Hond in de cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Hond in de cabrio

Bericht door Ronald en Mariska » wo 09 jan, 2008 20:33

Wie heeft daar ervaring mee?

Ik schreef het al ergens anders: wij zijn van plan een 9-3 Cabrio te kopen. Maar onze hond vindt het erg leuk om mee te gaan als wij een stukje gaan rijden, dus die moet wel meekunnen. Uiteraard zal hij in een tuig vastzitten, maar toch zie ik het al helemaal voor me dat hij op de A2 opeens ergens een leuk teefje ziet en er achteraan wil.

Hopelijk zijn hier wat hondenbezitters met slimme tips.

Groetjes, Mariska

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 09 jan, 2008 20:47

Jaja, hier een (3 voudige) hondenbezitter. :)

Bij ons zitten ze ook in een stationcar als we weggaan (net zoals bij jullie las ik net.) :wink:

Tja.. ik vind het niks maar er is dit.
http://www.hondenproducten.nl/product_i ... cts_id/102
Afbeelding

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » wo 09 jan, 2008 21:48

mijn Jack Russell vindt de auto maar niks want hij kan niet meer naar buiten kijken ,
de achterbank is te laag / zijruiten te hoog ... :roll:

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 10 jan, 2008 0:11

1 optie: een lus van de lijn over je gordelbeugel heen leggen en daardoorheen je gordel (voorin) vastklikken;

2 aan een (losse/extra) gordelgesp een lijn maken, gesp vastklikken (achterin)

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » do 10 jan, 2008 8:50

Ook wij zijn in het bezit van 3 honden, al drie een middelmatige grote.

Honden achterin de cabrio vind ik zelf niet zo gaaf, maar ik heb ze 1 maal moeten vervoeren. Ze vonden het zelf ook niet heel leuk, dit kwam omdat ze geen goede grip hadden op de lederen bekleding.

Dit was wel met dak dicht, met dak open nooit geprobeerd. Ook dit lijkt me geen goed plan, omdat je dan je windscherm niet kan gebruiken. Dan hebben zowel jij als de honden het behoorlijk fris.

roanmarada
Donateur
Donateur

hond

Bericht door roanmarada » do 10 jan, 2008 17:05

hoi wij nemen onze middelgrote hond wel eens mee en hij ligt dan mooi onder het windscherm en wij hebben er ook gemak van. ( gebeurt niet vaak hoor) en wij hebben een deken op het leer liggen voor de krassen.

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Re: hond

Bericht door Ronald en Mariska » do 10 jan, 2008 17:48

roanmarada schreef:hoi wij nemen onze middelgrote hond wel eens mee en hij ligt dan mooi onder het windscherm en wij hebben er ook gemak van. ( gebeurt niet vaak hoor) en wij hebben een deken op het leer liggen voor de krassen.
Het windscherm is inderdaad ook nog een optie. We hebben een Labrador, dus ook niet zo'n hele grote hond. Hij vindt autorijden geweldig en meestal ligt hij gewoon rustig. Uiteraard komt er een deken en een tuig. Overigens wordt dit niet zijn standaard vervoer, het gaat er meer om dat als we een stukje gaan rijden, hij gewoon mee kan.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 10 jan, 2008 22:19

Rooie Cabrio schreef:Honden achterin de cabrio vind ik zelf niet zo gaaf, maar ik heb ze 1 maal moeten vervoeren. Ze vonden het zelf ook niet heel leuk, dit kwam omdat ze geen goede grip hadden op de lederen bekleding. Dit was wel met dak dicht, met dak open nooit geprobeerd. Ook dit lijkt me geen goed plan, omdat je dan je windscherm niet kan gebruiken. Dan hebben zowel jij als de honden het behoorlijk fris.
Die Bouv' van mij heeft niets liever dan het dak eraf - alleen op lange ritten of minder lange ritten bij hogere snelheden (rijwind) en ritten bij koudecgaat voor de hond het dak erop; is tegelijkertijd het enige excuus om met kap erop te rijden (naast neerslag bij minimale snelheden)

edith
Geregistreerd lid

honden

Bericht door edith » do 14 feb, 2008 16:59

Onze poedels (zonder kapsel!!!) zijn verdeeld in mening. Tammo vind het geweldig (ook leuk gezicht die bruine beer achterin met wapperoren) en mevrouw Lara haat het.
Wij hebben een deken achterin (nog op zoek naar goede autodeken) en maken ze in een goed tuigje vast.
Je moet ze met een tuig vastmaken vind ik want een hond is een hond en zo onberekenbaar als wat. Zowel voor hond als andere gebruikers heel gevaarlijk. (leuk zo.n poedel van 30 kilo op je motorkap....)
Wat ook lastig is dat ze het wel eens kouder hebben dan wij denken, achtern een cabrio blijft de rotplek.
Succes! en veel plezier

Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Re: honden

Bericht door Ronald en Mariska » do 14 feb, 2008 17:23

edith schreef:Onze poedels (zonder kapsel!!!) zijn verdeeld in mening. Tammo vind het geweldig (ook leuk gezicht die bruine beer achterin met wapperoren) en mevrouw Lara haat het.
Wij hebben een deken achterin (nog op zoek naar goede autodeken) en maken ze in een goed tuigje vast.
Je moet ze met een tuig vastmaken vind ik want een hond is een hond en zo onberekenbaar als wat. Zowel voor hond als andere gebruikers heel gevaarlijk. (leuk zo.n poedel van 30 kilo op je motorkap....)
Wat ook lastig is dat ze het wel eens kouder hebben dan wij denken, achtern een cabrio blijft de rotplek.
Succes! en veel plezier
Een tuig heb ik al op het oog. Een autodeken heb ik nog niet kunnen vinden. De bestaande zijn véél te groot voor die kleine achterbank. Ik laat er een maken, als je wil kan ik even navragen of ze er nog één wil maken en wat het kost.

900 SE C
Geregistreerd lid

Re: honden

Bericht door 900 SE C » do 14 feb, 2008 20:02

Ronald en Mariska schreef: Een autodeken heb ik nog niet kunnen vinden. De bestaande zijn véél te groot voor die kleine achterbank. Ik laat er een maken, als je wil kan ik even navragen of ze er nog één wil maken en wat het kost.
Achterbankzitting heb je zo los - een willekeurige niet-te-dikke deken vouw je eronder en klikt hem vast middels de 2 bevestigings-sleuven; dan deken naar achteren vouwen tussen zitting en leuning en dan omhoog, bevestigen onder hoofdsteunen

TeJo0
Geregistreerd lid

Re: hond

Bericht door TeJo0 » za 29 mar, 2008 22:42

Lijkt me een goede oploosing een tuigje en windscherm, wij hebben ook een labrador en een 9.3 maar past dat nog wel en kan de hond een beetje fantsoenlijk zitten met een windscherm? volgens mij niet namelijk....
Ronald en Mariska schreef:
roanmarada schreef:hoi wij nemen onze middelgrote hond wel eens mee en hij ligt dan mooi onder het windscherm en wij hebben er ook gemak van. ( gebeurt niet vaak hoor) en wij hebben een deken op het leer liggen voor de krassen.
Het windscherm is inderdaad ook nog een optie. We hebben een Labrador, dus ook niet zo'n hele grote hond. Hij vindt autorijden geweldig en meestal ligt hij gewoon rustig. Uiteraard komt er een deken en een tuig. Overigens wordt dit niet zijn standaard vervoer, het gaat er meer om dat als we een stukje gaan rijden, hij gewoon mee kan.

Plaats reactie