Bluetooth headset ervaringen?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
stevenverver
Geregistreerd lid

Bluetooth headset ervaringen?

Bericht door stevenverver » di 19 jun, 2007 2:55

Ik gebruik een Jabro BT800 headset die her en der gepromoot wordt als een goede headset voor in een Cabrio.

Probleem: hij doet het verschrikkelijk slecht, als ik op de snelweg zit met het dak open, dan ben ik niet of nauwelijks te verstaan. Met dak dicht gaat alles prima trouwens.

Vraag: weet er iemand een headset waarmee je wél goed te verstaan bent met het dakkie open? Of iedere andere handsfree oplossing is ook prima.

Veel dank!

Steven

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 19 jun, 2007 10:06

Ik heb een Nokia bluetooth carkit (die met dat ene knopje) in mijn cabrio (ook in de 9-5 trouwens). De microfoon heb ik bij de binnenspiegel op de onderzijde van de voorruitstijl zitten. Vroeger was ik met open kap boven de 40km/u niet meer te verstaan, maar sinds ik een windscherm heb, is dat veel beter en kan ik zelfs (weliswaar met 90 km/u) op de snelweg open bellen. Met bluetooth oortjes heb ik ook wel ervaring, maar ik vind het ondingen.

JS Jacobs
Geregistreerd lid

Bericht door JS Jacobs » di 19 jun, 2007 10:50

Ik heb de Parrot CK3100 en ben daar zeer over te spreken. De microfoon op het dashboard en ik ben goed te verstaan. Op de snelweg moet je wel hard praten met het dak open. Ik heb dan ook geen winddeflector...

maurice1970
Geregistreerd lid

Bericht door maurice1970 » di 19 jun, 2007 11:16

ik heb gewoon zo'n oortje met een hangend microfoontje.
Weliswaar niet hi-tec maar open zonder windvanger al 150 scheurend bel ik zonder problemen...
alhoewel ik zwaar off-topic ga wellicht toch een tip

PaKu
Geregistreerd lid

bluetooth

Bericht door PaKu » di 19 jun, 2007 18:13

Ik heb zelf ook geprobeerd met eerst een handsfreeste ( vast ingebouwd) met een micro op de stuurconsole. Functioneerd niet perfect alsmede de oortjes van Jabra. Bij een iets hogere snelheid ben je moeilijk te verstaan. Ik heb nu een auto radio / cd , merk CIATRONIC, type AR 736. Deze werkt met bluetooth en heeft een inbouwde micro. Het geluid gaat over de speakers van de auto. Nadat je je de eerste keer hebt aangemeld met de gsm blijft deze in het geheugen van de radio en op het moment dat je de auto op het contact maakt de radio automatisch contact en voila. Je hoeft niets meer te doen en dat ding is perfect. Gekocht bij de Duitse Metro ( Makro) voor 99 euro. Succes.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » di 19 jun, 2007 21:03

Bij 130 km/h op de A2 vanavond vroeg iemand of ik zo laat nog op mijn werk zar ...: Bluetooth earpiece Sony Ericsson

Plaats reactie