Ik vroeg mij af of het normaal is dat er een klein beetje water in de deur blijft staan? Als je de deur opendoet komt er een straaltje onder uit de deur lopen. Blijkbaar stroomt het water niet naar de ontwatering gaatjes omdat dit niet het laagste punt is als de deur dicht is.
Lijkt me beter dat dit wel gebeurd.
Heeft iedereen hier last van met een classic cabrio?
Afwatering deuren Classic Cabrio.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ten eerste zorgen dat de binnenkant goed getectyleerd is en dat alle gaatjes goed open zijn (dus dat er geen rotzooi in zit waardoor ze geblokkeerd raken).
Tijdens het gebruik watert de boel wel gewoon af, maar bij stilstaan kan er een restje water in de deur blijven staan. Als je hem dus langer niet gebruikt, maar hij moet wel buiten staan, zet hem dan zo mogelijk zodanig neer dat de auto achter iets hoger staat. Ook weer niet teveel, want dan heb je wellicht weer grotere kans op lekkage aan de achterkant van je kap. Het beste is nog een carport, (parkeer)garage of een viaduct ofzo, zodat hij gewoon droog staat. Is voor je kap ook beter. Enne, vermijd het parkeren onder bomen: het is de pest voor je kap (hars, vogelpoep, etc) en er komt ook nog eens sneller rommel in je deuren en andere holle ruimtes.
Tijdens het gebruik watert de boel wel gewoon af, maar bij stilstaan kan er een restje water in de deur blijven staan. Als je hem dus langer niet gebruikt, maar hij moet wel buiten staan, zet hem dan zo mogelijk zodanig neer dat de auto achter iets hoger staat. Ook weer niet teveel, want dan heb je wellicht weer grotere kans op lekkage aan de achterkant van je kap. Het beste is nog een carport, (parkeer)garage of een viaduct ofzo, zodat hij gewoon droog staat. Is voor je kap ook beter. Enne, vermijd het parkeren onder bomen: het is de pest voor je kap (hars, vogelpoep, etc) en er komt ook nog eens sneller rommel in je deuren en andere holle ruimtes.
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Deuren zijn bij mij z.g.a.n. Mijn CC heeft een wax......behandeling gehad bij aflevering en tot een half jaar geleden altijd in de garage gestaan. Het valt mij waarschijnlijk nu pas op omdat ik 3 maanden mijn rijbewijs kwijt ben en dus niet meer met de CC aan het rijden ben. BTW vanaf a.s. maandag mag ik van Mr Spee weer achter het stuur.WimZ schreef:Ten eerste zorgen dat de binnenkant goed getectyleerd is en dat alle gaatjes goed open zijn (dus dat er geen rotzooi in zit waardoor ze geblokkeerd raken).