Nog iemand open gereden in de sneeuw?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Nog iemand open gereden in de sneeuw?
Ik kon het weer niet laten. Moest een stukje (10km) tussendoor en heb de kap maar open gedaan. Blijft een aparte ervaring, zeker toen het ook nog eens ging sneeuwen.....

-
MaBo
- Geregistreerd lid
vraagje
Ziet er prachtig uit. Maar ik herinner me dat er in het boekje staat dat de kap beneden de 5 of 10 graden niet meer bediend moet worden. Dat zou slecht zijn voor de stof en/of de hydrauliek. Toen ik bij mijn vorige classic cabrio de kap heb laten vervangen zei de kappenman hetzelfde.
Ik durf het dus niet aan om in de kou de boel open en dicht te doen...
Maar als jullie andere ervaringen hebben hoor ik het graag,
MaBo
MaBo
-
brinky
- Donateur

Re: vraagje
Heel simpel... moet je em in de verwarmde garage laten zakken. Na de rit als de auto weer is opgewarmd, kan de kap weer omhoog.MaBo schreef:Ziet er prachtig uit. Maar ik herinner me dat er in het boekje staat dat de kap beneden de 5 of 10 graden niet meer bediend moet worden. Dat zou slecht zijn voor de stof en/of de hydrauliek. Toen ik bij mijn vorige classic cabrio de kap heb laten vervangen zei de kappenman hetzelfde.
MaBo
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
Re: Nog iemand open gereden in de sneeuw?
Wat een geweldig mooie auto, Cobra427.cobra427 schreef:Ik kon het weer niet laten. Moest een stukje (10km) tussendoor en heb de kap maar open gedaan. Blijft een aparte ervaring, zeker toen het ook nog eens ging sneeuwen.....
Heb zelf kortgeleden een 9.3 cabriolet gekocht, kan echter bij lange na niet tippen aan de jouwe!!
Wellicht kan ik hem eens bewonderen tijdens een meeting?
Gr. Edd7237
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Re: Nog iemand open gereden in de sneeuw?
Eddy237 schreef:Wat een geweldig mooie auto, Cobra427.cobra427 schreef:Ik kon het weer niet laten. Moest een stukje (10km) tussendoor en heb de kap maar open gedaan. Blijft een aparte ervaring, zeker toen het ook nog eens ging sneeuwen.....
Heb zelf kortgeleden een 9.3 cabriolet gekocht, kan echter bij lange na niet tippen aan de jouwe!!
Wellicht kan ik hem eens bewonderen tijdens een meeting?
Gr. Edd7237
Dank je Edd7237.
Ik ben niet zo van de meetings, maar doe volgend jaar wel weer een trip met de cabrio club. Wellicht een idee?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Karten in je eigen Saab?brinky schreef:Ook geen zin om naar de twentemeet te komen en een lekker rondje te karten?
Nee, dank je voor de uitnodiging. Ik beperk mij tot 1 cabriorit per jaar. Zelfs hiervoor moet ik tijd vrijmaken.
Nou, misschien wil ik aankomend jaar nog naar Zandvoort. Ben rond die tijd toch aan nieuwe banden toe
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
MaBo
- Geregistreerd lid
Re: vraagje
Tja, de garage is er wel, de verwarming (nog) niet...brinky schreef:Heel simpel... moet je em in de verwarmde garage laten zakken. Na de rit als de auto weer is opgewarmd, kan de kap weer omhoog.MaBo schreef:...
MaBo
-
Eddy237
- Geregistreerd lid
nog open gereden in de sneeuw
Hoi Cobra427,
Als er een cabriodag is volgend jaar ben ik zeker van de partij!
Groeten, Eddy237
Groeten, Eddy237
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Re: nog open gereden in de sneeuw
Eddy,Eddy237 schreef:Hoi Cobra427,
Groeten, Eddy237
Ben je nog geen lid van Saab Cabrio Soleil? (www.cabrioclub.nl)
Even lid worden en je weet precies wanneer de cabrio toertochten gehouden worden. Blijft toch leuk om alleen met Saab Cabrio's op pad te zijn.
Succes!
-
Eddy237
- Geregistreerd lid