gebruik wasstraat wel of niet?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Eddy237
Geregistreerd lid

gebruik wasstraat wel of niet?

Bericht door Eddy237 » vr 23 nov, 2007 11:27

Hoi mede-liefhebbers,

Vandaag ga ik mijn Saab cabrio halen, eindelijk!
Nu heb ik een vraag; kan ik met mijn cabrio de wasstraat in?

Voor alle duidelijkheid, het liefst was ik de auto altijd met de hand.
Maar, met name tijdens en na de winter, is het nodig om de onderkant van de auto te reinigen, ALLEEN hiervoor zou ik naar de wasstraat gaan.

Omdat ik heb begrepen dat je geen hoge druk mag gebruiken op de kap ben ik benieuwd of ik wel de wasstraat in mag met mijn kap.

Graag jullie suggesties/opmerkingen/ervaringen.

Een blije Eddy237

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » vr 23 nov, 2007 12:15

hey
er zijn er die het gewoon doen allèè de wasstraat dan
ikzelf nog niet
afhankelijk van hoe de kap er uit ziet ging ik dat dan toch afwegen
mijn madam heeft de kap met de hand voor de winter periode behandeld
nu in jou geval als je zegt dat de kap een goed poetsbeurt nodig heeft dan deed ik het wel mits daarna de kap terug behandelt word
er zijn genoeg middeltjes hiervoor in de handel

je komt de auto toch wel eens laten zien

mvg werner

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 23 nov, 2007 13:49

Ik zou het niet doen, ik denk ook niet dat de wax en andere schoonmaakmiddelen goed zijn voor de kap.

Iedereen zegt "Alleen groene zeep op de kap"...

gr GaIJeS

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » vr 23 nov, 2007 16:20

Onderkant krijg je ook prima schoon als je even met de hogedruklans onder je auto spuit, kwestie van ouwe broek aan en even door de knietjes. 8)

Wasstraat SCHUURT ALTIJD :evil:

andersson
Geregistreerd lid

Re: gebruik wasstraat wel of niet?

Bericht door andersson » vr 23 nov, 2007 17:48

Eddy237 schreef:Hoi mede-liefhebbers,

Vandaag ga ik mijn Saab cabrio halen, eindelijk!
Nu heb ik een vraag; kan ik met mijn cabrio de wasstraat in?

Voor alle duidelijkheid, het liefst was ik de auto altijd met de hand.
Maar, met name tijdens en na de winter, is het nodig om de onderkant van de auto te reinigen, ALLEEN hiervoor zou ik naar de wasstraat gaan.

Omdat ik heb begrepen dat je geen hoge druk mag gebruiken op de kap ben ik benieuwd of ik wel de wasstraat in mag met mijn kap.

Graag jullie suggesties/opmerkingen/ervaringen.

Een blije Eddy237
Er zijn moderne wasstraten die niet meer echt van die borstels met kleine harde kunststof sliertjes hebben, maar wat groterd zeemachtige lapjes. Deze beschadigen de lak aanzienlijk minder, maar ik zou het toch afraden omdat je de auto nooit perfect schoon krijgt en het de lak e.d. wat meer beschadigt.

moet je eens goed naar de lak kijken, met je neus erbovenop, het liefst in het zonlicht, van een auto die regelmatig in een confentionele wasstraat gaat, echt lelijke krassen!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 23 nov, 2007 17:58

Eddy237 schreef:...kan ik met mijn cabrio de wasstraat in?
Als ik me goed herinner staat in het instructieboekje van onze 900SE dat je er niet mee de wasstraat in mag.

Eddy237
Geregistreerd lid

Bericht door Eddy237 » vr 23 nov, 2007 18:04

Hoi mannen,

Bedankt allemaal voor jullie tips; voor de duidelijkheid, het ging mij ALLEEN om het schoonhouden van de onderkant van de auto, rest doe ik altijd de ouderwetse emmer, spons en zeem.

Dak ga ik inderdaad, wanneer het nodig is, met groene zeep en een zachte haren borstel doen, nu echter nog niet, kap is nog als nieuw!

Groeten, Eddy237

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » za 24 nov, 2007 10:45

72sonett-III schreef:
Eddy237 schreef:...kan ik met mijn cabrio de wasstraat in?
Als ik me goed herinner staat in het instructieboekje van onze 900SE dat je er niet mee de wasstraat in mag.
Klopt, dit staat in het instructieboekje.......
Wasstraten die gebruik maken van mechanische voelsprieten tegen de carroserie, zouden schade kunnen veroorzaken..
Toch zou ik het, ook in straten zonder deze voelsprieten, niet doen.. Als je lak je lief is blijf je weg van krasstraten.
De onderkant en wielkasten doe ik altijd in z´on spuitcabine, goed onhandig gehurkt of op de knieen, maar je moet er wat voor over hebben.
De kap doe ik 2 keer per jaar met reiniger en conditioner van Turtle wax.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 26 nov, 2007 11:16

Met de hand maak je ook zomaar krassen hoor. Tegenwoordig zijn er kwaliteitswasstraten waar je met een gerust hart met een cabrio met glazen achterruit doorheen kan. Ik zou nooit door een borstelwasstraat gaan, maar haal mijn auto's, dus ook de cabrio wel door een kwaliteitsstraat.
Als je perse je auto met de hand wil wassen, doe dat dan in een wasbox en niet thuis voor de deur. Los van dat het gewoonweg verboden is en je er dus een boete voor kan krijgen vind ik dat iedereen een stukje eigen verantwoordelijkheid voor het milieu heeft (of zou moeten hebben). Er komt bij een autowasbeurt gemiddeld een koffiebeker smerige bende van een auto af. Hierin zitten olieresten, slib, zware metalen en asbest. En met de hand krijg je je onderkant echt niet zo schoon als een straat.

andersson
Geregistreerd lid

Bericht door andersson » ma 26 nov, 2007 17:07

[quote="WimZ"]Er komt bij een autowasbeurt gemiddeld een koffiebeker smerige bende van een auto af. Hierin zitten olieresten, slib, zware metalen en asbest. quote]

:lol:

fritjof
Geregistreerd lid

Bericht door fritjof » zo 02 dec, 2007 0:59

WimZ schreef:
Met de hand maak je ook zomaar krassen hoor. Tegenwoordig zijn er kwaliteitswasstraten waar je met een gerust hart met een cabrio met glazen achterruit doorheen kan.
Wat/waar is een kwaliteitswasstraat? Wat is het verschil met een borstelwasstraat? Ik zie overal borstels, althans hier in Alkmaar en omgeving. Overigens hangt bij de wasstraat in Bergen wel een kranteknipsel dat hun wax speciaal TUV getest is voor cabriodaken.

Black Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Black Turbo » zo 02 dec, 2007 11:41

Kwaliteitswasstraat is bijv Loogman in Aalsmeer. Voordat de auto het voorwasprogramma inrijdt wordt op een speciale cabrioknop gedrukt. Hiermee wordt het aantal Bar op het dak verminderd.

Plaats reactie