Mijn saabje vertoont al enige tijd start problemen. Het is als het ware alsof een beveiliging optreed en voorkomt dat gestart kan worden. De startmotor weigert te draaien. Al het overige elektronica werkt wel
Het komt sporadisch voor, maar meestal erg ongelegen. Meestal moet ik ca een half uur wachten, waarna weer gewoon gestart kan worden.Op het moment dat ik de wegenwacht bel, kan ik deze dus na een half uur weer afbellen, omdat de saab dan weer gewoon start, het euvel kan niet meer worden onderzocht. Ook bij de garage weten ze hier geen raad mee, omdat als ik daar ben, toevallig de auto géén startprobleem heeft.
Wie herkent dit euvel of weet een oplossing????
Hendrik Jan
saab aero 93 uit 2002
startproblemen cabrio startbeveiliging
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik heb dit ook af en toe bij mijn 9-5. Bij mij zegt de SID op dat moment "key not accepted", dus het heeft (bij mij) te maken met het alarmsysteem / startonderbreking. Wat bij mij wel eens helpt is de auto op- en van slot bliepen. Het komt niet vaak voor, maar het kan best irritant zijn. Misschien dat het helpt om het batterijtje van je afstandsbediening te vervangen? Anders toch de Saab dealer vragen het complete alarmsysteem na te kijken.
Overigens is dit niet echt een cabrio-vraag imho...
Overigens is dit niet echt een cabrio-vraag imho...