stoffen roostertjes cq paneeltjes classic

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

stoffen roostertjes cq paneeltjes classic

Bericht door Marius0404 » di 08 jan, 2008 19:47

hi

de stoffen roostertjes/paneeltjes achterin de 900 minder fraai aan het worden.
mag ook wel na bijna 22 jaar

iemand een tip: stof er zelf om heen drapperen? Of ergens bestellen en waar dan?

groet

Marius
900cv'86

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 09 jan, 2008 10:59

ik heb de stoffen zijpaneeltjes, zowel die op de deuren als de driehoekige waar de achterspeakers in zitten gerestaureerd. Ik heb de stof eraf gehaald, de restanten van het vergane schuimrubberlaagje weggehaald (poetsen, stofzuiger, etc) en de stof vervolgens in een sopje (biotex) gewassen.
Bij de stoffenwinkel (in mijn geval Jan Sikkes Lappenland) heb ik nieuw schuimrubber van 2 of 3mm dik gehaald en dit op maat gemaakt (een halve centimeter over laten steken rondom) en op het paneeltje vastgeplakt met goed over het paneel uitgesmeerde contactlijm (bisontix).
Vervolgens de stof op zijn plaats gelegd, de randen omgevouwen samen met het overmaatse randje schuim en met bisontix vastgeplakt. Een secuur werkje, waarbij je moet zorgen dat de stof precies goed op het paneeltje ligt (als de oorspronkelijke vouw op het paneel uitkomt is die erg aanwezig), verder moet je zorgen dat de stof overal ongeveer even strak zit en kijk uit dat er geen lijmresten op de voorzijde komen.

Zo kan het er weer jaren tegen.

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » wo 16 jan, 2008 10:28

Wat je ook kunt doen,is een kopie van het originele paneel maken van multiplex.Is veel sterker dan het originele board,wat vaak kromgetrokken is.
Ik heb bij mijn auto de stof,die erg verkleurd was,vervangen door antraciet kleurig alcantara. Staat erg mooi,en heeft een originele look.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 24 jul, 2008 21:55

Ik schop dit topic even omhoog vanwege de heldere uitleg.
Mijn vraag is:

Als de stof zelf niet meer te redden is, is er ergens identieke stof te koop?
Olaf

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 24 jul, 2008 22:24

Een soort stof die zeer dicht bij de bekleding van de deuren komt, kun je bij Kwantum, Leenbakker en dergelijke
winkels kopen en dan moet je daar de velours-gordijnstof nemen. :idea:
Je zult versteld staan, van hoe goed dat op de velour-achtige-stof van SAAB lijkt. :P
Ik heb zelf deze velours-gordijnstof gebruikt op de hoedenplank van mijn SAAB 900c Sedan. :wink:

Plaats reactie