hi
de stoffen roostertjes/paneeltjes achterin de 900 minder fraai aan het worden.
mag ook wel na bijna 22 jaar
iemand een tip: stof er zelf om heen drapperen? Of ergens bestellen en waar dan?
groet
Marius
900cv'86
stoffen roostertjes cq paneeltjes classic
-
WimZ
- Geregistreerd lid
ik heb de stoffen zijpaneeltjes, zowel die op de deuren als de driehoekige waar de achterspeakers in zitten gerestaureerd. Ik heb de stof eraf gehaald, de restanten van het vergane schuimrubberlaagje weggehaald (poetsen, stofzuiger, etc) en de stof vervolgens in een sopje (biotex) gewassen.
Bij de stoffenwinkel (in mijn geval Jan Sikkes Lappenland) heb ik nieuw schuimrubber van 2 of 3mm dik gehaald en dit op maat gemaakt (een halve centimeter over laten steken rondom) en op het paneeltje vastgeplakt met goed over het paneel uitgesmeerde contactlijm (bisontix).
Vervolgens de stof op zijn plaats gelegd, de randen omgevouwen samen met het overmaatse randje schuim en met bisontix vastgeplakt. Een secuur werkje, waarbij je moet zorgen dat de stof precies goed op het paneeltje ligt (als de oorspronkelijke vouw op het paneel uitkomt is die erg aanwezig), verder moet je zorgen dat de stof overal ongeveer even strak zit en kijk uit dat er geen lijmresten op de voorzijde komen.
Zo kan het er weer jaren tegen.
Bij de stoffenwinkel (in mijn geval Jan Sikkes Lappenland) heb ik nieuw schuimrubber van 2 of 3mm dik gehaald en dit op maat gemaakt (een halve centimeter over laten steken rondom) en op het paneeltje vastgeplakt met goed over het paneel uitgesmeerde contactlijm (bisontix).
Vervolgens de stof op zijn plaats gelegd, de randen omgevouwen samen met het overmaatse randje schuim en met bisontix vastgeplakt. Een secuur werkje, waarbij je moet zorgen dat de stof precies goed op het paneeltje ligt (als de oorspronkelijke vouw op het paneel uitkomt is die erg aanwezig), verder moet je zorgen dat de stof overal ongeveer even strak zit en kijk uit dat er geen lijmresten op de voorzijde komen.
Zo kan het er weer jaren tegen.
-
karel koekjes
- Geregistreerd lid
-
op
- Donateur (4x)

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Een soort stof die zeer dicht bij de bekleding van de deuren komt, kun je bij Kwantum, Leenbakker en dergelijke
winkels kopen en dan moet je daar de velours-gordijnstof nemen.
Je zult versteld staan, van hoe goed dat op de velour-achtige-stof van SAAB lijkt.
Ik heb zelf deze velours-gordijnstof gebruikt op de hoedenplank van mijn SAAB 900c Sedan.
winkels kopen en dan moet je daar de velours-gordijnstof nemen.
Je zult versteld staan, van hoe goed dat op de velour-achtige-stof van SAAB lijkt.
Ik heb zelf deze velours-gordijnstof gebruikt op de hoedenplank van mijn SAAB 900c Sedan.