saab 9-3 cabrio verlagen of niet?

Voor alle Saab cabrio rijders
pherms
Geregistreerd lid

saab 9-3 cabrio verlagen of niet?

Bericht door pherms » za 06 okt, 2007 11:16

Beste forumleden,

ik vroeg me af of iemand een foto heeft van een saab 9-3 cabrio (normale uitvoering, geen aero met mooie skirts etc). En dan een foto met en een foto zonder verlaging.

Zit namelijk te denk om een set apex verlagingsveren te monteren. Het gaat puur voor de looks, hij staat namelijk erg hoog op z'n poten nu. Apex is niet duur (135 euro per 4 veren, 35mm verlaging) en schijnt nog best okee te zijn. Het hoeft geen strakliggende auto te worden, want daar is een cabrio niet voor. Dus andere schokbrekers komen er dan niet onder.

Ciao Paco

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 06 okt, 2007 12:15

pherms
Geregistreerd lid

Bericht door pherms » za 06 okt, 2007 13:00

thanks... mooie saabjes overigens :shock: Hoe heten die velgen eigenlijk. Dat zijn de Aero velgen toch? Hebben die een specifieke naam?

Ciao

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 06 okt, 2007 19:37

hey
dat zijn de alu 36
mvg werner

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 06 okt, 2007 21:03

Woow, Werner...

wat een ongeloofelijk mooie auto's staan daar bij jou op de stoep (uuh, gras)!

De velgen heten ook wel eens "Double spokes". Tot op heden heb ik nog geen mooiere Saab velgen gezien (Ik heb mijn Saab zelfs gekocht omdat ik deze velgen wou).

Verlagen met deze Eibach's is een verbetering voor de wegligging, echter drempels + verlagen = een stuk langzamer...

Hopelijk heb je er wat aan, ennuh, ik heb prima ervaringen met eibach, ik zou geen andere willen!

GaIJeS

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 06 okt, 2007 21:11

Ik heb er een H&R setje onder zitten met 35mm verlaging. Ook uitstekend.

rien900
Geregistreerd lid

Bericht door rien900 » za 06 okt, 2007 22:07

hallo,
je mag de mijne ook bekijken, 35 mm lager, rijdt geweldig op een fatsoenlijke weg, verkeersdrempels zijn killing, staat wel mooi vind ik:
http://picasaweb.google.nl/rien900/Saabcabrio

pherms
Geregistreerd lid

Bericht door pherms » za 06 okt, 2007 23:06

Nou Rien, die ligt echt perfect zoals ik hem zou willen hebben. Maandag direct een setje 35mm apex bestellen en zelf ff monteren. En ik ga ook op zoek naar de double spokes/alu 36 velgen... bloedje mooooiiiii

rien900
Geregistreerd lid

Bericht door rien900 » za 06 okt, 2007 23:17

hartelijk dank voor het compliment, maarre effe monteren?
Is best een hoop werk hoor aan de voorkant, achter is eenvoudig.
Zorg wel voor goede dempers, gaat in 1 moeite mee. Heb zelf gewone Monroes, niet te duur, dempen prima.

pherms
Geregistreerd lid

Bericht door pherms » za 06 okt, 2007 23:23

Voor is idd even een werkje, maar ook een gewaardeerd werkje... oh oh wat doen die veren een saab toch goed :D

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 07 okt, 2007 10:02

Zijn APEX veren niet heel erg hard?

Als dat zo is, dan krijg je m.i. i.c.m. de standaard (niet meer nieuwe) dempers, een onrijdbare stuiter auto.

Het kost flink wat meer, maar de meesten rijden hier met een combi van eibach en koni. Je zou ook een totale (veren en dempers) set van koni kunnen kopen.

Je hebt dan in ieder geval een op elkaar afgestemd geheel, dat naast de looks ook de wegligging ten goede komt.

pherms
Geregistreerd lid

Bericht door pherms » zo 07 okt, 2007 11:37

apex is volgens vergelijkingstest niet spijkerhard, andersom juist. Vergeleken met de andere uit die prijsklasse dan... meeste gaan al wel snel richting de 200 euro. De wegligging hoeft voor mij niet superstrak te worden. Alles is beter dan hoe het nu is, kan er alleen maar op voorruit gaan.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 07 okt, 2007 13:38

pherms schreef:Alles is beter dan hoe het nu is, kan er alleen maar op voorruit gaan.
Met alleen andere hardere veren durf ik dat te betwijfelen.

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » zo 07 okt, 2007 13:59

interessante topic ,

zelf was ik aan een verlaging van een 3tal cm aan het denken in combinatie met een vaste set / schroefset , levert Saab zelf geen (lager) sportonderstel ?

jeroen93
Donateur
Donateur

Bericht door jeroen93 » vr 19 okt, 2007 22:52

Heb (alleen) ervaring met de Eibach's in combinatie met 17 inch wielen. Het zaakje wordt behoorlijk hard, met name de achteras kan behoorlijk grof de oneffenheden in de weg naar het interieur doorgeven. Op de snelweg rijdt het meer dan prima, maar op de binnenwegen en helemaal binnen de bebouwde kom is het echt minder.

Maarrrr, het oog wil toch ook wat :bigeyes:

Plaats reactie