helpen. Toch hartstikke bedankt voor de moeite en wie weet kan ik je ook eens helpen.
Groetjes Paul

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » zo 17 jun, 2007 21:19

Ach het lampje klik je er zo uit...kleine moeite om ff te kijken... graag gedaan.....en zelf ook weer wat geleerd :wink:
Ik hoop ook voor je dat een andere sf-er je wel kan helpen...

Plaats reactie