Hemel na inklappen dak 9-3 cabrio
-
cavok
- Donateur

Hemel na inklappen dak 9-3 cabrio
Als ik na open gereden te hebben het dak weer inklap moet ik altijd het hemeltje weer straktrekken. Het blijft dan haken achter twee scharnierpunten, ter hoogte van de grens tussen voor- en achterraam.
Op zich niet erg storend en soms laat ik het ook zitten, maar is dat normaal en is hier wat aan te doen?
Groet Marc
Op zich niet erg storend en soms laat ik het ook zitten, maar is dat normaal en is hier wat aan te doen?
Groet Marc
-
cavok
- Donateur

-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
HuibVV
- Geregistreerd lid
-
roller
- Geregistreerd lid
-
RVS
- Geregistreerd lid
-
rene
- Geregistreerd lid
De binnenhemel zit aan een soort half open buis vast.
Deze buis wordt om een stang van het dakmechaniek geklikt, na verloop van tijd gaat deze buis verder open staan waardoor het spontaan los raakt.
Wat ik altijd doe is: links en rechts van de buis boor ik aan beide kanten een gaatje en zet het met een spanbandje aan de stang van het dakmechaniek vast en je bent van het probleem af.
Succes, René.
Deze buis wordt om een stang van het dakmechaniek geklikt, na verloop van tijd gaat deze buis verder open staan waardoor het spontaan los raakt.
Wat ik altijd doe is: links en rechts van de buis boor ik aan beide kanten een gaatje en zet het met een spanbandje aan de stang van het dakmechaniek vast en je bent van het probleem af.
Succes, René.
-
cavok
- Donateur

-
900
- Geregistreerd lid
Is dat de enige manier om die loslatende buis op zijn plek te houden? Heeft iemand nog andere tips?rene schreef:De binnenhemel zit aan een soort half open buis vast.
Succes, René.
-
yankeebass
- Geregistreerd lid
-
shearwater
- In memoriam †
-
rmfbakker
- Geregistreerd lid
Re: Hemel na inklappen dak 9-3 cabrio
Wellicht met dubbelzijdig plakband. Heb ik geprobeerd en houdt zich redelijk goed, maar vraag me af voor hoe lang
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik heb dat ook wel eens, soms wel, soms niet... ik heb er niet zo'n moeite mee.
Even een handeling Xtra
Even een handeling Xtra
-
Gijshop
- Geregistreerd lid
Voor een 98-2003
In de buis zit aan 2 kanten gewoon een sleufje met een gaatje.
In dit gaatje hoort een soort bekleding prop.
Deze kan je halen bij de dealer zelf had ik nog een passend propje liggen.
Je kan erbij als het dak iets ineenvouwen is.
Het is echt heel simpel te verhelpen.
In de buis zit aan 2 kanten gewoon een sleufje met een gaatje.
In dit gaatje hoort een soort bekleding prop.
Deze kan je halen bij de dealer zelf had ik nog een passend propje liggen.
Je kan erbij als het dak iets ineenvouwen is.
Het is echt heel simpel te verhelpen.