leer stoelen
-
erjavec
- Geregistreerd lid
leer stoelen
Ik wil graag de leerstoelen een goede onderhoudbeurt geven. Waarmee kan ik het beste doen. Vorige eigenaar was achteraf > 100 (D) dus die stoel is redelijk "plat" geworden. Hoe kan ik dat beste oplossen ? Alvast dank voor tips ! Z
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Ik onderhoud het leer altijd met zadelvet (bekende SaabForum tip) verkrijgbaar bij een ruiter winkel, dat voldoet prima.....voor het leer dan...
Als je zitting plat gezeten is, zijn daar denk ik geen middeltjes tegen.....Misschien dat je onder de stoel de vering opnieuw kan aanspannen..Maar het leer eraf halen en het foam wat erin zit (als het foam is wat in de zitting zit?) vervangen lijkt mij de enige optie....
Als je zitting plat gezeten is, zijn daar denk ik geen middeltjes tegen.....Misschien dat je onder de stoel de vering opnieuw kan aanspannen..Maar het leer eraf halen en het foam wat erin zit (als het foam is wat in de zitting zit?) vervangen lijkt mij de enige optie....
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Ik enkel met een vochtige doek.......900 SE C schreef:en reinigen we het leer nog voor het invetten/conditioneren en zoja, hoe/waarmee doen we dat dan?
Ik gebruik trouwens Rapide ledervet, kan niet zeggen dat deze snel intrekt, maar houd de boel verder wel goed soepel....Ik poets ´m meerdere keren uit, totdat alles ingetrokken is..
Meestal smeer ik hem s´avonds goed vet in, en poets de volgende morgen alles wat niet ingetrokken is, in een paar keer weg.
Als je onder het uitpoetsen plotseling weg moet met de auto is dat geen ramp, van een beetje blank zadelvet zie je verder niets op je kleding
-
erjavec
- Geregistreerd lid
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Je hoeft mij niet speciaal te bedanken hoor, ik heb het absoluut niet uitgevonden.
.. Ik had de tip ook van het forum, weet niet meer precies van wie
Maar dat bij regelmatig invetten het leer behouden blijft is zeker... bij mij is in de 2 jaar dat ik hem nu heb geen achteruitgang/slijtage aan het leer te bespeuren
Maar dat bij regelmatig invetten het leer behouden blijft is zeker... bij mij is in de 2 jaar dat ik hem nu heb geen achteruitgang/slijtage aan het leer te bespeuren
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
PaKu
- Geregistreerd lid
leer stoelen
Waar ik goede ervaringen mee heb is, voordat ik de stoelen met leer/zadel vet inwrijf, ik in eerste instantie de stoelen met een mengsel van groene zeep ( behoorlijk wat ) en lauw warm water volledig nat maak. Ik laat dit mengsel dan goed intrekken totdat de stoelen droog zijn. Daarna wrijf ik ze pas in met leder- of zadel vet.
Het voordeel daarvan is dat het leer nog soepelder wordt.
Groetjes en succes PaKu
Het voordeel daarvan is dat het leer nog soepelder wordt.
Groetjes en succes PaKu