groene mosaanslag vooral in de naden

Voor alle Saab cabrio rijders
patjegoldwing
Geregistreerd lid

groene mosaanslag vooral in de naden

Bericht door patjegoldwing » ma 07 jan, 2008 20:41

hoe krijg ik de aanslag van mos (denk ik toch) uit de naden van mijn cabriodak
ik heb deze wagen na de zomer gekocht en denk dat het voordien een buitenslapertje was sinds ik hem heb slaapt hij binnen heb mijn dak proberen te reinigen met groene zeep (bij ons in belgie bruine zeep) maar krijg er de groene aanslag niet mee weg het zit vooral in de naden maar ook in de strook onder het achterraam in verschillende vlekjes iemand een tip ??
alvast bedankt
patrick

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 07 jan, 2008 21:10

Probeer Dasty eens.
Wondermiddel, voor een appel en een ei te koop bij de Wibra.

Afbeelding

rovako
Geregistreerd lid

alg

Bericht door rovako » di 08 jan, 2008 10:04

krijg je het met een houten nagel borstel niet weg??
lauw water en groene(bruine)zeep en een hoputen nagelborstel.
moet toch echt lukken.
succes.
en echt andere middelen zou ik niet doen.
het zal misschien wel schoon worden maar naar van loop van tijd zal de cabriokap echt gaan lekken.
groet rovako autobekleding.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 08 jan, 2008 11:34

taaffert schreef:Probeer Dasty eens.

Afbeelding
Dit spul werkt ook heel goed voor op je velgen, worden ze brandschoon van en sommige plekjes aangekoekt remstof laat ie als sneeuw voor de zon verdwijnen(tenzij al ingebrand).

elfried
Geregistreerd lid

mos

Bericht door elfried » do 10 jan, 2008 12:18

Als laborant weet ik dat alles van organisch groen weg te krijgen is met chloorbleekloog of javel en zeker ook met waterstofperoxide...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 10 jan, 2008 14:48

Weet je als laborant ook of dit wel of niet schadelijk is voor de overige delen die je gaat raken? :)

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » do 10 jan, 2008 16:34

taaffert schreef:Probeer Dasty eens.
Zelf heb onderhand een paar flesjes Dasty gebruikt, met volle tevredenheid. Echter als je weet wat voor troep deze ontvetter allemaal schoon kan maken, zou ik dit niet direct op een cabriodak durven gebruiken i.v.m. aantasting. Liever een paar groene randjes i.p.v. (mogelijke) lekkage.

Of heeft iemand er (lange termijn) ervaringen mee i.c.m. cabriodaken?

patjegoldwing
Geregistreerd lid

Bericht door patjegoldwing » za 12 jan, 2008 14:53

ben vanmorgen even naar de selfcarwash geweest en op heb eens met de hogedrukreiniger op zeepstand de naden achteraan (onder de achterruit) even afgestoomd daarna met de hogedrukreiniger met proper water alles goed afgespoten en er is nu toch al veel van weg ik ga nog maar wat bijschuren met bruine zeep en borstel om te zien of alles wegraakt en als dit moest lukken zou ik zo maar eens mijn ganse dak willen aanpakken van agressive produkten ben ik niet echt een voorstander ik houd jullie wel op de hoogte :wink: :lol:

andersson
Geregistreerd lid

Bericht door andersson » za 12 jan, 2008 15:06

graag langere zinnen, zonder punten, komma's etc. :wink:

patjegoldwing
Geregistreerd lid

Bericht door patjegoldwing » za 26 jan, 2008 19:39

heb me vandaag gek geschrobt op mijn dak met bruine zeep en een nagelborsteltje !!!!!!!!! Maaaaaaaaaar het resultaat valt best mee !!! 1 emmer warm water 2 handenvol bruine zeep en schrobben maar dan met veel water nagespoeld en je zag het vuil zo meekomen,vanaf nu bij de wekelijkse wasbeurt herhalen en dan zal het wel netjes blijven . bedankt iedereen voor de tips ! Dasty heb ik gebruikt om het interieur van mijn vrachtwagen (een scania wat dacht je ) eens te reinigen en dat is ook goed gelukt :lol:

TEPSMA
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door TEPSMA » ma 04 feb, 2008 23:14

Ik doe het met Hg groene aanslagverwijderaar die ook op de teraastegels en het tuinmeubi goed werkt!
Tepsma

dickpruis
Geregistreerd lid

Bericht door dickpruis » di 09 dec, 2008 8:30

Mijn cabriodak begon langszaam te veranderen in een voetbalveld...
Groene zeep hielp niet echt.
Vandaag een test gedaan met Fabric hood cleaner van AUTOGLYM. Spul erop spuiten, effe wachten, dan met een zachte borstel eroverheen en afspoelen met ruim water. Resultaat: mos verdwenen en stof als nieuw!

Het wordt verkocht als set: cleaner en protector De laatste moet ik nog proberen.
Helaas is de prijs om van te schrikken: € 34,95. Maar een wondermiddel is het wel!
(Ik heb geen aandelen van die fabrikant én ben ook niet de importeur ;-))

dickpruis
Geregistreerd lid

Bericht door dickpruis » di 09 dec, 2008 12:56

Hier een afbeelding van het resultaat:

Afbeelding

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 09 dec, 2008 12:58

Wow, dat is zeker een hele verbetering. Ik ben benieuwd hoelang het beschermt. Stond de cabrio overigens vaak onder bomen gestald en altijd buiten?

dickpruis
Geregistreerd lid

Bericht door dickpruis » di 09 dec, 2008 13:03

Helaas: altijd buiten en soms onder een boom.
De protector moet ik nog proberen.

Plaats reactie