900ng cabrio aanschaf!?!?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
RedArrow43
Geregistreerd lid

900ng cabrio aanschaf!?!?

Bericht door RedArrow43 » do 01 nov, 2007 18:05

hoi allemaal,

ik ben hier al eerder op dit forum actief geweest, toen had ik een 900 Red Arrow. Nu wil ik echter toch weer Saab gaan rijden omdat mijn hart hier ligt.

Nu is mijn vraag naar jullie mening.

Hier in de buurt staat er een ng900 met 105.000Km op de klok...echter wel zonder onderhoudsboekje, wel enkele italiaanse boekjes. Ik ga er dus vanuit dat hij ooit uit italie is gehaald.
Nu is de prijs niet echt hoog, maar mijn vraag is waar moet ik op letten...

Er zijn problemen met de kap, hij kon me zo niet vertellen wat precies. maar dat de kap opzich wel op en neer wou. Ik heb hier verder niks mee geprobeerd. Wel heb ik even in de achterbak gekeken en hieruit bleek dat ze er al mee bezig zijn geweest, of de vorige man die hem gekocht had. de de bekleding was er al los(aan de rechterkant, en ook midden bovenin?!!?! de kofferbak. heeft er misschien iemand foto's voor mij hoe dit eruit moet komen te zien als het goed is.

Ook trekt iets onder de tonneau de kap niet helemaal aan...misschien dat hier het probleem ligt. de kap staat een beetje van de tonneau af.

Ook is het stuur porreus waardoor je zou zeggen dat hij veel meer heeft gelopen, maar dit kan natuurlijk ook door de italiaanse zon zijn, want de pedalen zien er nog goed uit, en de versnellingspook ook. (hieraan zie je niet veel slijtage) Motor is ook mooi droog en schoon op het eerste gezicht.

wat is jullie mening hierover?

Zal dit een bodemloze put worden, of na de kap een probleemloze wagen.

Het betreft een gewone 2.0 zonder turbo :(

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 01 nov, 2007 21:23

Je geeft het zelf al aan, Italiaanse import zonder boeken, geen turbo en kap kapot.

Wat is belangrijk bij een Saab cabrio:
-Onderhoudhistorie
-Een goed werkende kap
-Een turbo hoort erbij :D

hank01
Geregistreerd lid

Bericht door hank01 » do 01 nov, 2007 21:41

Redarrow,
deze auto komt mij bekent voor volgens mij heeft hij ook in Beilen te koop gestaan: is het een heel donker blauwe met een heel vuile kofferbak? er zaten toen wel italiaanse boekjes bij. vr pr volgens mij 7950 euro.
het regende toen ik heb gekeken en de kap wilde niet goed openen, de tonneau moest toen met de hand geopend worden; volgens de verkoper hoorde dat zo, ik wist wel beter, maar dat zou gerepareerd worden!
ik wist genoeg, iemand die een auto verkoopt en dit van te voren niet uitgezocht heeft, verkoopt geen auto aan mij.
ik heb nu een 9-3 cabrio zelf geimporteerd met alle boekjes erbij.

RedArrow43
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow43 » vr 02 nov, 2007 17:13

Dat zal denk ik de zelfde zijn, de prijs is nu wel lager, en als ik zelf aan het knutselen ga, wil hij de prijs nog wel lager maken als deze al is.

Het zou natuurlijk wel kunnen kloppen met de kilometerstand, ik hoop alleen dat hier wat technische mannen/vrouwen rondlopen die mij meer kunnen vertellen over het dak probleem.

En een foto kunnen sturen over hoe het er wel uit moet zien...

Edwin

royalqwerty
Geregistreerd lid

Bericht door royalqwerty » za 03 nov, 2007 10:21

Hi
Als je enkele topics terug kijkt kun je lezen dat ik ook problemen heb gehad met mijn kap.Het betreft een overigens in sublieme staat verkerende 900ng uit '97 (met boekjes!).
Bij mij bleef de kap ca 1cm open boven de tonneau.
Na heel veel zoeken en de diagnose dat de computer kapot zou zijn toch maar150 km afgezakt richting Zeeland (NB) en de auto laten bekijken door van Dongen. Die heeft de kap opnieuw ingeregeld, geen problemen meer! :)
De auto die je wil kopen klinkt mij overigens niet erg betrouwbaar in de oren, maardat is net wat je wilt natuurlijk en wat voor een prijskaart eraanhangt. Maargoed, je vraagt onze mening.

Mijne is ook te koop hoor... ;)

RedArrow43
Geregistreerd lid

Bericht door RedArrow43 » ma 05 nov, 2007 10:16

KOSTDAT?!?!?!?!?

ps. zit wel met inruil :P

Plaats reactie