Montage windscherm 900 NG

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
RoelWouters
Geregistreerd lid

Montage windscherm 900 NG

Bericht door RoelWouters » zo 09 dec, 2007 22:02

Beste SAAB-collega,

Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een origineel windscherm voor onze 900NG. Ik heb ook, bij de SAAB-delaer, het originele bevestigingssetje aangeschaft met de boormallen. Helaas zit er verder geen instructie bij en ik kn op dit forum ook nog niet echt vinden hoe ik hem moet monteren.
Moet in inderdaad de zijpanelen loshalen om de twee hulzen (zwart groot en grijs die hier in past) te monteren? Heeft er iemand een bouw-en boortekening voor deze klus? Ik ben erg zuinig op ons cabriootje en wil alleen boren wat nodig is.
Wie wil ons helpen? Alvast reuze bedankt!
Groetjes, Roel en Liesbeth :idea: :lol:

kojak58
Geregistreerd lid

windscherm

Bericht door kojak58 » do 13 dec, 2007 9:42

Hallo, wist zelfs niet dat je dat zelf moest boren , zat er bij mij al op en moest scherm er alleen maar insteken

HuibVV
Geregistreerd lid

Re: windscherm

Bericht door HuibVV » za 29 dec, 2007 2:45

kojak58 schreef:Hallo, wist zelfs niet dat je dat zelf moest boren , zat er bij mij al op en moest scherm er alleen maar insteken
Dit zou inderdaad zo moeten zijn. Naast de achterstoelen is in de zijwanden als het goed is al aan beide zijden een gaatje waar je het windscherm in kunt doen. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand hiervoor moest boren, de windschermen zijn volgens mij gewoon standaard en daarmee heeft Saab in de fabriek al de montagegaten erin gezet.

Ik neem aan dat je goed hebt gekeken, maar boren zou niet nodig moeten zijn in een 900NG.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » za 29 dec, 2007 9:37

Bij een 900 NG moet inderdaad geboord worden.

Plaats reactie