900 Classic TurboS in de Norcape CabrioChallenge

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
PH3500
Geregistreerd lid

900 Classic TurboS in de Norcape CabrioChallenge

Bericht door PH3500 » zo 16 dec, 2007 23:40

Naast de 900S Classic Cabrio, tevens een TurboS aangeschaft. Deze loopt op LPG, in mijn driedeurs classic afgelopen jaar zo'n 35.000 km op bezine afgelegd. Met mijn LPT cabrio slechts 3.000 km.
Ik heb mij met de TurboS ingeschreven voor de NorCape CabrioChallenge die in maart 2008 verreden gaat worden.
De LPT heeft nog maar zo'n 70.000 km gelopen en deze wilde ik niet hiervoor gebruiken. Ik had dus een goed excuus om een tweede aan te schaffen.
Gisteren de auto bij SaabConsult afgehaald en al meteen een ritje gemaakt. Ik ben met name te spreken over de speciaal opgebouwde versnellingsbak.
Zijn er nog meer forumleden die zich voor deze rit ingeschreven hebben?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 17 dec, 2007 10:06

Tja, in Laeren tel je al niet meer mee met 1 cabrio :wink: of woon je in het 'andere' Laren?

cobra427
Geregistreerd lid

Re: 900 Classic TurboS in de Norcape CabrioChallenge

Bericht door cobra427 » ma 17 dec, 2007 11:28

PH3500 schreef:Naast de 900S Classic Cabrio, tevens een TurboS aangeschaft. Deze loopt op LPG, in mijn driedeurs classic afgelopen jaar zo'n 35.000 km op bezine afgelegd. Met mijn LPT cabrio slechts 3.000 km.
Ik heb mij met de TurboS ingeschreven voor de NorCape CabrioChallenge die in maart 2008 verreden gaat worden.
De LPT heeft nog maar zo'n 70.000 km gelopen en deze wilde ik niet hiervoor gebruiken. Ik had dus een goed excuus om een tweede aan te schaffen.
Gisteren de auto bij SaabConsult afgehaald en al meteen een ritje gemaakt. Ik ben met name te spreken over de speciaal opgebouwde versnellingsbak.
Zijn er nog meer forumleden die zich voor deze rit ingeschreven hebben?
Is het nog mogelijk om eventueel in te schrijven?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 17 dec, 2007 12:04

Gaaf hoor, lijkt me een mooi avontuur!

dasdaas
Geregistreerd lid

Re: 900 Classic TurboS in de Norcape CabrioChallenge

Bericht door dasdaas » ma 17 dec, 2007 12:08

lijkt me een een mooie rit en een nog mooier avontuur! niet voor watjes
:wink:
PH3500 schreef:speciaal opgebouwde versnellingsbak.

leg es uit? of bedoel je gewoon de gebruikelijk primairwissel?

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » ma 17 dec, 2007 15:46

Allereerst laat de mannen in Sodertalje maar eens wat meer hun best doen met het (ijs)hockey, dan praten we verder!
Morgenochtend rijdt ik weer langs het altijd dynamische Sodertalje vanaf Arlanda onderweg naar Mjolby.
Was dat een open deur ja of nee?

Bij mijn weten zijn er nog drie open plaatsen, in principe is er voor 20 equipes plaats.

Wat de versnellingsbak betreft heb ik begrepen dat het een oud type bak is, deze zou wat robuuster zijn, maar dan wel met een zelfcentrerend effect. De bak is opgebouwd bij Elferink naar een idee van Saabconsult Haarlem.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 17 dec, 2007 16:17

PH3500 schreef:Allereerst laat de mannen in Sodertalje maar eens wat meer hun best doen met het (ijs)hockey, dan praten we verder!
Morgenochtend rijdt ik weer langs het altijd dynamische Sodertalje vanaf Arlanda onderweg naar Mjolby. Was dat een open deur ja of nee?
Volg dat ijshockey niet zo, hebben wij een eigen team? :wink: Goede reis!

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » ma 17 dec, 2007 16:34

Welzeker hebben jullie een eigen team, naar het schijnt bungelt het al sinds een flink aantal jaren in de onderste regionen. Een paar weken geleden heb ik nog de wedstrijd Linkoping-Jonkoping bezocht.
Je moet wat, Mjolby wordt niet direct door een bruisend avondleven gekenmerkt. Ik kan natuurlijk ook nog een extra rondje in de Avis 9-3 rijden.

MaBo
Geregistreerd lid

Bericht door MaBo » do 20 dec, 2007 18:00

Tja, ik had de Autovisie waarin die challenge stond ook al richting mijn vrouw geschoven. Ze was wel enthousiast :shock: voor over een paar jaar :cry: (Dan zijn de kinderen oud genoeg om op zichzelf te passen, hopen we.)

Maar op zich is dat natuurlijk een leuk vooruitzicht!

Dus over een jaar of x doen wij wel mee.
Maarten

Plaats reactie