Ik kan een aero cabrio kopen,maar klopt het wel????

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Cabrio Aero rijder
Geregistreerd lid

Ik kan een aero cabrio kopen,maar klopt het wel????

Bericht door Cabrio Aero rijder » zo 23 dec, 2007 19:50

Beste allemaal,

Ik kan een waanzinnige saab kopen; een 9-3 cabrio 2.8 V6 Aero, Aniversary edition, Hirsch getuned. Mijn hart zegt:"KOPEN!!!!!"., maar mn verstand zegt dat ik eerst een aantal zaken moet uitzoeken.

Ik las op het forum dat ik het chassisnummer/VIN nummer kon checken via saabnet.ru. Dat heb ik gedaan, en dan loop ik tegen iets raars aan.
Als ik nl het chassisnr invier dan geeft de site aan dat de motor een 2.3 L Turbo LPT gaat, en niet om een 2.8V6. OOk het aantal pk's ontloopt elkaar nogal.

Mijn vraag is: klopt hier iets niet, of is het logisch dat het motortype niet klopt omdat de 9-3 onder handen is genomen door Hirsch? Ik hoop een een reactie, zodat ik geen kat in de zak koop, of zodat ik met een zeker gevoel in een super gave bak rij!

Groetjes,

JL

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 23 dec, 2007 19:57

Moet fout zijn in die saabnet.ru site. Je hebt dus een 9-3 Sport Sedan cabrio bekeken. Die zijn er pas een paar jaar, dus dan moet ook de dealer de auto kunnen nakijken.

Je hebt de auto bezichtigd, je hebt immers het VIN nummer dan heb je ook in de boekjes kunnen kijken wie de auto nieuw heeft geleverd. Zij zouden je die info kunnen geven.

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Ik kan een aero cabrio kopen,maar klopt het wel????

Bericht door Tenfour » zo 23 dec, 2007 21:26

Cabrio Aero rijder schreef: Mijn vraag is: klopt hier iets niet, of is het logisch dat het motortype niet klopt omdat de 9-3 onder handen is genomen door Hirsch?
Hallo,

Ik heb zelf ook een 2.8T V6 en krijg op dezelfde site ook een 2.3t als resultaat.

Ben wel erg benieuwd naar jouw Cabrio. Op de site van de RDW kun je het kenteken controleren... Toch kost een Nederlandse 2.8T V6 Cabrio al snel tussen de €40000 en €65000. Heeft de cabrio NAVI en een Automaat?

Groet,

Roger

Cabrio Aero rijder
Geregistreerd lid

Bericht door Cabrio Aero rijder » ma 24 dec, 2007 10:26

De auto komt uit 2006, het is een anniversary edition. Het is een handbak, en heeft navigatie. Verzin een leuke optie, en het zit er wel op.

De auto staat niet bij een nederlandse dealer, maar ik kan m kopen van een diplomaat die de auto direct bij de fabriek heeft gekocht. Ik wacht nu op de papieren, zodat ik e.e.a. kan checken. Ik hou jullie op de hoogte!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 24 dec, 2007 11:44

is dat die duitse demo MY2006 (eind 2005) van 40 mille met 16.000 gereden? Idd leuke en optioneel afgeladen auto... zit hirsch chip in van 275 pk... lijkt me daarom een echte 2.8 V6

Waarom trek je niet gewoon de motorkap open? dan weet je het zeker

PS deze stond al wel op NL kenteken als ik het me goed herinner

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » ma 24 dec, 2007 12:34

Cabrio Aero rijder schreef:De auto komt uit 2006, het is een anniversary edition. Het is een handbak, en heeft navigatie. Verzin een leuke optie, en het zit er wel op.

De auto staat niet bij een nederlandse dealer, maar ik kan m kopen van een diplomaat die de auto direct bij de fabriek heeft gekocht. Ik wacht nu op de papieren, zodat ik e.e.a. kan checken. Ik hou jullie op de hoogte!
Beste oplossing om het zeker te weten: zorg dat je het VIN-nummer weet en neem dan even contact op met de Diplomat Sales representative in het land waar de auto is afgeleverd (ik weet niet waar dat is gebeurd, in Nederland of ergens anders?), die kan je vaak veel vertellen over de auto en zijn berijder.

Voordeel van zo'n diplomatenbak is dat die dingen vaak behoorlijk fully loaded zijn. Hou er bij het bepalen van de verkoopprijs wel rekening mee dat je er nog een hoop belasting over moet betalen (niet alleen BPM, maar ook BTW). Inclusief de navigatie heeft die auto de eerste eigenaar +/- 32K euro gekost, btw ;).

Cabrio Aero rijder
Geregistreerd lid

Bericht door Cabrio Aero rijder » di 08 jan, 2008 18:28

Beste allemaal,

Als dank voor jullie hulp vind ik het wel zo netjes om jullie veen op de hoogte te brengen van de vorderingen.

Ik heb de verkoper van de auto gevraagd om papieren van de auto. Blijkbaar is hij zo geschrokken, dat hij nooit meer heeft kunnen reageren, want tot op heden heb ik niets meer gehoord. Met andere woorden; een oplichter!!!!!!

Mochten jullie dus tegen deze auto aanlopen op internet; pas heel erg op!!!!!!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 08 jan, 2008 18:33

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden toen ik de advertentie onder ogen kreeg, goed van je dat je jou ervaringen met ons wilt delen! :D

Edit: Hmm, stond de auto wel op MP? Misschien ben ik in de war met de door Willem al aangehaalde Sedan met Hirsch tuning :oops: (bij die laatste had ik geen slecht gevoel, alleen meende ik toch ook een Hirsch Cabrio Anniversary te hebben gezien!)

Plaats reactie