leer stoelen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
erjavec
Geregistreerd lid

leer stoelen

Bericht door erjavec » wo 21 nov, 2007 20:53

Ik wil graag de leerstoelen een goede onderhoudbeurt geven. Waarmee kan ik het beste doen. Vorige eigenaar was achteraf > 100 (D) dus die stoel is redelijk "plat" geworden. Hoe kan ik dat beste oplossen ? Alvast dank voor tips ! Z

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » wo 21 nov, 2007 20:59

Ik onderhoud het leer altijd met zadelvet (bekende SaabForum tip) verkrijgbaar bij een ruiter winkel, dat voldoet prima.....voor het leer dan...

Als je zitting plat gezeten is, zijn daar denk ik geen middeltjes tegen.....Misschien dat je onder de stoel de vering opnieuw kan aanspannen..Maar het leer eraf halen en het foam wat erin zit (als het foam is wat in de zitting zit?) vervangen lijkt mij de enige optie....

Eddy237
Geregistreerd lid

Bericht door Eddy237 » do 22 nov, 2007 20:13

Hallo mannen,

Hebben jullie nog een bepaald merk zadelvet in gedachten?

Groeten, Eddy237

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 22 nov, 2007 20:27

Ik heb hier een potje "Passier & Sohn" staan, blank zadelvet, komt bij Divoza vandaan. Lekker vet spul dat snel intrekt. Wordt de handel weer lekker soepel van.

Eddy237
Geregistreerd lid

Bericht door Eddy237 » do 22 nov, 2007 20:42

Hoi Waxle,

Bedankt voor de tip, zal eens gaan zoeken!

Gr.Eddy237

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 23 nov, 2007 23:11

en reinigen we het leer nog voor het invetten/conditioneren en zoja, hoe/waarmee doen we dat dan?

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » za 24 nov, 2007 10:27

900 SE C schreef:en reinigen we het leer nog voor het invetten/conditioneren en zoja, hoe/waarmee doen we dat dan?
Ik enkel met een vochtige doek.......

Ik gebruik trouwens Rapide ledervet, kan niet zeggen dat deze snel intrekt, maar houd de boel verder wel goed soepel....Ik poets ´m meerdere keren uit, totdat alles ingetrokken is..
Meestal smeer ik hem s´avonds goed vet in, en poets de volgende morgen alles wat niet ingetrokken is, in een paar keer weg.
Als je onder het uitpoetsen plotseling weg moet met de auto is dat geen ramp, van een beetje blank zadelvet zie je verder niets op je kleding :wink:

Afbeelding

erjavec
Geregistreerd lid

Bericht door erjavec » ma 26 nov, 2007 23:07

Beste mensen, bedankt voor de tips. Ik zal toch zadelvet gebruiken. Bij ons in noorden zijn veel paardeliefhebbers dus ...
Ik zal stoel zitting bekijken w.b. foam, ben bang dat kgs hun tol hebben geeist.
groeten

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 26 nov, 2007 23:11

erjavec schreef:Bij ons in noorden zijn veel paardeliefhebbers dus ...
Anders vraag het eens aan die paardenliefhebbers.
Die hebben over het algemeen toch wel wat met leder te maken.
Ook wat betreft het onderhoud.

Eddy237
Geregistreerd lid

Bericht door Eddy237 » wo 28 nov, 2007 19:51

Deze middag, na advies van SF-ers, zadelvet gehaald, merk Rapide.
Morgen maar eens beginnen met invetten,ben benieuwd.

Gr. Eddy237

Eddy237
Geregistreerd lid

Bericht door Eddy237 » zo 02 dec, 2007 19:28

Heb de stoelen gedaan met Rapide ledervet, bedankt Daantje!
Ziet er weer geweldig uit!

Gr. Eddy237

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » wo 05 dec, 2007 19:38

Je hoeft mij niet speciaal te bedanken hoor, ik heb het absoluut niet uitgevonden. :wink: .. Ik had de tip ook van het forum, weet niet meer precies van wie :oops:

Maar dat bij regelmatig invetten het leer behouden blijft is zeker... bij mij is in de 2 jaar dat ik hem nu heb geen achteruitgang/slijtage aan het leer te bespeuren :D

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 05 dec, 2007 20:05

Ik reinig met 'Saab Leather Lotion' ofzo iets, verkrijgbaar bij de dealer, wit flesje met een sponsje erbij, werkt prima!

PaKu
Geregistreerd lid

leer stoelen

Bericht door PaKu » do 06 dec, 2007 18:38

Waar ik goede ervaringen mee heb is, voordat ik de stoelen met leer/zadel vet inwrijf, ik in eerste instantie de stoelen met een mengsel van groene zeep ( behoorlijk wat ) en lauw warm water volledig nat maak. Ik laat dit mengsel dan goed intrekken totdat de stoelen droog zijn. Daarna wrijf ik ze pas in met leder- of zadel vet.
Het voordeel daarvan is dat het leer nog soepelder wordt. :P 8)
Groetjes en succes PaKu

Plaats reactie