Problemen met Alarm.

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Friso
Geregistreerd lid

Problemen met Alarm.

Bericht door Friso » di 21 aug, 2007 11:53

Vorige week mn cabrio uit 2000 opgehaald, alles werkt perfect alleen heb ik een probleem met het alarm, bij activering van het alarm gaan knipperlichten wel knipperen maar er volgt geen geluid via sirene/claxon……

Weet iemand een oplossing?

Gr. Friso

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 21 aug, 2007 13:15

hey
met de afstand bedienig 2x drukken
1 voor te sluiten
2 voor alarm te activeren

of de accu van de sirene is leeg

mvg werner

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 21 aug, 2007 17:30

Als je met activeren van je alarm twee keer drukken bedoelt, dan moet ik je uit de droom helpen: het alarm activeert al bij 1 keer drukken. Die tweede keer drukken zorgt alleen dat de deuren niet meer van binnen geopend kunnen worden na het inslaan van een ruit of het opensnijden van de kap (zogenaamde deadlockfunctie, zie ook je instructieboekje). Of je een claxon hoort is afhankelijk van de instellingen die er door de dealer in geprogrammeerd kunnen worden met de TECH2

caab
Geregistreerd lid

Niets raars mee

Bericht door caab » wo 22 aug, 2007 15:00

Klopt helemaal.

Mijn cabrio deed ook altijd even 'toet' bij het vergrendelen van de sloten, maar na het aanbieden van mijn auto voor de jaarlijkse SCM certificaat keuring was die 'toet' opeens verdwenen....? Navraag leerde dat deze eruit was geprogrammeerd omdat dat formeel niet mag... Omdat ik de accoestische terugkoppeling wel prettig vond is 'ie er later gewoon weer ingezet. (overigens valt het mij op dat ik soms wel 3 of 4 keer op de afstandbediening moet drukken: de lampen knipperen dan wel en je hoort dat er geprobeerd wordt de vergendeling op te zetten maar dat dit niet volledig slaagt. Pas ná de 'toet' hoor je dat vergrendendelen ook niet meer bij het herhaaldelijk indrukken van de remote) De 'toet' komt overigens van de claxon en NIET van het alarm

Ciao

ilios
Geregistreerd lid

Bericht door ilios » za 22 dec, 2007 23:07

Nog even een vraagje over het alarm. Brandt bij jullie het led lampje op het dashboard. Bij mij dus niet en weet ook niet of het alarm wel werkt. Bij hevig schudden aan de auto, gebeurd er niets. Hoe kan ik het controleren? Heb nog garantie namelijk.

Groet,

Ilios

Wolf
Geregistreerd lid

Bericht door Wolf » zo 23 dec, 2007 12:52

ilios schreef:Nog even een vraagje over het alarm. Brandt bij jullie het led lampje op het dashboard. Bij mij dus niet en weet ook niet of het alarm wel werkt. Bij hevig schudden aan de auto, gebeurd er niets. Hoe kan ik het controleren? Heb nog garantie namelijk.

Groet,

Ilios
Het lampje op het dashboard moet knipperen. Als dit niet het geval is dan werkt het alarm niet (of is het lampje stuk (minder waarschijnlijk helaas)).

Je kan het alarm op diverse manieren testen;

*Onder de motorkap bij de zekeringenkast zit een zwarte knop die wordt ingedrukt door de motorkap zodra je deze sluit. Houd deze ingedrukt met je vinger en sluit de auto mbv je afstandsbediening.
Laat na een minuut (het kan zijn dat er een vertraging zit in de inschakeling van het alarm vandaar de minuut) je vinger los om deze vervolgens in je oren te doen ivm de sirene.
*Hetzelfde kan je doen met je portieren en achterklep. Het knopje waardoor je binnenverlichting aan/uit gaat is ook verbonden met het alarm als het goed is. Zelfde procedure.

Succes.

Even off topic.
Als de verkoper de auto heeft aangeboden/verkocht met een klasse3 alarm dan moet je ook een geldig SCM certificaat gekregen hebben voor de verzekering of iets waaruit blijkt dat het alarm opnieuw is aangemeld in de centrale databank van SCM.
Wordt je auto gestolen en je kan geen geldig SCM certificaat overhandigen aan de verzekering dan kan het behoorlijk lastig worden om je centjes terug te krijgen.

Een SCM certificaat is 12 maanden geldig. Iedere 12 maanden laten keuren is dus ook verplicht.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » zo 23 dec, 2007 13:00

ilios schreef:Nog even een vraagje over het alarm. Brandt bij jullie het led lampje op het dashboard. Bij mij dus niet en weet ook niet of het alarm wel werkt. Bij hevig schudden aan de auto, gebeurd er niets. Hoe kan ik het controleren? Heb nog garantie namelijk.

Groet,

Ilios
Als je nog garantie hebt, zou ik zowiezo terug gaan. Laat ze alles maar eens goed nalopen dan.

Plaats reactie