lekkage

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

lekkage

Bericht door Marius0404 » di 29 jan, 2008 1:12

tja, af en toe regent het...

in m'n cv'86 wordt het tapijt achter de passagiersstoel dan nat.

eerst dacht ik dat het van boven kwam (daar komt alle regen vandaan trouwens :lol: )

maar het lijkt wel alsof het van de zijkant er in stroomt.

iemand ervaring/idee.

links is droog.

groet

Marius

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » di 29 jan, 2008 11:53

Achterruit ?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 29 jan, 2008 18:32

Ik had linksvoor juist water. Er zitten vlak onder de afwatergaatjes in de paravaangoot (dus de goot die onder de voorruit langs loopt) kabeldoorvoeren door het schutbord, aan weerskanten van de auto. Af fabriek schijnen er slangetjes of pijpjes in die afwatergaatjes te hebben gezeten, maar bij de meeste classics zijn die inmiddels verdwenen. Ik heb het opgelost door een plastic inbindkaftje vlak onder die goot tegen het schutbord te tapen (hier en daar wat wegknippen voor de zekeringkast of andere onderdelen ter plaatse). Water loopt zodoende vrij van het schutbord. Mijn voeten zijn weer droog.

Verder moet je bij de classic ook in de gaten houden dat de interieurluchthapper (die onder het roostertje in de motorkap) schoon is en dat de afwatergaatjes vrij zijn. Als die zijn water niet kwijt kan loopt hij naar binnen over.

Tenslotte is het wijs om alle afwatertuitjes in de kokerbalken te controleren, ook of vooral voor de achterwielen. Dit zijn rubber "tepeltjes" die wel eens vol meuk komen te zitten. Een kokerbalk vol water loopt ook naar binnen over en dat kan zo maar voorin gebeuren, afhankelijk van de stand waarin de auto is geparkeerd.

avarkevj
Geregistreerd lid

Bericht door avarkevj » di 29 jan, 2008 23:28

een toevoeging van eerder vermelde narigheden:
aan de binnenkant van je tankdop zit een afvoerslangetje voor regen-en waswater. Bij mij was de bevestiging hiervan afgebroken. Op de sloop na goed zoeken (veel voorkomende euvel) heb ik er een kunnen vinden.
Een kwestie van bekleding van de koffer aan de rechterkant verwijderen en kijken met een lampje....wie weet!
succes
Jaap

Plaats reactie