aanschaf windscherm

Voor alle Saab cabrio rijders
avarkevj
Geregistreerd lid

aanschaf windscherm

Bericht door avarkevj » zo 21 okt, 2007 22:57

Eindelijk heb ik dan de beslissing genomen(onder druk van mijn vrouw, vanwege nekklachten), om een windscherm aan te schaffen. Nu zijn er twee soorten te koop. Een waarvan je gaten moet boren in de zijkant (classic) bij de achterbank en een waar beugels worden bevestigd bij de bovenkant van de voorste gordels. Heeft iemand ervaring en advies met de aanschaf van een van hen. Bij het boren lijkt mij dat het gat snel groter zal worden omdat er weinig "vlees" zit om de houder te bevestigen. Volgens mij is het hardboord bespannen met kunststof dus weinig draagkracht.
Graag wat advies, alvast bedankt.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 22 okt, 2007 17:33

probeer de zoekfunctie even; heb je dan nog vragen laat maar weten.

avarkevj
Geregistreerd lid

windscherm

Bericht door avarkevj » ma 22 okt, 2007 22:37

Helaas, middels zoekfunctie geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Rest nog steeds de vraag of de geboorde gaten in de achterschotten op termijn gaan uitlubberen?

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 22 okt, 2007 22:42

nee, bij mij in het geheel niet - ik heb de SISA-design variant, bevestigingspunten zitten rots- en rotsvast.

http://www.cabriodesign.nl/frameset_ned.htm

avarkevj
Geregistreerd lid

windscherm

Bericht door avarkevj » di 23 okt, 2007 22:09

Sorry, maar smaken verschillen. Ik zoek mensen die ervaringen hebben met het "netje". Betreft bevestigingen in de achterzijschotten ....niemand??

dickpruis
Geregistreerd lid

Bericht door dickpruis » wo 24 okt, 2007 9:39

Dit voorjaar zo'n ding aangeschaft:
http://bennietboos.punt.nl/index.php?r=1&id=376130

Het aanbrengen van de hulzen waar de nokjes van de windvanger in moeten, vereist wat precisie, maar is goed te doen.
Muurvast zit 'ie. (Hamé, Rotterdam, ± 220,-)

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » wo 24 okt, 2007 11:08

Heb met wat kluswerk een origineel 9-3 (1e serie) windschot in mijn classic gemonteerd. Vind dat zelf fraai staan en mooier gemonteerd dan met de ijzeren beugels in de gordelbevestiging. Past op zich ook prima en zijpanelen houden het al 2 jaar zonder ook maar iets uit te lubberen. Daarin zitten ook de doppen (in kleur) die in de 9-3 gemonteerd zitten.

keukenschrijver
Geregistreerd lid

Bericht door keukenschrijver » do 25 okt, 2007 1:24

Ik heb zo'n rekje van cabrio care. gaatje boren in de zijpanelen. Met een kleiner boortje boren en met de juiste diameter boor met de hand op maat maken. Stukje cake, a child can do the laundry.

De aankoop van 2007 ( en ook de 3" jt puberpijp..) kwartiertje werk, uren lol, tot 160 km/h nergens last van.

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » ma 28 jan, 2008 13:31

dpruis schreef:Dit voorjaar zo'n ding aangeschaft:

Het aanbrengen van de hulzen waar de nokjes van de windvanger in moeten, vereist wat precisie, maar is goed te doen.
Aantal vragen met uw welbevinden:
- Ik zie op de foto een kier tussen de 2 delen van het windscherm, komt de wind hier niet tussendoor?
- Is het windscherm neerklapbaar terwijl hij erin zit?
- Moet er geboord worden voor de bevestiging?

Heb er zo een op het ook voor mijn Classic Cabrio, maar is weinig info. van te vinden!

Alvast dank

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » ma 28 jan, 2008 14:15

Svvvenska schreef:
dpruis schreef:Dit voorjaar zo'n ding aangeschaft:

Aantal vragen met uw welbevinden:
Aangezien ik dezelfde heb antwoord ik wel even:
Svvvenska schreef:- Ik zie op de foto een kier tussen de 2 delen van het windscherm, komt de wind hier niet tussendoor?
Ik merk er niks van, dus ik denk het niet.
Svvvenska schreef:- Is het windscherm neerklapbaar terwijl hij erin zit?
Ja, het verticale deel kan naar beneden worden geklapt. Vind ikzelf wel prettig als ik toch even zin heb in een frisse wind.
Svvvenska schreef:- Moet er geboord worden voor de bevestiging?
Ja, in de zijschotten boven de speakers moet je aan beide kanten een gaatje maken waarna je er metalen bussen in zet. Het beste doe je dat volgens de methode hierboven van keukenschrijver.

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » di 29 jan, 2008 15:13

Harrrrrtelijk dank!

Ik denk trouwens dat ik bij nader inzien toch ga voor 'die andere', met een netje als horizontaal deel...

Heb net mn vakantie gepland: 3 weken Cabrio-touren door Zweden!
Woooooohoooooooooo, cant wait!!!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 29 jan, 2008 18:21

Svvvenska schreef:Harrrrrtelijk dank!

Ik denk trouwens dat ik bij nader inzien toch ga voor 'die andere', met een netje als horizontaal deel...

Heb net mn vakantie gepland: 3 weken Cabrio-touren door Zweden!
Woooooohoooooooooo, cant wait!!!
Als je diegene bedoelt die met beugels aan de gordelpunten vastzit, dan is dat een goede keuze. Bevalt mij prima. Wel heb ik aanslagnokken gemaakt die voorkomen dat het scherm naar voren waait bij harder rijden dan 80 (afhankelijk van hoe vast de frictiemoeren zitten). Wellicht zijn de nieuwe schermen wel standaard voorzien van dergelijke nokken.

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » wo 30 jan, 2008 10:56

Ja, die bedoel ik inderdaad.

Wel een goede tip van die aanslagblokken, zal ik zeker ff checken!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 30 jan, 2008 16:43

Als er geen "naar-voren-waai-preventie" op zit, laat maar even weten, dan maak ik een fotootje en kan je de beugels even door iemand van soorgelijke nokjes laten voorzien. Daarna even met een busje matzwarte lak eroverheen en je hebt het beste scherm wat je maar kan bedenken.

Jagtenberg
Geregistreerd lid

Bericht door Jagtenberg » wo 30 jan, 2008 17:05

www.fancycars.nl goeie kerel en veel ervaring met vervangen van cabriodaken en ook windschermen te verkrijgen voor redelijke prijzen.

Plaats reactie