Ik rij in een Saab cabrio van 98, en ervaar sinds de aanschaf geen problemen. Er waren een paar kleine mankementjes maar die zijn door het garagebedrijf Tholen uit BoZ ( overgens een goede garage ) tot volle tevredenheid opgelost.
Alleen heb ik nu een klein probleempje met de kap, 1 van de kleine vleugeltjes die voor de klep zitten gaat bij een wat hogere snelheid klapperen als het dak naar beneden is. Dit aan de bestuurderskant, ook bij wat grotere tegenliggers komt dit stukje omhoog en gaat klapperen. Volgens de garage is dit niet op te lossen, en ik ben er niet verder op ingegaan. Mijn vraag is hoe is dit te repareren ? Ik begrijp dat het bij te stellen is, maar dat was niet gelukt. Het ging na bijstellen niet meer naar beneden. Dus waarschijnlijk praten we over slijtage, weet iemand van jullie of dit een dure reparatie is ? Ik denk dat het vernieuwen wordt ?
bedankt
Vraag over cabriokap
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Tsja, ik heb voor een vriend van me een keer zo'n ding vervangen. Deze had een afgebroken scharniertje, waarschijnlijk doordat er ooit iemand op de afdekkap was gaan zitten ofzo. Ik herinner me niet meer hoe het veermechanisme in elkaar zit, maar je zou gewoon eens de hele unit kunnen loshalen (zit aan de onderzijde van de grote afdekklep vastgeschroefd) en uitelkaar halen om te kijken of je de veer zou kunnen vervangen of strakker zou kunnen buigen. Zolang je niets forceert (behalve die veer dan he) krijg je alles wat je uitelkaar haalt ook weer inelkaar, in ieder geval bij een auto.
-
Herbie
- Geregistreerd lid
vraag over cabriokap
Bedankt, ik zal eens kijken of me dat lukt, ik had wel begrepen dat ze in de garage dat hebben gedaan. Dus het opspannen van de veer, het resultaat was dat de klep niet meer terug naar beneden ging, dus te strak stond ? Maar ik ga even zelf kijken, het is niet direct storend want het klapperen begint pas bij wat hogere snelheden als de kap dus naar beneden is. aan de andere kant heb ik graag dat alles ok werkt dus bij slecht resultaat ga ik even in de garage navragen wat zo`n reparatie kost.
Nogmaals bedankt.
Nogmaals bedankt.